Różności i nowinki technologia

Usuń konto na Facebooku – radzi współzałożyciel WhatsAppa


Po sprzedaniu WhatsAppa Facebookowi, Brian Acton zrezygnował z funkcji i stał się krytykiem. Nie przestaje radzić: pousuwajcie konta. 

Jest wiele powodów, dla których warto usunąć konto na Facebooku. Do tego, by to zrobić, po wybuchu afery z Cambridge Analytica zachęcał nawet Brian Acton, a więc współzałożyciel komunikatora WhatsApp, będącego dziś przecież w rękach amerykańskiego giganta społecznościowego. Stojący na czele tego ostatniego Mark Zuckerberg przekonuje, że od tamtego czasu wiele się zmieniło i to zmieniło się na lepsze. Czy tak jest jednak rzeczywiście?


Współzałożyciel WhatsAppa dziś też napisałby #deletefacebook


Od afery Facebooka z Cambridge Analytica minęło już półtora roku, a to właśnie wtedy Brian Acton opublikował na Twitterze krótki wpis, w którym przyłączał się do akcji z hashtagiem #deletefacebook. Krytykiem tego portalu społecznościowego był jednak znacznie dłużej – w 2017 roku ustąpił z posady dyrektora, niezadowolony z planów monetyzacji komunikatora WhatsApp. 


Dziś Acton nadal uważa, że usunięcie konta na Facebooku to bardzo dobry pomysł i nie jest zresztą odosobniony w tym stwierdzeniu. Wśród innych byłych pracowników społecznościowego giganta znajduje się też na przykład Chamath Palihapitiya – piastujący wcześniej stanowisko szefa ds. rozwoju ekspert ze Sri Lanki powiedział niedawno, że pomógł „tworzyć narzędzia, które niszczą strukturę funkcjonowania społeczeństwa”.


Więcej osób wchodzi na Facebooka niż z niego wychodzi


Nie da się zaprzeczyć, że FB ma swoje plusy i znacząco ułatwia komunikację. Jako sam portal społecznościowy jak najbardziej może się podobać. Ale… Dyskusyjna ochrona prywatności oraz zbyt duży wpływ na życie jednostki i całego społeczeństwa to podstawowe zarzuty pod adresem Facebooka i zarazem argumenty używane przez tych, którzy przyłączają się do akcji #deletefacebook. Fakty są jednak takie, że żaden masowy odpływ użytkowników nie ma miejsca.


Gdy wybuchała afera z Cambridge Analytica, serwis Facebook miał około 2 miliardy aktywnych użytkowników. Pod koniec października światło dzienne ujrzał najnowszy raport, z którego wynika, że aktualnie licznik wskazuje… 2,45 miliarda. Jesteście w tym gronie? 


Źródło: TechRadar Pro, The Verge, Wired, TechCrunch, inf. własna


Warto zobaczyć również:




Zostaw komentarz

Irek Zamojski
Apple , Samsung to tylko nazwy.My testujemy nie tylko popularne marki , ale też te niszowe , które dają często więcej możliwości niż drogi firmowy sprzęt !