Gry

5 ustawień graficznych, które warto poprawić w każdej grze na PC

Oko ludzkie ma stosunkowo szerokie pole widzenia – widzisz, jak ktoś zbliża się z boku, przez widzenie peryferyjne. Kiedy grasz w grę, twoja postać nie ma tego samego widzenia peryferyjnego, ponieważ grasz na ekranie, który zajmuje tylko część twojego pola widzenia. Oznacza to, że nie zobaczysz tylu wrogów podchodzących z boku, a nawet możesz poczuć chorobę lokomocyjną podczas szybkiego poruszania kamerą.

Dostosowanie często ignorowanego ustawienia pola widzenia może w tym pomóc, pod warunkiem, że oferuje to gra. Poszerzenie pola widzenia może dodać delikatny efekt rybiego oka na krawędziach ekranu, ale będziesz mógł zobaczyć więcej świata gry i może pomóc zmniejszyć nudności. (Zmniejszy to również nieco wydajność, ponieważ gra musi renderować więcej obiektów.) Idealne pole widzenia zależy od rozmiaru ekranu, odległości od niego i twoich osobistych preferencji, ale gdziekolwiek od 90 do 110 stopni jest zwykle dobrym punktem wyjścia. Zmień ustawienie, daj sobie trochę czasu na przyzwyczajenie się do niego i popraw ponownie, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Wygładzanie krawędzi

Zrzut ekranu autorstwa Whitsona Gordona

Antyaliasing to kolejne z tych ustawień, które nie jest do końca takie proste. Jak sama nazwa wskazuje, ma na celu naprawienie aliasingu lub postrzępionych krawędzi w niektórych obiektach lub teksturach. Jeśli kiedykolwiek widziałeś źdźbło trawy lub ramę okienną, które wyglądały bardziej jak blokowy bałagan niż proste linie, wiesz, o czym mówię.

Istnieje wiele form antyaliasingu, z których każda ma swoje wady i zalety i trudno powiedzieć, że jedna jest lepsza lub gorsza od drugiej. Większość gier daje ci możliwość wyboru między kilkoma z nich. Super-sampling anti-aliasing, czyli SSAA, to idealne rozwiązanie, renderowanie obiektów w wyższej rozdzielczości, a następnie skalowanie ich w dół – ale wiąże się to z dużym spadkiem wydajności, więc większość ludzi nie będzie miała zasobów graficznych, aby to poświęcić .

To pozostawia cię z kompromisami: MSAA eliminuje aliasing wzdłuż krawędzi, z bardziej umiarkowanym uderzeniem w wydajność. TAA może usunąć efekt „migotania”, który widać na niektórych obiektach, przy niższym spadku wydajności, ale wiąże się z pewnym rozmyciem ruchu. FXAA i SMAA wymagają jeszcze mniej zasobów, ale dodają jeszcze więcej rozmycia, do tego stopnia, że ​​osobiście wolałbym mieć strzępy niż FXAA. Co więcej, wiele ustawień antyaliasingu ma również różne poziomy (takie jak 2X, 4X lub 8X), które oferują większą poprawę kosztem wydajności.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook