Nowości

Amazon i FedEx naciskają, aby umieścić roboty dostawcze na Twoim chodniku

W lutym a Przyjaciel lobbysta wezwał Erika Sartoriusa, dyrektora wykonawczego Kansas League of Municipalities, do przyjrzenia się nowo wprowadzonej ustawie, która wpłynie na miasta. Ustawodawstwo dotyczyło „osobistych urządzeń do dostawy” – robotów, które niczym w filmie science-fiction mogą dostarczyć do domu torbę z zakupami, skrzynkę z narzędziami lub receptę. To ograniczyłoby ich wagę do 150 funtów, nie licząc ładunku w środku. I pozwoliłoby im operować na każdym chodniku lub przejściu dla pieszych w Kansas z prędkością do 6 mil na godzinę, w tempie szybkiego ludzkiego biegu.

Ustawodawcy i lobbyści twierdzą, że projekt ustawy został przygotowany z pomocą Amazona. W późniejszym zeznaniu przed komisją senatu stanowego Jennie Massey, lobbystka Amazona, powiedziała, że ​​ustawa pozwoli urządzeniom takim jak Scout, jasnoniebieski sześciokołowy robot firmy, „wprowadzać nowe technologie i innowacje do Kansas”. Zauważyła, że ​​Amazon zainwestował 2,2 miliarda dolarów w Kansas od 2010 roku i że firma zatrudnia 3000 pełnoetatowych pracowników w tym stanie.

Sartorius wiedział, że rachunek się nie powiedzie. „Myślę, że niektórzy członkowie komitetu tak naprawdę nie brali pod uwagę wpływu na ich społeczności”, mówi o projekcie. Martwił się przepisem, który uniemożliwiłby miastom i miasteczkom tworzenie własnych przepisów dotyczących robotów. Urzędnicy w Kansas City w Kansas sprzeciwili się temu, że roboty będą korzystać z dróg publicznych i chodników, nie płacąc do lokalnej kasy. Przedstawiciel Teamsters powiedział, że ustawodawstwo nie zawiera wystarczających wymagań dotyczących testów i powiedział, że roboty mogą ostatecznie zastąpić ludzkich pracowników.

Ustawa z Kansas się nie powiodła, ale była to tylko jedna bitwa w szerszej wojnie. Amazon i FedEx przygotowały i wspierały podobne rachunki zezwalające robotom dostawczym w kilkunastu stanach w tym roku. Co najmniej sześć stało się prawem.

Obraz może zawierać: Dźwig budowlany

Przewodnik WIRED po robotach

Wszystko, co chciałeś wiedzieć o miękkich, twardych i nie-morderczych automatach.

Zarówno Amazon, jak i FedEx opracowują roboty dostawcze. Robot FedEx, który nazywa się Roxo i wygląda jak mała lodówka, przeszedł testy drogowe w czterech miastach. Scout, stworzony z myślą o dostarczaniu pakietów Prime, również testuje w czterech miastach. Firmy przedstawiają podobne wizje: samochód dostawczy pełen robotów przyjechałby do sąsiedztwa, a roboty pokonałyby „ostatnią milę” do drzwi klientów bez pomocy człowieka.

Boty jeszcze nie istnieją. Na blogu opublikowanym w zeszłym miesiącu Amazon powiedział, że testuje niewielką liczbę urządzeń w ciągu dnia w ciągu dnia, na razie z obecną osobą („Ambasador skautów Amazon”). Prezes FedEx, Fred Smith, napisał w liście do akcjonariuszy w tym miesiącu, że Roxo przygotowuje się do drugiej rundy testów. „Wyjdziemy z tej pandemii, mając lepsze zrozumienie, w jaki sposób FedEx może przynieść korzyści klientom – i społeczeństwu – dzięki tym urządzeniom” – napisał.

Rzecznik Amazona nie odpowiedział na pytania dotyczące terminów wystawiania rachunków stanowych lub roli Amazona, ale powiedział, że firma w dużym stopniu popiera te przepisy. Isabel Rollison, rzecznik FedEx, powiedziała, że ​​firma „stara się o uprawnienia do obsługi Roxo the On Demand Bot w całym kraju i jest zaangażowana we współpracę z władzami stanowymi i lokalnymi w celu wprowadzenia testów i obsługi naszych osobistych urządzeń dostawczych do swoich społeczności. ”

Bryant Walker Smith, profesor prawa Uniwersytetu Południowej Karoliny, który bada wschodzące technologie, mówi, że rachunki nie oznaczają, że jutro obudzisz się, gdy robot Amazon puka do twoich drzwi. Zamiast tego, mówi, odzwierciedlają one „uznanie przez dobrze umiejscowione firmy prowadzące kompetentne operacje lobbingowe na poziomie krajowym, a w niektórych przypadkach w stanowym lobbingu, że teraz jest właściwy czas na ukształtowanie korzystnego ustawodawstwa w tym temacie, zanim wszyscy zaczną o tym mówić”. Firmy często chcą stworzyć „pewność prawa”, mówi, aby dać sobie większą elastyczność podczas opracowywania i rozpoczynania korzystania z nowych technologii.

Rachunki zawierają podobny język, ale nie są identyczne. Pozwalają robotom poruszać się po niektórych chodnikach z prędkością do 10 mil na godzinę (w Północnej Karolinie). Niektóre obejmują ograniczenia wagowe (200 funtów w Idaho i Missouri); inne w ogóle nie zajmują się ciężarem robotów (Utah).

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook