Różności i nowinki technologia

Amazon uruchamia aptekę Amazon Pharmacy do dostarczania leków na receptę

Amazon robi największy jak dotąd postęp w branży opieki zdrowotnej, wprowadzając dziś Amazon Pharmacy: nową usługę oferującą dostawę leków na receptę do domu.

Klienci mogą zarejestrować się w nowym sklepie, tworząc „bezpieczny profil apteki” z opcją dodania informacji o swoim ubezpieczeniu zdrowotnym, wszelkich nierozstrzygniętych problemach zdrowotnych, takich jak alergie, oraz o wszelkich regularnych receptach. Sklep będzie oferował szereg „leków generycznych i markowych”, donosi CNBC, w tym „powszechnie przepisywane leki, takie jak insulina, kremy steroidowe triamcynolonu, metformina do kontrolowania poziomu cukru we krwi i sumatryptan na migreny”. Warto zauważyć, że apteka nie będzie sprzedawać leków z harmonogramu II, które zawierają wiele popularnych opioidów, takich jak Oxycontin.

Jak zwykle w przypadku Amazon, członkowie Prime uzyskają szereg korzyści w porównaniu ze stałymi klientami. Te korzyści obejmują bezpłatną dwudniową dostawę zamówień i zniżki na leki. Amazon twierdzi, że członkowie Prime będą mogli zaoszczędzić „do 80% na lekach generycznych i 40% na markowych lekach, płacąc bez ubezpieczenia”. Członkowie Prime będą również mogli zaoszczędzić na lekach kupowanych osobiście w ponad 50 000 aptek w całych Stanach Zjednoczonych, w tym Rite Aid, CVS, Walmart i Walgreens.

Według doniesień Amazon Pharmacy będzie dostępna w 45 stanach w tym tygodniu CNBC. Stany, które obecnie nie są uwzględnione, obejmują Hawaje, Illinois, Kentucky, Luizjana i Minnesota, chociaż Amazon planuje rozszerzyć się na te obszary w przyszłości. Amazon twierdzi, że akceptuje „większość” planów ubezpieczeniowych i daje klientom możliwość skontaktowania się z farmaceutą w celu uzyskania porady.

Klienci będą mogli zarządzać swoimi receptami i zamówieniami za pośrednictwem strony internetowej Amazon i aplikacji mobilnych.
: Amazon

Uruchomienie Amazon Pharmacy to znaczące posunięcie ze strony Amazon, ale dalekie od nieoczekiwanego. Firma od lat systematycznie buduje swoją pozycję na rynku ochrony zdrowia, zapowiadając wejście na rynek usług farmaceutycznych.

W 2018 roku kupił startup farmaceutyczny PillPack za niecały 1 miliard dolarów. Firma później zmieniła nazwę usługi na PillPack firmy Amazon Pharmacy i CNBC donosi, że infrastruktura PillPack (w tym centra realizacji zamówień i relacje z placówkami służby zdrowia) została wykorzystana do stworzenia Amazon Pharmacy. Amazon twierdzi, że PillPack od Amazon Pharmacy będzie nadal „odrębną usługą” skierowaną do klientów „zarządzających codziennie wieloma lekami na choroby przewlekłe”.

Według Tygodnik opieki zdrowotnej, branża farmaceutyczna jest warta 312 miliardów dolarów w Stanach Zjednoczonych, a roczna stopa wzrostu wynosi 3 procent, głównie dzięki wzrostowi liczby sklepów internetowych i dostaw do domu. Biorąc pod uwagę sprawność firmy Amazon w logistyce oraz sieć magazynów i kierowców, wejście w tę przestrzeń wydaje się logiczne. A w czasach, gdy z powodu pandemii więcej osób pozostaje w domu, perspektywa dostarczenia leków jest jeszcze bardziej atrakcyjna.

W oświadczeniu prasowym starszy wiceprezes Amazona ds. Konsumentów północnoamerykańskich, Doug Herrington, zasugerował, że ta dynamika zadziała na korzyść firmy. „Ponieważ coraz więcej osób stara się załatwić codzienne sprawy z domu, apteka jest ważnym i potrzebnym dodatkiem do sklepu internetowego Amazon” – powiedział Herrington.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook