Gry

Amazon uruchamia luksusowe sklepy, aby oddzielić hoi polloi od haute couture

Czy zakupy w telefonie mogą być luksusem? Wydaje się to mało prawdopodobne, ale to nie powstrzymuje ostatniej próby Amazona, aby wprowadzić na swoją platformę marki high-end. Dzisiaj firma przedstawia to, co nazywa Luxury Stores – nowy sposób prezentowania przez marki swoich towarów wymagającym klientom w aplikacji mobilnej Amazon, z wysokiej klasy marką gotową do noszenia Oscar de la Renta jako pierwszym oficjalnym partnerem.

Sklepy luksusowe pozwolą markom stworzyć coś, co Amazon nazywa „sklepem w sklepie”. Oznacza to zapewnienie firmom większej kontroli nad zapasami, wyborem i cenami, przy jednoczesnym wykorzystaniu ogromnego zasięgu Amazona w celu znalezienia klientów. Gigant handlu internetowego będzie również dostarczał markom cyfrowy odpowiednik fantazyjnych witryn sklepowych, dając im możliwość wyświetlania swoich ubrań w interaktywnych widokach 360 stopni.

„Ta interaktywna funkcja zostanie wprowadzona na rynek wraz z wybranymi ubraniami w momencie wprowadzenia na rynek, umożliwiając klientom eksplorację stylów w szczegółach 360 stopni w celu lepszej wizualizacji dopasowania, a także ułatwianie zakupów luksusowych i bardziej angażujące” – powiedział Amazon w komunikacie prasowym.

Jak nowy sklep Oscara de la Renty pojawi się w aplikacji mobilnej Amazon.
: Amazon via Vogue

Funkcja zostanie uruchomiona tylko z Oscarem de la Renta, ale w nadchodzących miesiącach dołączą inne marki. W rzeczywistości przeglądanie nowych luksusowych sklepów nie będzie jednak opcją dla każdego. Zgodnie z etosem luksusu Amazon wprowadza sztuczny niedobór. Tylko wybrani członkowie Amazon Prime w USA zostaną zaproszeni do przeglądania cyfrowych stojaków, przy czym Amazon prawdopodobnie kieruje swoją ofertę do zamożnych klientów. (Możesz również poprosić o zaproszenie).

Mówiąc szerzej, uruchomienie luksusowych sklepów to ostatnia próba Amazona, by wejść w modę z najwyższej półki. Chociaż firma z pewnością sprzedaje bardzo dużo ubrań (jest największym sprzedawcą odzieży w USA), są one najczęściej uważane za „szybką modę”. Gigantowi handlu detalicznemu nigdy nie udało się przyciągnąć ani zatrzymać marek projektantów i luksusowych, które skrytykowały doświadczenie zakupowe witryny i dominację marek generycznych. Na przykład Nike wstrzymała wszelką sprzedaż bezpośrednią za pośrednictwem Amazon w 2019 roku, twierdząc, że chce „bardziej bezpośrednich, osobistych relacji” z klientami, niż mógłby zapewnić Amazon.

Sklepy luksusowe wyglądają na próbę rozwiązania tej skargi, dając markom większą kontrolę nad wyglądem ich małego zakątka platformy Amazon. Pomyśl o tym jako o cyfrowym odpowiedniku czerwonej aksamitnej liny, w której luksusowe sklepy oddzielają hoi polloi od haute couture.

Czy będzie to kompromis, na który marki są skłonne? Niektórzy z pewnością będą zainteresowani zabieganiem o względy 100 milionów klientów Amazon Prime, zwłaszcza w czasie, gdy pandemia stłumiła liczbę odwiedzin niezbędnych do utrzymania wielu luksusowych sklepów. Powiedział dyrektor generalny Oscara de la Renty, Alex Bolen Moda po prostu miało sens docieranie do klientów tam, gdzie byli.

„Chodzi mi o to, że poza zdobywaniem nowych klientów, a nie tylko zdobywam nowych, ale i dzielę się myślami z obecnymi klientami – to jest nazwa gry. Chcemy móc rozmawiać z nią wszędzie tam, gdzie będzie jej wygodnie robić zakupy ”- powiedział Bolen, dodając:„ Pomysł, że nie chcesz rozmawiać z klientem, w którym spędza dużo czasu, jest błędem ”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook