Gry

Amazon zostaje postawiony przed sądem za niewłaściwe wycofanie niebezpiecznych produktów

Od 2019 r. Amazon sprzedał prawie 400 000 suszarek do włosów, które mogłyby kogoś zaszokować, gdyby wpadły do ​​kałuży wody, 24 000 detektorów tlenku węgla, które w rzeczywistości nie wykrywały tlenku węgla, oraz nieokreśloną liczbę „piżam dla dzieci”, które nie wykrywały tlenku węgla. spełniają wymagania dotyczące palności, zgodnie z amerykańską Komisją ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich (CPSC).

Teraz amerykański regulator bezpieczeństwa chce zmusić Amazon do wycofania tych produktów. W zeszłym tygodniu pozwał firmę w sprawie, która może być ostatnią, która pociągnie Amazon do odpowiedzialności za produkty oferowane przez zewnętrznych sprzedawców. Ale oto rzecz: Amazon ma już przypomniała sobie te konkretne produkty. Nie są już na sprzedaż.

Amazon mówi, a CPSC przyznaje, że gigantyczny detalista już przestał sprzedawać te produkty, już powiadomił swoich kupujących i już rozdawał zwroty.

Oto pierwsze oświadczenie dostarczone przez Amazon Pogranicze:

Bezpieczeństwo klientów jest najwyższym priorytetem i podejmujemy szybkie działania w celu ochrony klientów, gdy jesteśmy świadomi problemu z bezpieczeństwem. Jak potwierdza własna skarga CPSC, w przypadku zdecydowanej większości przedmiotowych produktów Amazon już natychmiast usunął produkty z naszego sklepu, powiadomił klientów o potencjalnych problemach z bezpieczeństwem, poradził klientom zniszczyć produkty i zapewnił klientom pełny zwrot pieniędzy. W przypadku pozostałych kilku produktów, o których mowa, CPSC nie dostarczyło Amazonowi wystarczających informacji, abyśmy mogli podjąć działania i pomimo naszych próśb, CPSC nie odpowiadał. Amazon prowadzi wiodący w branży program wycofywania produktów, a my dodatkowo zaoferowaliśmy rozszerzenie naszych możliwości w zakresie obsługi wycofywania wszystkich produktów sprzedawanych w naszym sklepie, niezależnie od tego, czy produkty te zostały sprzedane lub zrealizowane przez Amazon lub sprzedawców zewnętrznych. Nie jest jasne, dlaczego CPSC odrzuciła tę ofertę lub dlaczego złożyła skargę mającą na celu zmuszenie nas do podjęcia działań prawie całkowicie powielających te, które już podjęliśmy.

Co się tu właściwie dzieje? Rozmawialiśmy z CPSC i twierdzi, że jest kilka poważnych problemów ze sposobem, w jaki Amazon radzi sobie z tym problemem. Przede wszystkim, że CPSC musiałaby uwierzyć na słowo Amazona, że ​​ma miejsce wycofywanie produktów i że te niebezpieczne produkty są faktycznie niszczone.

W oświadczeniu Amazon mówi, że CPSC odrzuciła jego ofertę współpracy w tej sprawie i wydaje się, że może to być prawdą — ponieważ oferta Amazona była „proponowaną obietnicą wycofania”, która pozwoliłaby internetowym rynkom sprzedaży samodzielnie zająć się wycofaniem. Oto propozycja, którą Amazon wysłał do CPSC 6 maja:

CPSC pierwotnie zasugerował nam, że zobowiązanie nie jest również prawnie wiążącą umową — być może będzie musiało wierzyć Amazonowi, że na przykład będzie dostarczać regularne raporty o postępach w sprawie wycofania, aby CPSC mogła podjąć działania następcze. Jeśli Amazon nie powiedziałby klientom odpowiednio, jak zniszczyć niebezpieczne produkty lub jak je bezpłatnie odesłać, CPSC może nie być w stanie podjąć działań.

Amazon sugeruje jednak, że to nieprawda. „Amazon zaproponował umowę, która byłaby prawnie wiążąca i została opracowana i uzgodniona z personelem CPSC”, mówi Pobocze. Sprzedawca mówi, że pracował „ręka w rękę” z CPSC przez cały ten proces, użył szablonu wycofania, który „omówiliśmy i uzgodniliśmy z personelem CPSC” i sugeruje, że nie rozumie, dlaczego CPSC zmienił zdanie .

Ani Amazon, ani CPSC nie pozwolili Pogranicze zobaczyć kopię proponowanej umowy, ale Amazon przekazał nam kopie zawiadomień o wycofaniu, które wysłał do klientów. Jeden przykład:

Amazon twierdzi, że istnieje prosty powód, dla którego nie widzisz żadnej wzmianki o zwrotach: „Amazon nie wymagał zwrotu tych produktów przed dokonaniem zwrotu, ponieważ CPSC nas o to nie poprosił i ponieważ taki krok jest niezwykły w przypadku wycofania tego typu produktów ”, mówi Amazon Pogranicze.

W grę wchodzą jednak większe rzeczy niż wycofanie tych konkretnych produktów. Posunięcie CPSC polega również na znalezieniu upoważnienia do wymuszenia wycofania na początek z szerokich rynków sprzedawców internetowych, takich jak Amazon, które nie istniały w czasie, gdy przepisy były pisane – w ten sposób nie musiałby zawsze polegać na tym, że Amazon jest chętnych do wykonania. Pełniący obowiązki prezesa CPSC, Robert Adler, wskazuje na tę trudność w oświadczeniu (PDF) wydanym wraz ze skargą: „w przypadku każdego produktu, co do którego CPSC uzna za konieczne wycofanie, należy najpierw odbyć długie negocjacje dotyczące kwestii progowej, czy ta platforma sprzedaży jest podlega naszym prawom”.

CPSC twierdzi, że obecny statut daje mu uprawnienia prawne, jeśli chodzi o importerów, dystrybutorów i producentów, a teraz argumentuje, że sposób, w jaki Amazon obsługuje swoje produkty „Fulfilled by Amazon”, wyraźnie czyni go dystrybutorem zgodnie z prawem.

„Chcemy, aby Amazon był odpowiedzialny za produkty „spełnione przez Amazon” na swojej stronie; Firma Amazon nie uważa się za prawnie odpowiedzialnej za te produkty. . Zapewniamy, że Amazon jako dystrybutor ponosi odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo tych produktów”, mówi CPSC Pogranicze, dodając „Chętnie współpracujemy z nimi w sprawie szczegółów wycofania”.

Amazon oczywiście nie chce być kategoryzowany jako dystrybutor:

Nie zgadzamy się z twierdzeniem CPSC, że jesteśmy dystrybutorem na mocy tego statutu, a nasza perspektywa została wzmocniona oświadczeniem przewodniczącego Adlera. Co jednak ważniejsze, Amazon zawsze wierzył, że mamy wobec naszych klientów obowiązek zapewniania najbezpieczniejszych zakupów. Właśnie dlatego Amazon wysyłał wiadomości do klientów i pokrywał koszty zwrotu pieniędzy, gdy partnerzy sprzedający nie skontaktowali się z organami regulacyjnymi w sprawie wycofania produktów. Zrobiliśmy to dla produktów wymienionych w pozwie i współpracowaliśmy z personelem CPSC w celu sfinalizowania umowy, która ustanowiłaby nową normę dotyczącą wycofywania produktów innych firm. . Nie jest jasne, dlaczego Komisja CPSC odrzuciła tę ofertę, zwłaszcza że jej pracownicy pracowali ramię w ramię z nami nad jej opracowaniem.

Jeśli zostanie to przeciągnięte w sądzie, CPSC twierdzi, że zakończenie może zająć wiele lat, przy czym poprzednie przymusowe wycofania trwają średnio od pięciu do siedmiu lat. Pierwszym krokiem jest skierowanie sprawy do sądu administracyjnego (o którym CPSC twierdzi, że nie ma żadnej własnej), po czym Amazon może mieć kilka możliwości odwołania się, najpierw do samego CPSC, a następnie w sądy federalne.

Poniżej możesz przeczytać pełną skargę CPSC przeciwko Amazonowi.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook