GryOprogramowanie

Apple przeprasza WordPressa, nie potrzebuje już darmowej aplikacji do dodawania zakupów

Zrzut ekranu ikony App Store.

WordPress na iOS to bezpłatna aplikacja, która łączy się z bezpłatnym systemem zarządzania treścią o otwartym kodzie źródłowym, z którego korzystają miliony witryn w sieci Web w części swojej struktury. Firma WordPress sprzedaje również nazwy domen oraz szereg pakietów hostingowych dla osób prywatnych, firm i przedsiębiorstw. Apple, niestety, wydaje się, że pomieszał te dwa elementy w ciągu weekendu i na krótko zmusił WordPress do dodania zakupów w aplikacji, których inaczej by nie zrobił, więc może to zająć trochę czasu.

„Uwaga, dlaczego aktualizacje @WordPressiOS były nieobecne… byliśmy zablokowani przez App Store” – wyjaśnił założyciel WordPress, Matt Mullenweg w seria tweetów w piątek. „Aby móc ponownie wysyłać aktualizacje i poprawki błędów, musieliśmy zobowiązać się do obsługi zakupów w aplikacji dla planów .com. Wiem, dlaczego jest to problematyczne, otwarte na sugestie”.

WordPress wybrał ścieżkę najmniejszego oporu, jak zgłosił The Verge, i zgodził się dodać ścieżkę w swojej aplikacji na iOS, aby użytkownicy mogli kupować oferty premium, w tym nazwy domen. Ze względu na umowy, które programiści zawierają z Apple, aby ich aplikacje zostały zatwierdzone do App Store, 30 procent wszystkich zakupów dokonanych za pośrednictwem aplikacji WordPress po dodaniu tej funkcji trafiłoby do Apple.

„Zdaję sobie sprawę, że istnieją inne aplikacje o podobnej funkcjonalności do @WordPressiOS i na tym samym rynku, które nie oferują zakupów w aplikacji” – dodał Mullenweg. „Domyślam się, że wkrótce otrzymają podobne opinie, więc zachęcam ich do rozpoczęcia pracy [in-app purchase] plany.”

Jednak w ciągu weekendu Apple zdawało się zdawać sobie sprawę, że zawiódł i zmieniło swoje orzeczenie. „Uważamy, że problem z aplikacją WordPress został rozwiązany” – powiedział Apple w oświadczeniu. „Ponieważ programista usunął w aplikacji wyświetlanie opcji płatności za usługi, jest to teraz bezpłatna samodzielna aplikacja i nie musi oferować zakupów w aplikacji. Poinformowaliśmy programistę i przepraszamy za wszelkie zamieszanie, które spowodowaliśmy . ”

Aplikacja była jednak zawsze bezpłatną, samodzielną aplikacją. „Jestem bardzo wdzięczny, że ludzie z Apple ponownie sprawdzili @WordPressiOS i dali nam znać, że nie musimy wdrażać zakupów w aplikacji, aby móc nadal aktualizować aplikację” – napisał Mullenweg w innym seria tweetów. On dodał:

Zrozumiałem, że poprzednia decyzja była ostateczna, a przez kilka tygodni, gdy aplikacja była zablokowana, podjęliśmy już wiele argumentów, które ludzie sugerowali prywatnie. Będziemy nadal reagować i dokładać wszelkich starań, aby zachować zgodność z duchem i literą zasad sklepu z aplikacjami, w tym usuwać wszelkie pojawiające się luki w widoku internetowym. To również sprawiło, że doceniłem wolność otwartej i niezależnej sieci. Misją mojego życia i celem WordPressa jest zwiększenie wolności w Internecie. Mam nadzieję, że oprócz natywnych aplikacji ludzie będą nadal tworzyć strony internetowe i aplikacje internetowe, które zapewnią dostępność, autonomię i wolność najszerszej publiczności. Zasługują na to przyszłe pokolenia.

Robię się nerwowy

Wygląda na to, że Apple może czuć się w tej chwili nieco oblężone z powodu warunków swojego App Store, ponieważ 30-procentowa redukcja zakupów – oraz fakt, że niektóre bardzo duże firmy są w stanie negocjować lepsze warunki – są w centrum międzynarodowej uwagi.

Niecałe dwa tygodnie temu Fortnite Deweloper Epic Games celowo zlekceważył regułę zakupów w aplikacji Apple, aby skłonić Apple do zablokowania jej na platformie. Natychmiast po tym, jak Apple to zrobił, Epic złożył pozew cywilny, oskarżając Apple o krzywdzenie konkurencji poprzez warunki antykonkurencyjne.

Od tego czasu sprawa tylko się zaostrzyła: Apple zagroziło usunięciem nie tylko gier Epic, ale także Unreal Engine, zarówno z iOS, jak i Mac, co doprowadziło do Microsoft dołącza do walki prawnej po stronie Epic.

Regulatorzy konkurencji na całym świecie również uważnie przyglądają się warunkom Apple App Store. Unia Europejska otworzyła formalne badanie strategii cenowych Apple w następstwie skargi z 2019 r. Od usługi strumieniowego przesyłania muzyki Spotify. Aplikacja do przesyłania wiadomości Telegram również złożyła w zeszłym miesiącu skargę do UE.

Amerykańskie organy regulacyjne również sondowały Apple, Google, Amazon i Facebook, pod kątem potencjalnie antykonkurencyjnych zachowań. Chociaż Apple utrzymuje, że stosuje zasady App Store równo dla wszystkich programistów, dokumenty upublicznione podczas przesłuchania w Kongresie w lipcu ujawniły, że niektórzy programiści, w tym Amazon Prime Video, byli w stanie negocjować znaczne rabaty.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook