NowościOprogramowanie

Apple wprowadza nowe etykiety prywatności App Store, dzięki którym możesz zobaczyć, jak aplikacje na iOS wykorzystują Twoje dane

Apple spełnia obietnicę zapewnienia większej przejrzystości w zakresie gromadzenia danych aplikacji na iOS, wprowadzając nowe etykiety prywatności w App Store.

Firma po raz pierwszy ogłosiła zamiar ujawnienia informacji o prywatności tak zwanych „etykiet żywieniowych” w czerwcu podczas WWDC, aw zeszłym miesiącu Apple ujawniło, że programiści będą musieli dostarczyć te informacje do 8 grudnia, w przeciwnym razie ryzykują utratę możliwości aktualizowania swoich aplikacji. Teraz, po tym terminie, Apple oficjalnie uruchamia tę funkcję dla wszystkich właścicieli urządzeń iOS z najnowszą wersją iOS 14.

Apple twierdzi, że nowe etykiety będą wymagane dla aplikacji na wszystkich platformach – w tym iOS, iPadOS, macOS, watchOS i tvOS – i będą musiały być aktualne i dokładne za każdym razem, gdy programista prześle nową aktualizację. Apple również trzyma się tego samego standardu, co firma wyjaśniła w zeszłym tygodniu, kiedy WhatsApp będący własnością Facebooka skrytykował firmę za pozorną niespójność w jej wymaganiach, zanim Apple powiedział, że również dostarczy etykiety dla całego swojego oprogramowania.

Wszystkie własne aplikacje firmy będą miały te same informacje na stronach produktów w App Store. W przypadku, gdy aplikacja nie ma strony produktu App Store, ponieważ nie można jej usunąć, tak jak aplikacja Wiadomości, Apple twierdzi, że będzie udostępniać informacje o etykietach prywatności w Internecie. Każde oprogramowanie w App Store będzie miało również swoją etykietę prywatności widoczną w Internecie.

: Apple

Jeśli chodzi o strukturę etykiet, Apple podzielił gromadzenie danych na trzy kategorie: „dane służące do śledzenia”, „dane powiązane z Tobą” i „dane niepowiązane z Tobą”.

Śledzenie w tym kontekście oznacza, że ​​twórca aplikacji łączy dane z aplikacji – takie jak dane osobowe lub dane zebrane z urządzenia, takie jak dane o lokalizacji – z innymi danymi z aplikacji lub witryn innych firm w celu reklamy ukierunkowanej lub innych dane związane z mi. Apple twierdzi, że używa tutaj również terminu śledzenie, aby oznaczać udostępnianie informacji o użytkowniku lub urządzeniu firmom, które je sprzedają, na przykład brokerom danych.

Część etykiety „dane powiązane z Tobą” to wszelkie dane, które mogą posłużyć do identyfikacji Ciebie. Oznacza to dane zebrane podczas korzystania z aplikacji lub posiadania konta w usłudze lub platformie, a także wszelkie dane pobrane z samego urządzenia, które można wykorzystać do utworzenia profilu do celów reklamowych.

„Dane niepowiązane z Tobą” to część etykiety prywatności, która wyjaśnia, kiedy określone typy danych, takie jak dane o lokalizacji lub historia przeglądania, nie są z Tobą powiązane w żaden możliwy do zidentyfikowania sposób. Firma Apple udostępnia szczegółowe informacje przeznaczone dla programistów na temat nowych etykiet na stronie portalu dla programistów, a bardziej ogólne informacje są dostępne na stronie przeznaczonej dla klientów.

To nie jest ostatnia z głównych zmian prywatności Apple nadchodzących z iOS 14. Firma zamierza wydać nową funkcję prywatności wymagającą od programistów prośby o wyraźne pozwolenie na śledzenie użytkowników urządzeń iOS w aplikacjach i witrynach internetowych przy użyciu unikalnego identyfikatora urządzenia, zwanego IDFA. (lub kod identyfikacyjny reklamodawców). Plan był taki, aby wymagać tego od premiery iOS 14, ale Apple ogłosił we wrześniu, że opóźni tę funkcję do pewnego czasu w przyszłym roku, aby dać programistom więcej czasu na dostosowanie się.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook