Różności i nowinki technologia

AT&T i Frontier pozwoliły na rozpad sieci telefonicznych, stwierdza regulator z Kalifornii

Nożyczki używane do przecinania przewodu wychodzącego z telefonu stacjonarnego.

AT&T i Frontier pozwoliły, aby ich miedziane sieci telefoniczne ulegały degradacji w wyniku zaniedbań od 2010 roku, co skutkuje niską jakością usług i wieloma długimi przerwami, jak stwierdzono w raporcie zleconym przez rząd stanu Kalifornia. Raport wykazał, że najgorzej radzili sobie klienci z obszarów o niskich dochodach i obszarów bez znaczącej konkurencji. W szczególności stwierdzono, że AT&T zaniedbało społeczności o niskich dochodach i narzuciło poważne podwyżki cen, które w ciągu dziesięciu lat wyniosły 152,6%.

Raport powstał w kwietniu 2019 roku, ale zachował prywatność, ponieważ dane przekazane przez przewoźników zostały uznane za poufne i zastrzeżone. Raport ostatecznie upubliczniono po tym, jak California Public Utilities Commission (CPUC) orzekła w grudniu 2020 r., Że zredagowana wersja musi zostać opublikowana do połowy stycznia.

W podsumowaniu raportu zleconego przez CPUC zidentyfikowano sześć kluczowych ustaleń:

  1. Jakość usług uległa pogorszeniu: Obaj przewoźnicy wykazywali większą względną liczbę przestojów i dłuższy czas wymagany do przywrócenia usługi w przypadku przerw trwających dłużej niż 24 godziny.
  2. Wykazany brak odporności: AT&T i Frontier nie utrzymują sieci, aby wytrzymać warunki środowiskowe i pogodowe. Sieci nie są solidne, obaj zasiedziali lokalni operatorzy wymiany (ILEC) ograniczyli wydatki na konserwację zapobiegawczą.
  3. Dezinwestycja w zwykłą starą usługę telefoniczną (POTS): AT&T i Frontier inwestują bardzo niewiele w infrastrukturę, która obsługuje tylko usługę zwielokrotniania z podziałem czasu (TDM). Oba ILEC polegają na podwyżkach cen i inercji klientów, aby utrzymać strumień przychodów.
  4. Zwiększone inwestycje w dostęp szerokopasmowy poprawiają jakość usług POTS: Obszary AT&T i Frontier z wyższymi inwestycjami w łącza szerokopasmowe mają wyższy poziom jakości usług POTS i lepszą wydajność na wszystkich [service] metryka.
  5. AT&T koncentruje się na społecznościach o wyższych dochodach: Centra telefoniczne AT&T obsługujące obszary o najniższych dochodach gospodarstw domowych wykazują wyższy wskaźnik zgłaszania problemów i dłuższe okresy nieczynności niż obszary w społecznościach o wyższych dochodach.
  6. Bezpośredni związek między ilością konkurencji a wynikami jakości usług: Obszary z ograniczoną konkurencją lub bez konkurencji mają niższą jakość usług. Zarówno AT&T, jak i Frontier kładą więcej inwestycji i uwagi na obszarach o wyższych stawkach konkurencyjnych ofert.

Sieć Frontier w Kalifornii była własnością i była obsługiwana przez Verizon, dopóki Frontier nie kupił jej w kwietniu 2016 r.

Długie przestoje

AT&T i Frontier wielokrotnie nie spełniały minimalnych standardów stanowych, aby „naprawić 90 procent wszystkich zgłoszeń awarii w ciągu 24 godzin”.

„Wymóg wyczyszczenia co najmniej 90 procent raportów o nieobecności w usłudze (OOS) w ciągu 24 godzin nigdy nie został spełniony przez AT&T od 2010 r. Verizon / Frontier spełnił standard OOS tylko w dwóch z 96 miesięcy objętych tym badaniem, “powiedział raport.

„AT&T ma środki finansowe na utrzymanie i modernizację swojej sieci przewodowej w Kalifornii, ale jeszcze tego nie zrobiło” – czytamy w raporcie. „Frontier jest bardzo zainteresowany realizacją takich ulepszeń, ale brakuje mu możliwości finansowych, aby dokonać niezbędnych inwestycji”. Frontier ogłosił upadłość w kwietniu 2020 r., Przyznając, że jego problemy finansowe były w dużej mierze spowodowane „znacznym niedoinwestowaniem we wdrażanie światłowodów”.

Według kalifornijskiego raportu problem z czasem się pogorszył. „Z kilkoma konkretnymi wyjątkami, jakość starszych usług głosowych AT&T i Frontier stale spadała w okresie badania, przy czym częstsze przestoje i wydłużanie czasu przywracania usług” – czytamy w raporcie.

Raport dalej opisuje niepowodzenie AT&T w inwestowaniu w społeczności o niskich dochodach w tym paragrafie:

Czy to celowe, czy nie, polityka inwestycyjna AT&T faworyzowała społeczności o wyższych dochodach, a zatem miała nieproporcjonalny wpływ na obszary o najniższych dochodach w stanie. Na przykład, średnia ważona mediana rocznego dochodu gospodarstwa domowego w 2010 r. Dla … obszarów, które zostały zmodernizowane przy użyciu urządzeń światłowodowych w celu obsługi usług szerokopasmowych, wyniosła 72 024 USD, w porównaniu do zaledwie 60 795 USD w przypadku centrów kablowych bez takich modernizacji. Korzystając z danych ze spisu ludności USA z 2010 r., Znajdujemy wyraźną odwrotną zależność między dochodem gospodarstwa domowego a wszystkimi głównymi miernikami jakości usług. Centra teleinformatyczne obsługujące obszary o najniższych dochodach gospodarstw domowych mają zwykle najwyższe wskaźniki zgłaszania problemów, najdłuższe okresy przestoju, najniższy odsetek przestojów usuwany w ciągu 24 godzin i najdłuższy czas potrzebny do usunięcia 90% przestojów. Odwrotnie jest w przypadku społeczności o najwyższych dochodach.

Szybko rosnące ceny AT&T

AT&T „podniosło stawki za starsze usługi mieszkaniowe o stałej stawce o 152,6% od czasu, gdy CPUC obniżył tę usługę w 2009 r.” – czytamy w raporcie. Podwyżki cen wspierają strategię „zbiorów”, która utrzymuje przychody „pomimo ogromnego spadku popytu” na usługi telefonii stacjonarnej.

AT&T „zaprzestało aktywnego marketingu POTS, obniżyło jakość usług POTS, a zamiast tego polega na sukcesywnych podwyżkach cen i inercji klientów, aby utrzymać malejący strumień przychodów z POTS” – czytamy w raporcie CPUC. Pomimo lat stałych wzrostów cen, AT&T „dokonała minimalnych inwestycji w modernizację zewnętrznych zakładów, a także pozwoliła na obniżenie jakości usług w zakresie starszych usług”.

Według raportu, zryczałtowana cena telefonu AT&T w Kalifornii wzrosła z 10,69 USD miesięcznie w 2006 r. Do 27 USD w 2018 r., Co daje wzrost o 152,6%. Największy wzrost rozpoczął się w 2009 roku. Frontier i jego poprzednik Verizon podnieśli ryczałt o 30,6 procent (z 16,85 do 22 dolarów) w tym samym okresie.

Usługa AT&T o „mierzonej stawce”, w której cena różni się w zależności od liczby wykonywanych połączeń, wzrosła z 5,70 USD w 2006 r. Do 24,25 USD w 2018 r., Co oznacza wzrost o 325,4%. Zmierzone ceny kursów Frontier / Verizon wzrosły o 34 procent w tym samym okresie.

Analityk telekomunikacyjny, Bruce Kushnick, przekonywał w dzisiejszym poście na blogu, że ceny telefonów powinny “gwałtownie spadać” na przestrzeni lat, ale AT&T wykorzystuje przychody ze swojej źle utrzymanej usługi telefonii stacjonarnej do płacenia za aktualizacje swojej sieci komórkowej. Kushnick i jego grupa „Irregulators” wzywają do zbadania tych „krzyżowych subsydiów”.

„W październiku 2020 roku Irregulatorzy złożyli wniosek do CA Broadband Council i CA Public Utility Commission (CPUC), twierdząc, że AT&T najprawdopodobniej zawyża rachunki klientów o miliardy dolarów rocznie i bierze budżety na budowę, które powinny być przeznaczone na miast i domów w Kalifornii i zamiast tego przekierowuje je na bezprzewodowe, zamiast unowocześniać stanowe narzędzie telekomunikacyjne ”- napisał dzisiaj Kushnick.

Chociaż Frontier również podniósł ceny na przestrzeni lat, nie „wdrożył ekstremalnej serii znaczących wzrostów cen swoich starszych usług mieszkaniowych POTS”, jak to miało miejsce w przypadku AT&T, jak stwierdzono w raporcie. W raporcie stwierdzono również, że Frontier nie wykorzystał strategii „żniw” wdrożonej przez AT&T.

„Frontier, jako ILEC„ czystej zabawy ”, ma silną motywację do utrzymywania i powiększania bazy klientów, a nie do jej rozproszenia. To wszystko jest pozytywne dla przyszłości Frontier, jeśli jest w stanie w jakiś sposób odwrócić swój finansowy upadek, “powiedział raport.

Status quo

Skontaktowaliśmy się dzisiaj z AT&T i Frontier w sprawie raportu CPUC i zapytaliśmy, jakie kroki podjęli przewoźnicy, aby poprawić jakość usług. Zapytaliśmy również CPUC, jakie działania podjął w odpowiedzi na zgłoszenie i czy usługi AT&T i Frontier poprawiły się lub pogorszyły od czasu napisania raportu w kwietniu 2019 r. Zaktualizujemy ten artykuł, jeśli otrzymamy jakiekolwiek odpowiedzi.

Frontier niedawno zgodził się rozszerzyć swoją sieć światłowodową i poprawić niską jakość usług w Kalifornii w ramach ugody, która pomoże firmie wyjść z bankructwa. Frontier zgodził się również na tymczasowe zamrożenie cen usług głosowych do końca 2021 roku.

AT&T w październiku przestało oferować starszą usługę DSL nowym klientom, mimo że nie udało jej się zmodernizować dziesiątek milionów starszych linii DSL w Stanach Zjednoczonych do technologii światłowodowej. AT&T kontynuuje sprzedaż DSL obecnym klientom.

Ostatnie zakłopotanie AT&T miało miejsce w tym miesiącu, kiedy 90-letni klient w Kalifornii zapłacił za reklamę drukowaną Wall Street Journal, aby narzekać na swoją powolną usługę internetową DSL. Zła zawstydziła AT&T do modernizacji swojego domu na światłowód. Jednak, jak zauważono w raporcie CPUC, AT&T nie zdołała odpowiednio utrzymać swojej sieci, pozostawiając wielu klientom Internetu DSL i telefonów stacjonarnych przestarzałą i zawodną usługę, która wciąż się pogarsza.

Aktualizacja: Frontier wydał odpowiedź, mówiąc: „Raport obejmuje okres w dużej mierze poprzedzający przejęcie Frontier i zawiera zalecenia dla organów regulacyjnych, a nie upoważnienia dla dostawców. Chociaż Frontier nie zgadza się ze wszystkimi wnioskami, kontynuujemy współpracę nad jakością usług i zgłosił znaczące ulepszenia w naszym najnowszym raporcie dla CPUC. Będziemy nadal koncentrować się na jakości i nadal tworzyć korzyści dla naszych klientów i społeczności Kalifornii, którym służymy ”.

AT&T wydało oświadczenie, w którym stwierdza: „Raport jest stronniczy, ignoruje ciągłą transformację rynku komunikacyjnego i opiera się na przestarzałym i wadliwym mierniku wydajności, który ma niewielki wpływ na rzeczywiste doświadczenia klientów. Utrzymywanie kontaktu klientów ma dla nas kluczowe znaczenie – i rzeczywistość jest taka, że ​​przekroczyliśmy stanowy standard niezawodności sieci od 1990 r. Zamiast tego raport CPUC wybiórczo opiera się na innych, wadliwych miernikach i wyciąga wnioski bez uwzględnienia spełnianego przez nas standardu niezawodności. Zainwestowaliśmy 8,78 miliarda dolarów w nasz sieci w Kalifornii w ciągu ostatnich trzech lat (2017–2019), aby zwiększyć niezawodność, szybkość i zasięg – wzrost w porównaniu z poprzednim 3-letnim okresem – i zainwestowaliśmy miliony w rozwój sieci szerokopasmowych na obszarach wiejskich, aby dotrzeć do ponad 140 000 domów i przedsiębiorstwa wiejskie w Kalifornii, które raport całkowicie ignoruje ”.

Oświadczenie AT&T odnosi się do „standardu niezawodności, który spełniamy” w odniesieniu do standardu „zgłaszania problemów klientów”, który dopuszcza sześć raportów o usterkach na 100 linii telefonicznych każdego miesiąca. W raporcie zleconym przez CPUC stwierdzono, że ten standard powinien zostać zmieniony, ponieważ „jest tak łatwo usatysfakcjonowany, że nigdy nie został pominięty przez [AT&T or Frontier] mimo że ich ogólna jakość usług uległa pogorszeniu ”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook