GryNowości

AT&T ma nadzieję, że zapomnisz o wieloletniej walce z dokładnymi mapami szerokopasmowymi

Logo AT&T na ścianie w jej siedzibie.
Powiększać / Logo AT&T w głównej siedzibie firmy 13 marca 2020 r. W Dallas w Teksasie.

AT&T – która spędziła ostatnią dekadę walcząc z próbami rządu Stanów Zjednoczonych w celu ulepszenia strasznych szerokopasmowych map kraju – teraz twierdzi, że jest bardzo zaniepokojona problemem mapowania, który pomógł zniweczyć wysiłki związane z okablowaniem milionów amerykańskich domów bez odpowiedniego dostępu szerokopasmowego.

Dyrektor generalny AT&T, John Stankey, opublikował w tym tygodniu artykuł w Politico, w którym pozornie wskazał na poprawę reputacji AT&T, ograniczenie regulacji rządowych i zwiększenie funduszy federalnych. Utwór zatytułowany jest „Plan gry, aby – wreszcie – połączyć każdego Amerykanina z łączem szerokopasmowym”, a pierwszym elementem planu gry AT&T jest „określenie, gdzie dostęp szerokopasmowy jest niedostępny z geograficzną precyzją”.

Stankey napisał:

Musimy teleskopować nasze mapy szerokopasmowe od makro, poziomu bloku spisowego do mikro poziomu budynku, aby z większą dokładnością zrozumieć, gdzie dostęp szerokopasmowy jest niedostępny. Istniejąca rządowa metodologia mapowania przekroczyła okres przydatności do użycia. Obecnie nie określa dokładnej liczby i lokalizacji gospodarstw domowych, które nie mają znaczącej usługi szerokopasmowej, zwłaszcza na obszarach wiejskich. Kongres uznał to w marcu, uchwalając ustawę o danych szerokopasmowych, która stworzy dokładniejszą i bardziej szczegółową mapę dostępności łączy szerokopasmowych, pomagając firmom takim jak moja w uzyskaniu informacji potrzebnych do określenia celu i kosztu wdrożenia. Jedynym problemem jest to, że Kongres nie przeznaczył jeszcze środków na bardziej szczegółowe mapy, chociaż ustawodawstwo jest obecnie w toku.

Wieloletnia walka AT&T z lepszymi mapami

Dlaczego w Stanach Zjednoczonych nie ma już map szerokopasmowych o takim poziomie dokładności? Częściowo dlatego, że AT&T i inni dostawcy usług internetowych wielokrotnie walczyli z próbami Federalnej Komisji Łączności, aby wymagać przedłożenia dokładniejszych map.

AT&T mogło uznać, że jej walka z dokładniejszymi mapami szerokopasmowymi jest już w dużej mierze zakończona, a esej Politico Stankeya odnotował uchwalenie przez Kongres Ustawy o danych szerokopasmowych i wzywał Kongres do pośpiechu w przywłaszczaniu funduszy. Ale nawet z ustawą o danych szerokopasmowych, o której wspomniał Stankey, AT&T nadal naciska na ograniczenia dotyczące sposobu, w jaki FCC wdraża system gromadzenia danych narzucony przez Kongres.

Oto kilka przykładów ze zgłoszeń AT&T do FCC od 2011 roku:

  • W kwietniu 2011 r. AT&T powiedział FCC, że dostawcy usług internetowych nie powinni być zmuszeni do zgłaszania adresów ulic, na których wdrożyli łącza szerokopasmowe w domach i nie powinni być zobowiązani do „zgłaszania rzeczywistych prędkości łącza szerokopasmowego”. AT&T powiedział również, że FCC nie powinna gromadzić danych na temat cen łączy szerokopasmowych, jakości usług ani satysfakcji klientów.
  • W lutym 2013 r. AT&T spotkała się z urzędnikami FCC, aby omówić, w jaki sposób gromadzenie dokładniejszych danych szerokopasmowych „nałoży nowe obciążenia na AT&T”, ponieważ „informacje nie są gromadzone w toku normalnej działalności biznesowej”.
  • W październiku 2017 r. AT&T powiedział FCC, że „propozycja Komisji dotycząca gromadzenia abonentów mobilnych usług szerokopasmowych i abonentów głosowych oraz rozmieszczenia stacjonarnych łączy szerokopasmowych na bardziej szczegółowym poziomie, np. Na poziomie bloku / adresu spisu częściowego, powinna zostać odrzucona, ponieważ Informacja.” Dane na poziomie adresu nie byłyby przydatne, „ponieważ dostawcy nie rejestrują adresów w ustandaryzowany, jednolity sposób” – powiedział AT&T.
  • W innym zgłoszeniu z października 2017 r. AT&T stwierdziło, że FCC nie powinna nawet udzielać dostawcom usług internetowych opcja dostarczania szerokopasmowych danych geoprzestrzennych zamiast mniej dokładnych danych z bloków spisowych, w przeciwnym razie dostawcy usług internetowych byliby zobowiązani do przedłożenia. (FCC ostatecznie wymagało map geoprzestrzennych w głosowaniu w sierpniu 2019 r.)

Uznając, że opinia w rządzie uległa zmianie – nawet wybitny republikański senator skrytykował przewodniczącego FCC Ajita Pai, który nie dostarczył dokładniejszych map – AT&T w październiku 2018 przyznał, że potrzebne są dokładniejsze dane i zaproponował własną propozycję ich zebrania.

Pomimo tej zmiany AT&T nadal naciskało na ograniczenia wymagań dotyczących mapowania:

  • We wrześniu 2019 roku AT&T powiedział FCC, że „przejrzystość” dotycząca sposobu, w jaki dostawcy usług internetowych wykorzystują modele propagacji fal radiowych do generowania map, byłaby lepsza niż „bardziej normatywne standardy”.
  • W październiku 2019 roku AT&T powiedział, że FCC nie powinna wymagać dokładniejszych map 5G, mówiąc, że „wymaganie map zasięgu 5G na tym wczesnym etapie wdrażania 5G może ujawnić poufne informacje o lokalizacjach komórek, a nawet lokalizacjach klientów w przypadkach, gdy wdrażana jest 5G w szerokopasmowym widmie dla określonych klientów korporacyjnych. ” AT&T naciskało również na ograniczenia dotyczące wymagań dotyczących raportowania prędkości sieci innych niż 5G.
  • W lipcu 2020 r. AT&T sprzeciwiła się propozycji FCC dotyczącej wdrożenia ustawy o danych szerokopasmowych, twierdząc, że „wiele” punktów danych, których żąda FCC zaproponowała, ma „wątpliwą wartość” lub jest niepotrzebnych do weryfikacji dokładności map pokrycia dostarczonych przez przewoźników.
  • W sierpniu 2020 roku AT&T sprzeciwił się propozycji FCC, aby wymagać testów dysków w celu zweryfikowania dokładności map zasięgu sieci komórkowych, narzekając, że byłoby to „po prostu zbyt kosztowne, zwłaszcza w czasie, gdy inwestycja we wdrażanie 5G jest głównym priorytetem krajowym”.
  • 8 września 2020 r., Tego samego dnia opublikowano esej Stankeya w Politico, AT&T powiedział FCC, że agencja nie powinna wymagać dodatkowych szczegółów, aby zweryfikować dokładność modeli propagacji używanych przez operatorów komórkowych do generowania map zasięgu. AT&T stwierdziło również, że FCC „nie powinno wymagać od dostawców przedstawiania dodatkowych map pokrycia w oparciu o różne progi prędkości, prawdopodobieństwo krawędzi komórki lub współczynniki obciążenia komórki”.

FCC, która wciąż finalizuje swój plan, ma dobry powód, by poprosić o więcej danych w celu weryfikacji zgłoszeń przewoźników. W kwietniu AT&T przyznało się do błędu, w wyniku którego fałszywie zgłosiło oferowanie dostępu szerokopasmowego w prawie 3600 blokach spisu powszechnego rozsianych po części 20 stanów. Oddzielnie, FCC stwierdziło w grudniu, że Verizon, T-Mobile i US Cellular wyolbrzymiały swój zasięg 4G w oficjalnych dokumentach. Tego typu błędy mogą uniemożliwić FCC kierowanie finansowania do obszarów, w których jest to najbardziej potrzebne, a ogólnie niedokładne dane mogą skutkować tym, że dostawcy usług internetowych będą podawać potencjalnym klientom fałszywe informacje o dostępności usług.

Poproszę więcej pieniędzy

Oprócz mapowania, inne elementy planu gry Stankeya mogą sprawić, że branża szerokopasmowa zarobi więcej pieniędzy. Stankey zauważył, że „Miliony amerykańskich rodzin nie może sobie pozwolić na dostęp do„ szybkiego łącza szerokopasmowego ”lub może mu brakować, a„ luka w zadaniu domowym ”spowodowała, że ​​wielu uczniów o niskich dochodach, pochodzących z mniejszości oraz uczniów z obszarów wiejskich pozbawionych jest odpowiedniej łączności.

„Siły rynkowe i prywatne firmy nie mogą tego zrobić same z powodu braku zwrotu ze znacznych inwestycji koniecznych do dotarcia do wszystkich Amerykanów” – napisał Stankey.

Kierowanie się AT&T na najbardziej dochodowe obszary pozostawiło miliony domów w 21-stanowym obszarze usługowym bez odpowiedniego dostępu szerokopasmowego. AT&T nie chce wprowadzać światłowodów do wszystkich domów, które nadal mają miedziane linie telefoniczne, dlatego Stankey wezwał Kongres do odpowiedniego finansowania szerokopasmowego, które umożliwiłoby stały dostęp bezprzewodowy zamiast światłowodu na nieobsługiwanych obszarach wiejskich.

“[A]s Kongres debatuje nad przeznaczeniem do 80 miliardów dolarów na wiejskie łącza szerokopasmowe w ramach następnej rundy pomocy w przypadku pandemii. Powinniśmy przywiązywać równą wagę do opcji przewodowych i bezprzewodowych ”- napisał Stankey. Wezwał również rząd do unikania„ niepotrzebnych przepisów [that] sprawi, że większe inwestycje sektora prywatnego staną się mniej zrównoważone. ”Według Stankeya, jeśli Stanom Zjednoczonym nie uda się zlikwidować luk w łączach szerokopasmowych, wina będzie leżeć po stronie rządu, a nie sektora prywatnego:

Ponieważ tak wielu uczniów będzie musiało uczyć się wirtualnie tej jesieni, a tak wielu pracowników jest teraz zależnych od domowych połączeń internetowych, aby utrzymać pracę, nadszedł czas, abyśmy współpracowali, aby zapewnić wszystkim amerykańskim rodzinom dostęp do krytycznej łączności i potrzebnych zasobów. aby sprostać pilnym wyzwaniom dnia dzisiejszego i jutra. Jeśli decydenci nie podejmą działań, dzisiejsza „luka w zadaniach domowych” nie tylko pogłębi przysłowiową „lukę pokoleniową”, ale nie uda nam się jej wypełnić.

AT&T otrzymało liczne łaski rządowe w erze Trumpa, takie jak zniesienie zasad neutralności sieci, deregulacja branży szerokopasmowej i duża obniżka podatku od osób prawnych. Ówczesny dyrektor generalny AT&T, Randall Stephenson, twierdził w listopadzie 2017 r., Że AT&T wykorzysta obniżkę podatków, aby stworzyć „7 000 miejsc pracy dla ludzi wprowadzających światłowody”, ale od tego czasu AT&T zwolniło dziesiątki tysięcy pracowników i zmniejszyło wydatki sieciowe.

Zwolennicy konsumentów zgadzają się, że rząd powinien promować wdrażanie łączy szerokopasmowych, ale proponują coś bardziej ambitnego niż apel AT&T o większe finansowanie i mniej regulacji. Zauważając, że duzi dostawcy usług internetowych „nie zapewniają powszechnego dostępu, ale cieszą się wygodnymi monopolami i naliczają ceny od 200 do 300 procent powyżej stawek konkurencyjnych”, Ernesto Falcon, starszy radca prawny Fundacji Electronic Frontier, napisał niedawno na poparcie ogólnokrajowego planu światłowodowego zaproponowanego przez Demokratów:

Nawet jeśli dostarczanie światłowodów jest opłacalne, krajowi dostawcy usług internetowych zdecydowali się nie robić tego w zamian za krótkoterminowe zyski. Ogromny program infrastrukturalny, taki, który pomógł krajom takim jak Korea Południowa stać się światowymi liderami w dziedzinie dostępu szerokopasmowego, jest nie tylko rozpaczliwie potrzebny w Stanach Zjednoczonych, ale jest wymogiem. Żaden inny kraj na Ziemi nie poczynił postępu w dostarczaniu światłowodów uniwersalnych bez polityki infrastrukturalnej tego typu.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook