Różności i nowinki technologia

AT&T może zachować większościowy udział w DirecTV, gdy kończy się ostateczną umową

Antena satelitarna DirecTV montowana na zewnątrz budynku.
Powiększać / Antena satelitarna DirecTV widziana przed barem w Portland w stanie Oregon w październiku 2019 roku.

AT&T podobno zbliża się do zawarcia umowy sprzedaży udziałów w DirecTV TPG, firmie private equity.

Na nieszczęście dla klientów, którzy mają nadzieję, że AT&T zrzeknie się kontroli nad DirecTV, w piątek w raporcie Reutera stwierdzono, że oczekująca transakcja da TPG „mniejszościowy udział” w spółce zależnej AT&T zajmującej się telewizją satelitarną. Z drugiej strony firma private equity, która chce wycisnąć wartość z upadającego biznesu, niekoniecznie byłaby lepsza dla klientów DirecTV niż AT&T.

Możliwe jest również, że AT&T może scedować kontrolę operacyjną nad DirecTV, nawet jeśli pozostanie właścicielem większościowym. CNBC w listopadzie donosiło o jednej proponowanej transakcji, w której „AT&T zachowa większościowy udział ekonomiczny w [DirecTV and U-verse TV] biznesów i utrzymywałby własność infrastruktury U-verse, w tym roślin i światłowodów, „podczas gdy kupujący pakiet DirecTV„ kontrolowałby operacje dystrybucji płatnej telewizji i konsolidowałby biznes w księgach ”.

Ostatnie rozmowy pomiędzy AT&T i TPG są „na wyłączność”, a inni oferenci są na razie nieobecni, napisał Reuters, powołując się na anonimowe źródła. „Zaawansowane rozmowy z TPG są zwieńczeniem aukcji, którą AT&T prowadziła dla DirecTV przez kilka miesięcy” – czytamy w raporcie.

DirecTV stracił większość swojej wartości w ramach własności AT&T

AT&T kupiło DirecTV w 2015 roku za 49 miliardów dolarów i podobno nie było w stanie uzyskać ofert wyceniających dostawcę telewizji nawet o połowę tej kwoty. „Nie można dowiedzieć się dokładnej ceny, jaką TPG jest skłonna zapłacić, ale źródła podały, że transakcja może wycenić DirecTV na ponad 15 miliardów dolarów” – napisał Reuters, sugerując, że trwająca kilka miesięcy aukcja nie podniosła ceny zbytnio, jeśli w ogóle. .

Bloomberg poinformował również, że AT&T i TPG prowadzą ekskluzywne rozmowy w sprawie DirecTV. „Potencjalna umowa jest za kilka tygodni, a rozmowy mogą się jeszcze nie udać… Omawiana umowa jest wysoce ustrukturyzowana i obejmowałaby akcje uprzywilejowane” – napisał Bloomberg, powołując się na anonimowe źródło.

TPG twierdzi, że zarządza aktywami o wartości 85 miliardów dolarów, w tym inwestycjami w dziesiątki firm technologicznych.

AT&T straciło 8 milionów klientów

AT&T straciło prawie 8 milionów klientów od początku 2017 roku z usług Premium TV, które obejmują satelitę DirecTV, wideo przewodowe U-verse i nowszą usługę online AT&T TV. Łączna liczba klientów w tej kategorii spadła z ponad 25 mln na początku 2017 r. Do 17,1 mln na koniec września 2020 r.

Podczas gdy przejście od telewizji kablowej i satelitarnej do transmisji online zaszkodziło firmie, samo w sobie AT&T przyspieszyło straty klientów DirecTV, wielokrotnie podnosząc ceny i usuwając oferty promocyjne. AT&T ponownie podniosło ceny telewizji w zeszłym tygodniu. AT&T ma ogłosić zarobki – w tym najnowsze dane dotyczące klientów telewizyjnych – w środę.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook