Różności i nowinki technologia

AT&T ogłasza umowę o wydzieleniu DirecTV do nowej spółki należącej do… AT&T

Logo AT&T na ścianie w jej siedzibie.
Powiększać / Logo AT&T w głównej siedzibie firmy 13 marca 2020 r. W Dallas w Teksasie.

Prawie sześć lat po zakupie DirecTV za 48,5 miliarda dolarów AT&T ogłosiło dzisiaj umowę sprzedaży mniejszościowego pakietu w jednostce biznesowej i przekształcenia jej w nową spółkę zależną.

AT&T podało, że umowa z firmą private equity TPG Capital wycenia działalność telewizyjną na 16,25 mld USD. W komunikacie prasowym stwierdzono, że AT&T i TPG „utworzą nową firmę o nazwie DirecTV, która będzie właścicielem i operatorem jednostki biznesowej AT&T w USA, składającej się z usług wideo DirecTV, AT&T TV i U-verse”.

AT&T będzie właścicielem 70 procent udziałów w wydzielonej spółce DirecTV, podczas gdy TPG będzie właścicielem 30 procent. DirecTV w nowej formie „będzie zarządzana wspólnie przez zarząd składający się z dwóch przedstawicieli AT&T i TPG, a także piąte miejsce dla prezesa, którym na zakończenie będzie Bill Morrow, dyrektor generalny AT&T w Stanach Zjednoczonych”. ogłoszenie powiedział.

AT&T przyznał, że jego zakup DirecTV nie wyszedł zgodnie z planem.

„Dzięki przejęciu DirecTV zainwestowaliśmy około 60 miliardów dolarów w amerykański biznes wideo”, powiedział AT&T w materiałach rozprowadzanych do reporterów. „Można śmiało powiedzieć, że niektóre aspekty transakcji nie przebiegły tak, jak planowaliśmy, na przykład liczba gospodarstw domowych korzystających z płatnej telewizji w USA spada w szybszym tempie w całej branży, niż przewidywaliśmy, kiedy ogłaszaliśmy transakcję w 2014 r. W rzeczywistości, w 4Q20 dokonaliśmy utraty wartości 15,5 miliarda dolarów ”.

Skoncentruj się na 5G, światłowodzie i HBO Max

Oddzielenie DirecTV do nowej jednostki pomoże AT&T skoncentrować się na kluczowych „strategicznych” obszarach usług mobilnych 5G, światłowodowego Internetu i HBO Max, powiedział AT&T.

„Ponieważ branża płatnej telewizji stale się rozwija, utworzenie nowego podmiotu z TPG, który będzie osobno prowadził biznes wideo w Stanach Zjednoczonych, zapewni elastyczność i skupienie się na zarządzaniu potrzebne do dalszego zaspokajania potrzeb wysokiej jakości bazy klientów i zarządzania biznesem w celu uzyskania rentowności. – powiedział John Stankey, dyrektor generalny AT&T. „TPG jest właściwym partnerem dla tej transakcji, a utworzenie nowego podmiotu to właściwy sposób na ustrukturyzowanie i zarządzanie biznesem wideo w celu uzyskania optymalnej wartości”.

Firmy stwierdziły, że spodziewają się zamknięcia transakcji w drugiej połowie 2021 roku i że „podlega ona zwyczajowym warunkom zamknięcia i przeglądom regulacyjnym”. AT&T oświadczyło, że spodziewa się otrzymać 7,6 miliarda dolarów w gotówce z tytułu częściowej sprzedaży i że wykorzysta te pieniądze na zmniejszenie swojego zadłużenia.

8 milionów klientów telewizyjnych uciekło z AT&T

AT&T straciło ponad 8 milionów klientów od początku 2017 roku z usług Premium TV, które obejmują satelitę DirecTV, wideo przewodowe U-verse i nowszą usługę online AT&T TV. Łączna liczba klientów w tej kategorii spadła z ponad 25 mln na początku 2017 r. Do 16,5 mln na koniec 2020 r.

„Odkąd AT&T zamknęło przejęcie DirecTV w 2015 r., Firma generowała przepływy pieniężne w wysokości ponad 4 miliardów dolarów rocznie, a firma spodziewa się, że będzie to kontynuowane w 2021 r.” – głosi dzisiejszy komunikat.

Umowa DirecTV z NFL Sunday Ticket najwyraźniej nie zostanie zakłócona, ponieważ AT&T twierdzi, że będzie nadal „finansować niedzielny bilet na NFL na 2021 i 2022 r. (Do łącznego pułapu 2,5 mld USD)”.

Obecni klienci wideo nie powinni spodziewać się większych zmian, powiedział AT&T.

„Obecni klienci AT&T wideo wkrótce staną się klientami DirecTV i będą mogli zachować swoje usługi wideo oraz wszelkie powiązane usługi bezprzewodowe lub szerokopasmowe, a także powiązane rabaty” – powiedział AT&T. „AT&T i TPG są zobowiązane do płynnego przejścia i bezproblemowej obsługi klienta oraz będą pracować nad dalszym ulepszaniem obsługi klienta i wprowadzaniem nowych funkcji do usług wideo DirecTV”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook