Różności i nowinki technologia

AT&T pochłania 15,5 miliarda dolarów odpisów z tytułu utraty wartości, ponieważ upadek DirecTV trwa

Mężczyzna z parasolem przechodzący obok budynku z logo AT&T.
Powiększać / Mężczyzna idzie z parasolem przed siedzibą główną firmy AT&T 13 marca 2020 roku w Dallas w Teksasie.

AT&T straciło 617 000 klientów z DirecTV i innych firm telewizyjnych w ostatnim kwartale 2020 r., Ograniczając rok, w którym straciło prawie 3 miliony klientów w tej kategorii, podała dzisiaj AT&T.

AT&T poinformowało dziś również Komisję Papierów Wartościowych i Giełd, że przyjęło „niegotówkowe odpisy z tytułu utraty wartości w wysokości 15,5 miliarda dolarów” w związku z trwającym upadkiem DirecTV. AT&T stwierdziło, że opłaty w wysokości 15,5 miliarda dolarów odzwierciedlają „zmiany w naszej strategii zarządzania i naszej ocenie krajowej branży wideo … w tym naszą decyzję o prowadzeniu naszej działalności wideo niezależnie od naszych usług szerokopasmowych i dotychczasowej telefonii”. Ta decyzja operacyjna „wymagała od nas zidentyfikowania oddzielnej jednostki raportowania wideo i oceny zarówno odzyskiwalności jej aktywów o długim okresie użytkowania, jak i wszelkiej przypisanej wartości firmy pod kątem utraty wartości” – powiedział AT&T.

AT&T podało również, że odnotowało “opłaty w wysokości około 780 milionów dolarów z tytułu utraty produkcji i innych zasobów treści w WarnerMedia, przy czym 520 milionów dolarów wynikało z ciągłego zamykania kin w czasie pandemii i hybrydowego modelu dystrybucji naszej planszy filmowej z 2021 roku”.

Opłaty zostały dodane do kosztów AT&T w czwartym kwartale. W rezultacie AT&T odnotowała w kwartale stratę netto w wysokości 13,9 mld USD, w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 2,4 mld USD rok temu. Przychody w czwartym kwartale wyniosły 45,7 mld USD, co oznacza spadek z 46,8 mld USD rok do roku. Strata netto w czwartym kwartale zmieniła AT&T na całoroczną stratę netto w wysokości 5,4 mld USD.

„Dyrektorzy nazwali opłatę za rachunkowość bezgotówkową oznaką starzenia się jednostki płatnej telewizji, ponieważ firma z Dallas promuje model transmisji strumieniowej w Internecie, który umożliwia jej produkcję treści bezpośrednie połączenie z widzami” – napisał dziś The Wall Street Journal.

„Naszym największym i najważniejszym zakładem jest HBO Max” – powiedział John Stankey, dyrektor generalny AT&T.

Klienci Premium TV uciekają tłumnie

AT&T spadła do 16,5 miliona klientów w kategorii Premium TV, która obejmuje satelitę DirecTV, wideo przewodowe U-verse i nowszą usługę internetową AT&T TV. To spadek z 17,1 miliona trzy miesiące wcześniej i 19,5 miliona od początku 2020 roku.

AT&T od początku 2017 r. Zmaga się z dużymi stratami klientów telewizyjnych, kiedy miało ponad 25 milionów użytkowników w tej kategorii. Utrata prawie 3 mln klientów w 2020 r. Była poprawą w stosunku do 2019 r., Kiedy AT&T straciło 3,4 mln klientów Premium TV w roku kalendarzowym.

Liczby te nie obejmują usługi przesyłania strumieniowego, znanej wcześniej jako DirecTV Now, którą AT&T właśnie zabiła w tym miesiącu. Usługa spadła z 1,86 mln abonentów w trzecim kwartale 2018 r. Do 656 000 do końca 2020 r. Obecni klienci mogą zachować tę usługę, ale AT&T nie oferuje jej nowym użytkownikom.

Klienci DirecTV i U-verse zostali wypędzeni przez lata podwyżek cen i ograniczonego korzystania z ofert promocyjnych przez AT&T. Znajduje to odzwierciedlenie w średnich przychodach AT&T na użytkownika (ARPU) w kategorii Premium TV, które wzrosły z 121,76 USD miesięcznie na koniec 2018 r. Do 131 USD na koniec 2019 r. I 137,64 USD na koniec 2020 r.

AT&T przypisuje stratę 617 000 klientów w czwartym kwartale do „konkurencji, niższych przyrostów brutto wynikających z ciągłego koncentrowania się na dodawaniu klientów o wyższej wartości oraz sporu programowego, częściowo równoważonego mniejszą rezygnacją”.

Przychody z wideo spadły o 11,2 procent

AT&T zgłosiło przychody z wideo w wysokości 7,2 mld USD w czwartym kwartale 2020 r., „Co oznacza spadek o 11,2% rok do roku z powodu spadków premii i [online] abonentów, częściowo skompensowane wyższym ARPU premium TV i wyższymi przychodami z reklam podczas wyborów parlamentarnych. ”Koszty operacyjne w tej kategorii wyniosły 7,1 miliarda dolarów, pozostawiając AT&T z zyskiem w wysokości 98 milionów dolarów.

AT&T nie zgłasza indywidualnych numerów dla DirecTV, U-verse TV i AT&T TV. Ale firma twierdzi, że wzrost liczby abonentów AT&T TV w ostatnim kwartale pomógł zrównoważyć straty w DirecTV i U-verse, co oznacza, że ​​DirecTV i U-verse razem straciły ponad 617 000 klientów netto w kategorii Premium TV.

AT&T twierdzi, że zachęca go postęp HBO Max, który sam kosztuje 15 USD miesięcznie, ale jest również zawarty w różnych pakietach. „Wydanie Wonder Woman 1984 pomogło zwiększyć liczbę abonentów HBO Max i HBO w kraju do ponad 41 milionów, o pełne dwa lata szybciej niż nasza pierwotna prognoza” – powiedział Stankey.

Sprzedaż DirecTV ze stratą

AT&T kupiło DirecTV za 49 miliardów dolarów w 2015 roku, ale od kilku miesięcy próbuje sprzedać oblężoną dywizję satelitarną. AT&T jest podobno bliskie zawarcia umowy sprzedaży udziałów w DirecTV TPG, firmie private equity, ale AT&T może zachować większościowy udział w spółce. Oferty na DirecTV miały podobno wycenić spółkę zależną na około 15 miliardów dolarów.

Zyski światłowodów, straty DSL

Baza abonentów usług szerokopasmowych AT&T utrzymała się na stałym poziomie 14,1 miliona w kwartale. Firma zwiększyła liczbę abonentów światłowodowych z 4,68 miliona do 4,95 miliona w czwartym kwartale 2020 roku, ale spadła z 8,98 miliona do 8,74 miliona w technologii Fibre-to-the-node oraz z 440 000 do 407 000 w przestarzałej usłudze DSL. AT&T przestało przyjmować nowych klientów DSL w październiku 2020 roku.

AT&T podało, że jej przychody z usług szerokopasmowych w czwartym kwartale wyniosły „3,1 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 1,4 procent rok do roku z powodu spadku dotychczasowych usług, częściowo zniwelowanego wyższym ARPU szerokopasmowego Internetu IP, wynikającym ze wzrostu liczby klientów korzystających z szybkich światłowodów i działań cenowych”. Koszty operacyjne wyniosły 2,8 miliarda dolarów.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook