Nowości

AT&T podobno próbuje sprzedać DirecTV po ogromnych stratach klientów

Logo AT&T z boku budynku.

AT&T podobno próbuje sprzedać DirecTV inwestorom private equity zaledwie pięć lat po zakupie dostawcy satelitarnego. Negocjacje z potencjalnymi nabywcami mają miejsce po tym, jak miliony klientów porzuciły DirecTV w ciągu ostatnich dwóch lat i mogą wycenić DirecTV na znacznie mniej niż 49 miliardów dolarów zapłaconych za nią przez AT&T.

„AT&T poszukuje inwestorów na niepublicznym rynku kapitałowym, aby kupili większość swojej działalności w zakresie telewizji satelitarnej DirecTV, co pomoże jej poradzić sobie z poważnymi przeszkodami w jej działalności, według osób znających sytuację” – napisał wczoraj Bloomberg. AT&T i jej doradcy w Goldman Sachs “prowadzili rozmowy z podmiotami private equity na temat jednostki telewizji satelitarnej” z potencjalnymi oferentami, w tym Apollo Global Management i Platinum Equity, podał The Wall Street Journal.

AT&T może sprzedawać DirecTV znacznie mniej niż pięć lat temu. „Każda umowa dotycząca usługi telewizji satelitarnej byłaby spora, ale prawdopodobnie daleka od 49 miliardów dolarów zapłaconych za nią przez AT&T w 2015 roku” – napisał Journal, cytując źródła znane z rozmów jako stwierdzające, że „umowa może wycenić firmę poniżej 20 dolarów miliard.”

7 milionów abonentów straconych od połowy 2018 roku

Sprzedaż nie jest w żaden sposób pewna, a AT&T może zachować mniejszościowy udział w DirecTV, nawet jeśli sprzedaż nastąpi, mówią raporty. „AT&T chce sprzedać nieco ponad 50 procent aktywów, co pozwoliłoby gigantowi telekomunikacyjnemu na wyciągnięcie z ksiąg szybko kurczącej się działalności, a jednocześnie czerpanie korzyści z wciąż dużej sieci dystrybucji” – napisał Journal. AT&T wcześniej rozważało sprzedaż DirecTV w zeszłym roku, ale zdecydowało się utrzymać działalność satelitarną.

Zakup DirecTV przez AT&T w 2015 roku odbył się pod kierownictwem ówczesnego dyrektora generalnego Randalla Stephensona, który w tym roku przeszedł na emeryturę. Nowe rozmowy z potencjalnymi nabywcami „zostały zainicjowane przez dyrektora generalnego Johna Stankeya”, który zastąpił Stephensona w lipcu, napisał Journal, dodając, że „pan Stankey powiedział, że firma powinna bardziej skupić się na podstawowych usługach łączności”.

AT&T odnotowuje duże straty klientów co kwartał przez ostatnie dwa lata, a rosnące ceny telewizji AT&T pomogły skierować użytkowników do innych usług transmisji strumieniowej telewizyjnej lub online. Po utracie 954 000 klientów w drugim kwartale 2020 r., AT&T spadła do 18,41 miliona klientów w usługach telewizji internetowej DirecTV, U-verse TV i AT & T. To strata ponad 7 milionów klientów od połowy 2018 roku, kiedy AT&T miała 25,45 milionów abonentów w tych kategoriach.

Według Bloomberga, AT&T odmówiło komentarza. Skontaktowaliśmy się dzisiaj z AT&T i zaktualizujemy ten artykuł, jeśli otrzymamy odpowiedź.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook