Różności i nowinki technologia

AT&T podobno walczy ze sprzedażą DirecTV przy czymkolwiek poza ogromną stratą

Duże logo AT&T widoczne na zewnątrz biur firmy.
Powiększać / Biura korporacyjne AT&T w dniu 10 listopada 2020 r. W El Segundo w Kalifornii.

Getty Images | AaronP / Bauer-Griffin

AT&T jest rozczarowany ofertami 15 miliardów dolarów, które otrzymała dla DirecTV i „powiedział potencjalnym oferentom, że może całkowicie anulować aukcję, jeśli nie otrzyma lepszych ofert”, poinformował wczoraj New York Post, powołując się na źródła bliskie sytuacji. “

AT&T zaczęło poszukiwać kupca dla walczącej dywizji satelitarnej kilka miesięcy temu. W październiku doniesienia prasowe podały, że oferty w pierwszej rundzie wyceniano DirecTV na około 15,75 miliarda dolarów, a AT&T najwyraźniej nie było w stanie uzyskać lepszych ofert w kolejnych rundach aukcyjnych. 9 grudnia The Wall Street Journal podał, że w ostatnich ofertach DirecTV wyceniono „na ponad 15 miliardów dolarów, w tym dług”. (Rzeczywista cena sprzedaży może wynosić mniej niż 15 miliardów dolarów, ponieważ AT&T najwyraźniej zamierza zachować udziały w DirecTV.)

Wśród najlepszych oferentów znalazły się firmy inwestycyjne Churchill Capital i TPG. „Apollo Global Management, od dawna uważany przez wielu za lidera, złożył ofertę wyceniającą firmę na mniej niż 15 miliardów dolarów” – napisał Journal, powołując się na własne anonimowe źródła. Dziennik podał, że aukcja jest na późnym etapie i że umowa sprzedaży może zostać zawarta na początku 2021 roku.

Ale umowa nie wydaje się być pewna, ponieważ w artykule New York Post napisano wczoraj, że „AT&T przesunęło termin ostatecznych ofert dla DirecTV na styczeń” z powodu niskich ofert.

“[I]nsiders mówią The Post, że AT&T – niezadowolony z tych ofert – zaprosił giganta private equity TPG Capital do przestudiowania książek w nadziei, że złoży wiążącą ofertę, która podbije cenę ”- czytamy w artykule Post. Post opisał oferentów jako „zaskoczony groźbą spakowania się i powrotu do domu przez AT&T, częściowo dlatego, że jego działalność DirecTV nadal kurczy się w obliczu rosnącej konkurencji z platformami strumieniowego przesyłania wideo, takimi jak Netflix – a ostatnio również z własną usługą HBO Max AT&T”.

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, rozmowy dotyczące porozumienia obejmowały takie scenariusze, jak utrzymanie przez AT&T mniejszościowego udziału w DirecTV lub nawet utrzymanie większościowego pakietu, podczas gdy kupujący przejmuje kontrolę nad operacjami dystrybucji płatnej telewizji.

Miliony użytkowników DirecTV uciekło z AT&T

AT&T straciło prawie 8 milionów klientów od początku 2017 roku z usług Premium TV, które obejmują satelitę DirecTV, wideo przewodowe U-verse i nowszą usługę online AT&T TV. Łączna liczba klientów w tej kategorii spadła z ponad 25 mln na początku 2017 r. Do 17,1 mln na koniec września 2020 r.

AT&T odstraszyło wielu z tych klientów, wielokrotnie podnosząc ceny i zmniejszając dostępność ofert promocyjnych i już ogłosiło kolejną rundę podwyżek cen DirecTV i U-verse TV w styczniu.

To byłaby „gorzka pigułka” dla AT&T, gdyby sprzedać DirecTV za mniej niż jedną trzecią z 49 miliardów dolarów, które zapłacił firmie w 2015 roku, napisał dziennikarz finansowy James Brumley w zeszłym tygodniu w Motley Fool. Ale AT&T nadal powinno przyjąć ofertę na tym poziomie, napisał Brumley:

John Butler z Bloomberg Intelligence oszacował w sierpniu, że DirecTV przyniesie około 20 miliardów dolarów. Każda prawdopodobna oferta to nadal mniej niż połowa 49 miliardów dolarów, które AT&T zapłacił za dostawcę telewizji kablowej w 2015 roku, nie licząc przejęcia długu DirecTV o wartości 17 miliardów dolarów.

Taka umowa byłaby gorzką pigułką do przełknięcia przez kierownictwo AT&T (a także jej akcjonariuszy), blokując stratę na podupadającej platformie telewizyjnej. Biorąc jednak pod uwagę brak opcji i nieszczęścia DirecTV, oferta w przedziale od 15 miliardów do 20 miliardów dolarów plus część zadłużenia AT&T w wysokości 153 miliardów dolarów byłaby akceptowalnym wyjściem z biznesu. Jest to szczególnie prawdziwe, biorąc pod uwagę, że AT&T podobno chce utrzymać większość DirecTV i usunąć nieruchomość ze swojego bilansu i przenieść zarządzanie firmą na kupującego.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook