Nowości

AT&T ponownie podnosi ceny DirecTV w obliczu strat klientów i możliwej sprzedaży

Antena satelitarna DirecTV montowana na zewnątrz budynku.
Powiększać / Antena satelitarna DirecTV widziana przed barem w Portland w stanie Oregon w październiku 2019 roku.

Getty Images | hapabapa

AT&T ogłosiło kolejną rundę podwyżek cen za usługi satelitarne DirecTV i telewizję U-verse, a miesięczne ceny wzrosną do 9 USD od 17 stycznia 2021 r.

„Ze względu na zwiększone koszty programowania dostosowujemy cenę naszych pakietów wideo”, powiedział AT&T w ogłoszeniu na swojej stronie internetowej. „Właściciele sieci telewizyjnych okresowo podnoszą opłaty pobierane od DirecTV za prawo do nadawania swoich filmów, programów i wydarzeń sportowych”. Oczywiście AT&T sama określa niektóre z tych cen programów, ponieważ jest właścicielem Time Warner.

Miesięczny wzrost o 5 dolarów zbliża się do 160-kanałowego pakietu “Entertainment” DirecTV, który obecnie ma standardową stawkę 97 dolarów miesięcznie. W przypadku pakietu 185 kanałów Choice, miesięczny wzrost o 7 USD, obecnie wynosi 115 USD miesięcznie. Zbliża się wzrost o 9 USD zarówno w przypadku 250-kanałowego pakietu Ultimate (obecnie 142 USD), jak i 330-kanałowego pakietu Premier (obecnie 197 USD).

Nowi klienci mogą otrzymać te pakiety za 64,99 USD do 134,99 USD w ramach promocyjnych cen, które wygasają po 12 miesiącach. „Jeśli obecnie masz promocję telewizji DirecTV, zachowasz tę zniżkę do jej wygaśnięcia” – powiedział AT&T. „Po zakończeniu okresu promocyjnego zapłacisz nową cenę za pakiet”.

Istnieją również podwyżki o 1 $ i 3 $ za pakiety Basic i Preferred Choice DirecTV dla klientów międzynarodowych, 6 $ za niektóre pakiety w języku hiszpańskim i 8 $ za pakiety “Xtra”. Jedynie plany usługi Minimum, Family i ChineseDirect Plus nie są zwiększane.

AT&T podnosi ceny telewizji U-verse o 5 do 9 dolarów miesięcznie, w zależności od pakietu, przy zachowaniu tej samej ceny najbardziej podstawowego pakietu U-verse. U-verse zapewnia telewizję przez sieć przewodową AT&T. Podobnie jak w przypadku DirecTV, klienci korzystający z promocyjnych cen U-verse nie zobaczą wzrostu do czasu zakończenia okresu promocyjnego.

Nowa opłata i pewne obniżki cen

DirecTV dodaje również „Federalną opłatę za zwrot kosztów w wysokości 0,19 USD miesięcznie”, podobną do opłaty, która była pobierana raz w roku. Pomimo nazwy opłata nie jest narzucona przez rząd. AT&T twierdzi, że opłata pokrywa „wydatki, które DirecTV płaci Federalnej Komisji Łączności”.

Chociaż ta opłata zaczyna się od niewielkich kwot, AT&T ma historię podstępnego podnoszenia ogólnych cen, dodając nowe opłaty, a następnie stale je podnosząc przez lata. Federalna opłata za zwrot kosztów zostanie naliczona oprócz szeregu innych opłat, które AT&T wyklucza z cen katalogowych, dzięki czemu może reklamować ceny niższe, niż faktycznie pobiera.

Na plus, ogłoszenie AT&T nie zawierało żadnych podwyżek opłat za Regional Sports Network i Broadcast TV, które zostały podniesione rok temu. Zapytaliśmy AT&T, czy planuje kolejną podwyżkę tych opłat i zaktualizujemy ten artykuł, jeśli otrzymamy odpowiedź.

Wierz lub nie, ale AT&T twierdzi, że obniża cenę niektórych kanałów premium. Obejmuje to obniżki o 3 USD w przypadku Starz, Cinemax i Showtime. Istnieją również obniżki do 3 USD w przypadku niektórych pakietów dodatków obejmujących kanały sportowe. Ale nawet w przypadku kanałów premium istnieją pewne wzrosty cen, w tym wzrost o 2,96 USD w pakiecie dodatków, który obejmuje HBO Max, Starz, Showtime, Cinemax i pakiet kanałów sportowych. Ponownie, pełną listę zmian cen można znaleźć pod tym linkiem.

Epickie straty klientów, oczekująca sprzedaż

Rachunki za telewizję mogą się znacznie różnić w zależności od pakietu podstawowego, kanałów dodatkowych i cen promocyjnych. AT&T pobiera średnio 130,55 USD miesięcznie na klienta za korzystanie z DirecTV i innych usług telewizyjnych premium.

Baza klientów AT&T spadła dramatycznie z powodu wzrostu cen, ograniczonego korzystania z ofert promocyjnych i konkurencji ze strony tańszych usług przesyłania strumieniowego. AT&T ma obecnie 17,1 miliona klientów Premium TV, w porównaniu z ponad 25 milionami na początku 2017 roku. Kategoria ta obejmuje satelitę DirecTV, U-verse i nowszą usługę online AT&T TV, która naśladuje telewizję kablową z ukrytymi opłatami, umowami i dużą drugą wzrost cen w ciągu roku.

AT&T szukał kupca na DirecTV, a oferty podobno wyceniają spółkę zależną satelitarną na mniej niż 16 miliardów dolarów, czyli około jednej trzeciej z 49 miliardów dolarów, które AT&T zapłacił za firmę w 2015 roku. przejmuje operacje płatnej telewizji zarówno dla DirecTV, jak i U-verse. Jak donosi CNBC w tym miesiącu, AT&T prowadzi rozmowy z firmami private equity w sprawie sprzedaży znaczącego pakietu mniejszościowego … w jego działalności w zakresie płatnej telewizji w ramach skomplikowanej transakcji, która spowodowałaby usunięcie spuścizny aktywów z bilansu operatora bezprzewodowego.

„Zgodnie z warunkami proponowanej umowy, AT&T zachowałaby większość ekonomicznych udziałów w przedsiębiorstwach i zachowałaby własność infrastruktury U-verse, w tym roślin i światłowodów” – napisał CNBC, powołując się na nienazwane źródła. „Kupujący miał kontrolować operacje dystrybucji płatnej telewizji i konsolidować biznes w swoich księgach”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook