Różności i nowinki technologia

AT&T, T-Mobile walczą z FCC, planują sprawdzić, czy kłamią na temat zasięgu komórek

Ręka mężczyzny dotykająca smartfona w samochodzie.

Getty Images | Cris Cantón

AT&T i T-Mobile walczą z planem Federalnej Komisji Łączności, aby wymagać testów jazdy, które zweryfikowałyby, czy twierdzenia operatorów komórkowych są dokładne.

Sprzeciwy przewoźników pojawiły się w odpowiedzi na prośbę FCC o komentarz na temat planu poprawy nieodpowiednich map szerokopasmowych w kraju. Oprócz dostarczania dokładniejszych map zasięgu, plan FCC wymagałby od przewoźników przeprowadzenia statystycznie istotnej liczby testów dysków.

„Aby pomóc zweryfikować dokładność map zasięgu dostarczanych przez operatorów komórkowych, proponujemy, aby operatorzy przedstawiali dowody wydajności sieci w oparciu o próbkę testów naziemnych, która jest statystycznie odpowiednia dla badanego obszaru” – opublikowano w propozycji FCC w lipcu 2020 powiedział.

Mogłoby to zapobiec powtórzeniu się przypadków, w których przewoźnicy wyolbrzymili swój zasięg w zgłoszeniach FCC, co może spowodować, że rządowe finansowanie usług szerokopasmowych nie będzie docierało do obszarów, na których jest najbardziej potrzebne. Mali przewoźnicy, którzy konkurowali z wielkimi przewoźnikami na obszarach wiejskich, musieli wcześniej przeprowadzać testy jazdy na własny koszt, aby udowodnić, że duzi przewoźnicy nie obsługują obszarów, które rzekomo obsługiwały.

Przewodniczący FCC Ajit Pai nie ukarał Verizon, T-Mobile i US Cellular po tym, jak odkrył, że przewoźnicy wyolbrzymili swój zasięg 4G w oficjalnych dokumentach. Ale Pai idzie naprzód, planując wymaganie dokładniejszych map zgodnie z mandatem Kongresu.

AT&T i T-Mobile narzekają na koszt testów

AT&T sprzeciwiło się proponowanemu wymogowi testowania dysku w zgłoszeniu do FCC we wtorek w tym tygodniu, mówiąc, że coroczne „testowanie dysków nie jest właściwym rozwiązaniem do weryfikacji ogólnokrajowych map pokrycia” i że „istnieje potencjalna trudność w określeniu sposobu sformułowania statystycznie poprawna próba dla obszarów z uwzględnieniem zmienności terenu w skali kraju. “

AT&T narzekała na koszty, jednocześnie wyjaśniając swoje stanowisko:

Jeśli chodzi o koszty, AT&T szacuje, że przetestowanie zaledwie 25 procent kilometrów kwadratowych ogólnokrajowego zasięgu 4G LTE kosztowałoby około 45 milionów dolarów rocznie, a testowanie dysku tylko 10 procent jego zasięgu nadal kosztowałoby aż 18 milionów dolarów / rok. Wymaganie, aby wszyscy przewoźnicy przeprowadzali takie ogólnokrajowe testy dysków, zwłaszcza regularnie, jest po prostu zbyt kosztowne, zwłaszcza w czasach, gdy inwestycja we wdrażanie 5G jest głównym priorytetem krajowym. Plik [FCC order] proponuje użycie statystycznie poprawnej próby, w której przewoźnicy powinni przeprowadzić pewną liczbę testów jazdy, „która jest statystycznie odpowiednia dla badanego obszaru”. Brakuje jednak wskazówek, jak zdefiniowano by „obszar”, co utrudnia ocenę wykonalności opracowania próbki.

Zamiast testowania dysków AT&T zasugerowało, że FCC może „zebrać pewne poufne informacje o lokalizacji wieży, co byłoby lepszym narzędziem weryfikacyjnym w porównaniu z testowaniem dysków”.

T-Mobile zgłosił podobne zastrzeżenia w zgłoszeniu złożonym w poniedziałek:

[T]Komisja nie powinna wymagać od dostawców przeprowadzania regularnych testów w terenie. W przeszłości Komisja kilkakrotnie rozważała i odrzucała podobne wymogi z tego prostego powodu, że testy naziemne na dużą skalę są „bardzo złożone, czasochłonne i kosztowne”. Testy jazdy i podobne procedury są niezwykle kosztowne i uciążliwe do przeprowadzenia, zwłaszcza w skali wymaganej dla statystycznie istotnej próby ogólnopolskiej sieci. Ogólny wymóg przeprowadzania regularnych testów naziemnych zmusi dostawców do wydawania milionów dolarów każdego roku na testy, środki, które lepiej byłoby wydać na inwestycje w naszą sieć i wdrażanie na wiejskich obszarach Ameryki.

Firma Verizon sprzeciwiła się możliwości wprowadzenia ogólnokrajowego wymogu testu jazdy we wrześniu 2019 r., Mówiąc, że „Verizon przeprowadza testy jazdy w bardziej ukierunkowany sposób, aby skalibrować swój model propagacji i potwierdzić dokładność modelu”. Ponieważ FCC zdecydowała się wymagać tylko statystycznie istotnej próbki, nowsze dokumenty Verizon albo nie wspominały o testach jazdy, albo tylko szukały wyjaśnień na temat planu testów jazdy FCC.

Kalifornijska agencja naciska na testowanie dysków

Rozległe testy dysków są wspierane przez California Public Utilities Commission, która w lutym poinformowała FCC, że „dane i dane wyjściowe mapowania modeli opartych na propagacji nie zapewnią dokładnego odwzorowania rzeczywistego zasięgu sieci bezprzewodowej”. CPUC powiedział, że opierając się na swoim doświadczeniu, „testy dysków są niezbędne do uchwycenia w pełni dokładnych danych dla obszarów usług mobilnych bezprzewodowych”.

W innym zgłoszeniu we wrześniu 2019 roku CPUC zamieścił grafikę pokazującą, jak własne testy jazdy agencji w Kalifornii ujawniły, że mapa przesłana przez jednego nienazwanego przewoźnika narodowego dramatycznie zawyżała zasięg:

„Znaleźliśmy taką przesadę [mobile] dostarczonych przez dostawców śladów zasięgu dotyczy wszystkich dostawców we wszystkich latach, w których przeprowadziliśmy testy, a nie tylko dla anonimowego pojedynczego przykładu pokazanego powyżej “, powiedział CPUC FCC.” Niedokładne dane wynikające z modelowania propagacji będą miały poważny wpływ na przyznanie infrastruktury programy mające na celu wyeliminowanie przepaści cyfrowej. Nie mamy powodu sądzić, że parametry techniczne i statystyczne do modelowania propagacji, na których [FCC] szukanie komentarzy da dokładniejsze wyniki propagacji. “

Urzędnik stanu Vermont przeprowadził testy prędkości podczas jazdy ponad 6000 mil jesienią 2018 roku i stwierdził „duże rozbieżności” między rzeczywistym zasięgiem a zasięgiem zgłaszanym przez przewoźników.

FCC stwierdziło, że jego wstępny plan testów prędkości przedłożonych przez przewoźnika wymagałby co najmniej „, aby testy prędkości obejmowały pomiary łącza w dół, łącza w górę, opóźnienia i siły sygnału oraz że były wykonywane przy użyciu aplikacji użytkownika końcowego, która mierzy wydajność między telefonami komórkowymi urządzenie i określone serwery testowe. ” FCC zaproponowała również, że „testy prędkości muszą być przeprowadzane na zewnątrz” oraz jako „połączenie testów mobilnych i stacjonarnych w celu dokładnej weryfikacji map prędkości pokrycia”.

FCC może zmienić swój plan po ocenie komentarzy i oświadczyła, że ​​wykorzysta informacje od opinii publicznej, aby pomóc w opracowaniu metodologii, którą przewoźnicy musieliby stosować podczas testów. Prośba FCC o komentarze mówi między innymi, że próbuje określić, w jaki sposób testy powinny być rozłożone między obszarami miejskimi i wiejskimi, jak „zapewnić, że pomiary prędkości reprezentują typowy przypadek użytkownika dla danego obszaru” oraz jak „uniemożliwiają dostawcom przeprowadzanie testów w pobliżu ich wież, gdzie siła sygnału jest największa”. FCC rozważa również, czy „określić typy sprzętu, z którego mogą korzystać dostawcy, w tym telefony i wszelki inny sprzęt specjalny niezbędny do testów”.

W zeszłym roku AT&T i inni przewoźnicy próbowali przekonać FCC, aby nie wymagał map 5G. Jednak obecny plan FCC proponuje wymaganie przesłania map 5G oprócz map sieci 3G i 4G.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook