Różności i nowinki technologia

AT&T twierdzi, że telefon wyprodukowany w 2019 roku przestanie działać, zachęca użytkowników do aktualizacji

Mężczyzna z parasolem przechodzący obok budynku z logo AT&T.
Powiększać / Mężczyzna spaceruje z parasolem przed siedzibą główną firmy AT&T 13 marca 2020 roku w Dallas w Teksasie.

AT&T wysyła e-maile do klientów, ostrzegając ich, że ich telefony wkrótce przestaną działać i że powinni kupić nowy telefon, aby nadal otrzymywać dane i usługi głosowe. Jednak e-mail jest mylący, ponieważ te starsze telefony będą działać w sieci AT&T do 2022 roku lub kolejnych 18 miesięcy. Co gorsza, e-mail AT&T trafia do niektórych klientów, których telefony są wyposażone w nowoczesną technologię potrzebną do kontynuowania pracy po odcięciu w 2022 roku.

„Wkrótce będziemy aktualizować naszą sieć, aby korzystała z najnowszych technologii”, napisano w e-mailu AT&T, jak pokazano w artykule opublikowanym dzisiaj przez Android Police. „Jednak Twoje urządzenie … nie jest zgodne z nową siecią i musisz je wymieniać, aby nadal korzystać z usług. Nasz zespół pomoże Ci znaleźć zgodne urządzenie, które spełni Twoje potrzeby”. E-mail reklamuje „bezpłatną dostawę tego samego dnia” dla nowych telefonów.

E-mail zawiera linki do strony pomocy technicznej AT&T zatytułowanej „Przygotuj się, 3G zniknie w 2022 roku”. Strona pomocy mówi, że AT&T wycofa swoją sieć 3G do lutego 2022 roku i że „kiedy to zrobimy, urządzenia 3G i urządzenia bezprzewodowe 4G, które nie obsługują HD Voice, przestaną działać w naszej sieci”.

Chociaż e-mail do klientów zawiera linki do tej strony, sam e-mail brzmi tak, jakby telefony przestały działać w najbliższej przyszłości, a nie za 18 miesięcy od teraz. Osoby, które otrzymają wiadomość e-mail i nie klikną linku, mogą pomyśleć, że muszą teraz kupić nowy telefon.

Co więcej, niektórzy klienci otrzymują wiadomość e-mail, mimo że mają już telefony obsługujące 4G i technologię Voice over LTE (VoLTE), która umożliwia świadczenie usługi HD Voice AT&T. Jeden z klientów, który podejrzewał, że e-mail AT&T był oszustwem, napisał wczoraj na forum pomocy AT&T:

Właśnie otrzymałem e-mail od AT&T, że ich sieć nie jest już kompatybilna z moim urządzeniem i muszę dokonać aktualizacji. Po pierwsze, ten e-mail do mnie brzmiał podejrzanie. W wierszu adresu e-mail były nieparzyste litery i cyfry. Przy tej trwającej pandemii niestety musisz bardzo uważać na to, co jest prawdziwe, a nie oszustwo. Czy to jest legalne czy nie? Mój telefon ma ponad rok i ma Androida S10E.

Wspomniany przez tego klienta Samsung Galaxy S10E został wydany w marcu 2019 roku i jest w stanie obsługiwać HD Voice, co potwierdza własna strona internetowa AT&T. Inna osoba, która otrzymała ten e-mail, napisała na forum pomocy technicznej, że „Potwierdziłem, że mój telefon obsługuje 4G i głos HD, co według AT&T jest potrzebne. Jest o wiele więcej telefonów niż te, które wymienili, obsługujących zarówno głos 4G, jak i HD. Ktoś jest albo leniwy, albo kłamie ”.

Wygląda na to oszustwo, ale pracownik AT&T twierdzi, że to prawda

Jeden z posterów na forum uznał, że wiadomość e-mail jest „z pewnością oszustwem”, ponieważ „żaden roczny telefon nie będzie nagle niekompatybilny”. Ale e-mail był prawdziwy. W innym wątku pomocy AT&T, w którym klient zapytał dzisiaj, czy wiadomość e-mail jest oszustwem, pracownik AT&T odpowiedział: „To nie jest oszustwo. AT&T wyłącza 3G, więc telefony niezgodne z VoLTE nie będą już działać”.

Skontaktowaliśmy się z AT&T dzisiaj i zaktualizujemy ten artykuł, jeśli firma odpowie na nasze pytania.

Problem najwyraźniej nie sprowadza się do tego, czy sam telefon ma technologię obsługującą HD Voice, ale czy AT&T umieściło go na białej liście. Android Police napisał, że „AT&T umieszcza na białej liście tylko niewielką liczbę telefonów, które bezpośrednio sprzedaje klientom do połączeń głosowych 4G, i wygląda na to, że nawet identyczne telefony nieobsługujące operatora niekoniecznie współpracują z usługą HD Voice operatora, jak wspomniany wcześniej Galaxy S10E . W zależności od tego, ile telefonów jest niekompatybilnych, ten e-mail mógł dotrzeć do znacznej liczby subskrybentów ”.

Na forum pomocy technicznej AT&T jeden z klientów napisał: „Zachęcanie ludzi do kupowania nowego telefonu w czasie kryzysu gospodarczego jest dość głuche. Warto również zauważyć, że wiele telefonów, których to dotyczy (na przykład moja Nokia 6.1), obsługuje HD Voice; AT&T po prostu nie zadał sobie trudu, aby dodać je do białej listy ”. Nokia 6.1 wykorzystuje procesor Qualcomm Snapdragon 630, który obsługuje Voice over LTE.

Ta strona internetowa AT&T zawiera listę „urządzeń obsługujących HD Voice, które działają w naszej sieci”. Galaxy S10E jest jednym z tych urządzeń, ale Nokia 6.1 nie. Witryna AT&T zawiera również listę odblokowanych telefonów obsługujących HD Voice, która ponownie obejmuje Samsung Galaxy S10E, ale nie Nokia 6.1.

„Uaktualnij lub zgiń!”

Inny wątek pomocy został zainicjowany przez klienta, który zapytał, dlaczego AT&T „powiedział mi, że mój telefon [a Google Pixel 3A Plus] nie jest już kompatybilny z AT&T. ”Lista AT&T urządzeń obsługujących HD Voice obejmuje Pixel 3A i 3A XL, więc wygląda na to, że jest to klient, który otrzymał nieprawidłowe powiadomienie.

Oprócz e-maila AT&T, który najwyraźniej trafiał do osób, które nie powinny go dostawać, sam e-mail wydał się klientom mylący. Jeden z klientów skarżył się, że „Uaktualnij lub zgiń!” e-mail był dosłownie źle sformatowany ”i„ zasadniczo pozbawiony treści – trzeba było podążać za linkami, aby uzyskać więcej informacji. Kiedy głupio próbowałem skorzystać z odsyłacza, i tak się zepsuł, wzmacniając myśl, że e-mail jest fałszywy ”.

Klient, który zadzwonił do AT&T jako „głuchy ton”, powiedział, że zmiana „została naprawdę słabo zakomunikowana” i zaproponował przewoźnikowi kilka zdroworozsądkowych sugestii, pisząc:

Mam nadzieję, że AT&T poprawi sytuację poprzez:

  • Wyjaśnienie, że urządzenia, których dotyczy problem, będą nadal działać do lutego 2022 r.
  • Zezwalanie wszystkim urządzeniom obsługującym HD Voice na korzystanie z tych funkcji w sieci AT&T.
  • Aktualizacja strony „Przynieś własne urządzenie” w celu wyjaśnienia tych ograniczeń.

Aktualizacja o 16:25 ET: AT&T dostarczyło firmie Ars oświadczenie, w którym przeprosiło za mylącą wiadomość e-mail do klientów. „Ten e-mail był jednym z wielu zaplanowanych w celu poinformowania klientów o zamknięciu naszej sieci 3G na początku 2022 r.” – powiedział AT&T. „Powinien zawierać datę, kiedy niektóre urządzenia nie będą już obsługiwane. Przepraszamy za wszelkie zamieszanie, jakie mogło to spowodować i będzie to bardziej zrozumiałe w przyszłych aktualizacjach”. AT&T nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące tego, do ilu osób trafił e-mail i dlaczego najwyraźniej trafił do niektórych klientów, którzy mają telefony 4G obsługujące HD Voice.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook