Media

AT&T wydzieliło WarnerMedia, zasadniczo przyznając, że gigantyczna fuzja była błędem

Logo i cena akcji AT&T wyświetlane na monitorze na parkiecie nowojorskiej giełdy papierów wartościowych w styczniu 2019 r.

AT&T ogłosiło dzisiaj, że przekształci WarnerMedia – w tym HBO i Warner Bros. – w nową firmę, niecałe trzy lata po tym, jak AT&T kupiło Time Warner Inc. za 108 miliardów dolarów.

AT&T poinformowało, że zawarło umowę z Discovery, Inc. o połączeniu aktywów WarnerMedia i Discovery w „samodzielną globalną firmę rozrywkową”. AT&T otrzyma 43 miliardy dolarów w ramach transakcji obejmującej wszystkie akcje w wyniku „połączenia gotówki, dłużnych papierów wartościowych i zatrzymania przez WarnerMedia określonego zadłużenia”. Akcjonariusze AT&T otrzymaliby udziały w 71 procentach nowej spółki medialnej, podczas gdy akcjonariusze Discovery mieliby posiadać pozostałe 29 procent.

AT&T spodziewa się, że zakończenie wydzielenia i połączenia z Discovery zajmie cały rok. „Oczekuje się, że transakcja zostanie zamknięta w połowie 2022 r., Pod warunkiem zatwierdzenia przez akcjonariuszy Discovery i zwyczajowych warunków zamknięcia, w tym uzyskania zgód organów regulacyjnych” – powiedział AT&T.

AT&T twierdzi, że skupi się z powrotem na łączach szerokopasmowych.

„Dla akcjonariuszy AT&T jest to szansa na odblokowanie wartości i bycie jedną z najlepiej skapitalizowanych firm szerokopasmowych, skoncentrowaną na inwestowaniu w 5G i światłowód, aby zaspokoić znaczny, długoterminowy popyt na łączność” – powiedział John Stankey, dyrektor generalny AT&T. „Akcjonariusze AT&T zachowają swoje udziały w naszej wiodącej firmie komunikacyjnej, która otrzyma atrakcyjną dywidendę. Ponadto otrzymają udziały w nowej spółce, światowym liderze medialnym, który może zbudować jedną z najlepszych platform streamingowych na świecie”.

Nienazwana jeszcze firma WarnerMedia / Discovery będzie się składać z ponad 100 marek, w tym „HBO, Warner Bros., Discovery, DC Comics, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Turner Networks, TNT, TBS, Eurosport, Magnolia, TLC, Animal Planet, ID i wiele innych ”- powiedział AT&T.

Zakłady medialne gigantów telekomunikacyjnych nie powiodły się

Dzisiejsze ogłoszenie AT&T pojawiło się zaledwie dwa tygodnie po tym, jak Verizon zgodził się sprzedać Yahoo i AOL za 5 miliardów dolarów firmie private equity Apollo Global Management. Zakłady gigantów telekomunikacyjnych na biznes medialny nie opłaciły się tak, jak mieli nadzieję, ale inwestycja AT&T w media była znacznie większa niż Verizon.

Dzisiejsze ogłoszenie „jest przyznaniem, że przekazanie dużej zawartości do firmy zajmującej się telefonami bezprzewodowymi przyniosło niewiele długotrwałych efektów synergii” – napisał CNBC. „Jeśli już, WarnerMedia stał się albatrosem na akcjach AT&T, które osiągały gorsze wyniki niż Verizon i T-Mobile od daty zawarcia umowy 14 czerwca 2018 r.”

Przejęcia AT&T Time Warner i DirecTV zostały dokonane pod rządami poprzednika Stankeya jako CEO, Randalla Stephensona.

Masowe zwolnienia po połączeniu AT & T / Time Warner

AT&T wyeliminowało około 45 000 miejsc pracy w swoich działach mediów i telekomunikacji po zakupie Time Warner. AT&T zatrudniało 273210 pracowników bezpośrednio po zakupie Time Warner w połowie 2018 roku i tylko 228470 na dzień 31 marca 2021 roku.

Stephenson twierdził, że AT&T stworzy „7 000 miejsc pracy dla ludzi zajmujących się wprowadzaniem włókien [the] ziemi “w zamian za dużą obniżkę podatku od osób prawnych. AT&T kontynuowało zwalnianie pracowników, szkodząc swojej zdolności do rozbudowy sieci światłowodowej i utrzymania starej sieci miedzianej. Raport zlecony przez rząd stanu Kalifornia wykazał, że AT&T dopuściła do degradacji miedzianej sieci telefonicznej przez zaniedbanie, zwłaszcza w społecznościach o niskich dochodach i obszarach bez znaczącej konkurencji, pomimo podniesienia cen telefonów o 152,6 procent w ciągu 12 lat.

Ponieważ AT&T zachowuje swoją podstawową działalność telekomunikacyjną, firma stwierdziła, że ​​umowa „skutkuje utworzeniem dwóch niezależnych firm – jednej szerokopasmowej i drugiej medialnej – w celu wyostrzenia koncentracji inwestycyjnej i przyciągnięcia najlepszych inwestorów dla każdej firmy”. Z 43 miliardami dolarów, które wróci do AT&T, telco powiedział, że będzie to „jedna z najlepiej skapitalizowanych firm 5G i światłowodowych usług szerokopasmowych w Stanach Zjednoczonych”.

Firma WarnerMedia / Discovery „będzie mogła zainwestować w bardziej oryginalne treści do swoich usług transmisji strumieniowej, ulepszyć opcje programowe w swoich globalnych liniowych płatnych kanałach telewizyjnych i kanałach nadawczych oraz zaoferować bardziej innowacyjne wrażenia wideo i wybory konsumenckie” – głosi ogłoszenie. Stankey powiedział, że umowa „wesprze fantastyczny wzrost i międzynarodową premierę HBO Max dzięki globalnemu zasięgowi Discovery i przyczyni się do zwiększenia wydajności [that] można ponownie zainwestować w tworzenie większej liczby świetnych treści, aby dać konsumentom to, czego chcą ”.

Oczekuje się, że dyrektor generalny Discovery, David Zaslav, pokieruje nową firmą medialną po sfinalizowaniu umowy. „Rada Dyrektorów nowej firmy będzie się składać z 13 członków, z których 7 zostało początkowo powołanych przez AT&T, w tym przewodniczącego zarządu; Discovery początkowo mianuje 6 członków, w tym dyrektora generalnego Davida Zaslava” – podano w komunikacie.

W lutym AT&T ogłosiło umowę sprzedaży mniejszościowego pakietu DirecTV i przekształcenia go w nową spółkę zależną. W takim przypadku AT&T będzie właścicielem 70 procent wydzielonej spółki DirecTV.

AT&T planuje większą ekspansję włókien

Po odciążeniu WarnerMedia w połowie 2022 r., AT&T poinformowało, że planuje „zwiększyć inwestycje kapitałowe w celu zwiększenia inwestycji w 5G i światłowodowe łącza szerokopasmowe” z rocznymi nakładami inwestycyjnymi w wysokości około 24 miliardów dolarów. AT&T obniżyło wydatki kapitałowe w ciągu ostatnich kilku lat; po wydaniu 21,25 mld USD w 2018 r., AT&T wydała 19,64 mld USD w 2019 r. i 15,68 mld USD w 2020 r. AT&T niedawno ogłosiło, że planuje 17 mld USD nakładów inwestycyjnych w 2021 r.

„AT&T spodziewa się, że jej sieć 5G C w paśmie C do końca roku 2023 obejmie 200 milionów ludzi w USA”, a „firma planuje rozszerzyć zasięg światłowodów, aby objąć 30 milionów lokalizacji klientów do końca roku 2025” – powiedział dziś AT&T. . Te 30 milionów lokalizacji obejmowałoby zarówno domy, jak i firmy.

W marcu AT&T oświadczyło, że „planuje zwiększyć zasięg światłowodów o dodatkowe 3 miliony lokalizacji klientów” w 2021 r. Dziesiątki milionów domów nie ma dostępu do światłowodów na terytorium sieci przewodowej AT&T w 21 stanach. W październiku 2020 r.związek Communications Workers of America poinformował nas, że 14,93 miliona z 52,97 miliona gospodarstw domowych w obszarze usług internetowych AT&T miało dostęp za pośrednictwem światłowodu do domu. AT&T zignorowało obszary wiejskie w swoich poprzednich projektach światłowodowych, a 3 miliony nowych lokalizacji w tym roku jest planowanych dla obszarów miejskich.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook