Różności i nowinki technologia

AT&T zabija DSL, pozostawiając dziesiątki milionów domów bez światłowodowego Internetu

Ślimak spoczywający na myszy komputerowej, aby zilustrować powolny serwis internetowy.

Getty IMages | Synergee

AT&T wdrożyło światłowód do domu w mniej niż 30 procentach gospodarstw domowych na terytorium 21 stanów, zgodnie z nowym raportem, który mówi, że AT&T skupia się na zamożnych obszarach innych niż wiejskie podczas modernizacji światłowodów.

Raport, napisany wspólnie przez związek pracowników AT&T i grupę rzeczników, został opublikowany zaledwie kilka dni po potwierdzeniu przez AT&T, że przestanie łączyć nowych klientów ze starzejącą się siecią DSL. Nie oznacza to, że klienci w obszarach DSL otrzymają światłowód, ponieważ AT&T w zeszłym roku powiedziało, że w większości zajęto się rozszerzaniem usług światłowodowych. AT&T oświadczyło wówczas, że będzie rozszerzać światłowody tylko stopniowo, w obszarach, w których ma to sens finansowy dla AT&T. Więcej szczegółów na temat odcięcia DSL podamy w dalszej części tego artykułu.

Powołując się na dane, które dostawcy usług internetowych mają obowiązek przedłożyć Federalnej Komisji Łączności, w opublikowanym dzisiaj raporcie stwierdzono, że firma AT&T zbudowała światłowód do domu w 28 procentach gospodarstw domowych na dzień 30 czerwca 2019 r. Raport został napisany. przez Communications Workers of America (CWA), związek reprezentujący pracowników AT&T; oraz National Digital Inclusion Alliance (NDIA), grupa rzeczników, która od lat śledzi wdrażanie łączy szerokopasmowych AT&T. Grupy twierdzą, że AT&T opuściło obszary wiejskie i osoby o niskich dochodach ze starymi, nieodpowiednimi usługami szerokopasmowymi.

W obszarze usług internetowych AT&T znajduje się 52,97 miliona gospodarstw domowych, a 14,93 miliona z nich ma dostęp za pośrednictwem światłowodu do domu, powiedział CWA dla Ars. Odsetki włókien były szczególnie złe w niektórych stanach, z 14 do 16 procentami w Michigan, Illinois, Mississippi i Arkansas, według raportu CWA / NDIA.

„W przeważnie wiejskich okręgach, w których AT&T ma zasięg krajowy, tylko 5 procent gospodarstw domowych (217 284 z 4442 675) ma dostęp do światłowodu” – czytamy w raporcie. Na obszarach miejskich sytuacja jest lepsza, ale nie bezproblemowa. „Siedemdziesiąt procent gospodarstw domowych w hrabstwach miejskich nadal nie ma dostępu do światłowodów AT&T, ponieważ firma udostępniła światłowody tylko 14,7 milionom gospodarstw domowych z 48,4 miliona gospodarstw domowych w tych hrabstwach” – czytamy w raporcie.

Aktualizacje AT&T pozostawiają biednych ludzi w tyle

Badania przeprowadzone przez NDIA w poprzednich latach zwróciły uwagę na „cyfrową czerwoną linię” AT&T w miastach takich jak Cleveland i Detroit, w których najbogatsi mieszkańcy miast mają priorytet w zakresie modernizacji światłowodów. W nowym raporcie stwierdzono bardzo to samo.

„AT&T priorytetowo traktuje modernizację sieci w zamożniejszych obszarach, pozostawiając społeczności o niższych dochodach z przestarzałymi technologiami – gospodarstwa domowe z dostępnymi światłowodami mają średni dochód o 34% wyższy niż te z samym DSL” – czytamy w dzisiejszym raporcie.

AT&T może zapewnić przyzwoite prędkości szerokopasmowe bez budowania światłowodów na całej drodze do każdego domu, z podejściem typu światłowód do węzła, które minimalizuje użycie miedzianych kabli telefonicznych. Ale nadal istnieje wiele obszarów, w których AT&T nie oferuje usług w standardzie FCC 25 Mb / s w dół i 3 Mb / s w górę. Prawie sześcioletni standard 25 / 3Mbps został ostro skrytykowany przez zwolenników konsumentów, którzy twierdzą, że nie jest już wystarczająco szybki, aby można go było uznać za nowoczesne łącze szerokopasmowe, ale byłby to duży krok naprzód dla wielu osób na terytorium AT&T.

„W przypadku 28 procent gospodarstw domowych zajmujących się zasięgiem sieci usługa internetowa AT&T nie spełnia kryterium FCC 25/3 Mb / s, aby można było uznać ją za szerokopasmową” – stwierdza raport CWA / NDIA.

Niektórzy klienci na terytorium AT&T mają szczęście, że mają operatora kablowego, który może zapewnić nowoczesne prędkości. Jednak nawet dla nich niepowodzenie AT&T we wdrożeniu światłowodów oznacza, że ​​„są pozbawieni korzyści wynikających z konkurencji pod względem ceny, możliwości wyboru i jakości usług” – czytamy w raporcie. Brak konkurencji szczególnie szkodzi osobom o niskich dochodach – czytamy w raporcie:

Bez konkurencji o udział w rynku dostawcy mają minimalną motywację do rozszerzania rynku poprzez rekrutację i wspieranie nowych użytkowników szerokopasmowych – na przykład poprzez promowanie programów rabatowych o niskich dochodach lub inwestowanie w społeczne partnerstwa na rzecz integracji cyfrowej. Podmioty stowarzyszone NDIA odkrywają, że członkowie ich społeczności, którzy kwalifikują się do oferty AT&T o niskich dochodach, Access from AT&T, często stwierdzają, że prędkości transmisji danych dostępne w ich domach są zbyt wolne dla aplikacji intensywnie korzystających z wideo, których potrzebują w szkole, pracy i telemedycyna.

Giganci kablowi Comcast i Charter skorzystali na tym, że firmy telekomunikacyjne, takie jak AT&T, nie zdołały zmodernizować dziesiątek milionów domów do usług światłowodowych, dając faktycznym monopolistom firmom kablowym w wielu częściach Stanów Zjednoczonych. AT&T ma około 15,2 mln abonentów Internetu, w porównaniu z 29,4 mln w przypadku Comcast i 28,1 mln w przypadku czarteru.

W połowie 2015 roku Federalna Komisja Łączności zażądała od AT&T wdrożenia światłowodów u 12,5 mln klientów w zamian za zgodę na zakup DirecTV. Jak zauważono w raporcie CWA / NDIA, „AT&T w dużej mierze wstrzymała budowę światłowodów w domach mieszkalnych w Polsce w połowie 2019 r. Po spełnieniu warunków narzuconych przez FCC po przejęciu DirecTV”.

Skontaktowaliśmy się z AT&T dziś rano i zaktualizujemy ten artykuł, jeśli otrzymamy odpowiedź.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook