Oprogramowanie

Audi prezentuje napędzany Porsche E-Tron GT

Audi zaprezentowało E-Tron GT, nowy, drogi, elektryczny sedan o wysokich osiągach, zbudowany w oparciu o technologię opracowaną dla pierwszego samochodu elektrycznego Porsche, Taycana.

E-Tron GT, którego premiera pojawi się w Europie wiosną tego roku, będzie dostępna od 99 800 euro, a najbogatsza wersja RS od 138 200 euro. Następnie latem pojawi się w stanach, z podstawowym GT od 99,900 $, a RS od 139,900 $.

Za te wszystkie pieniądze kupujący otrzymają najlepsze osiągi, jakie Audi wycisnęło dotychczas z samochodu elektrycznego. Standardowy E-Tron GT może generować 350 kW, czyli około 470 koni mechanicznych, podczas gdy wersja RS ma 440 kW, czyli około 590 koni mechanicznych. W trybie overboost liczby te skaczą odpowiednio do 522 koni mechanicznych i 637 koni mechanicznych. Dzięki overboost i kontroli startu, E-Tron GT może przyspieszyć do 100 kilometrów na godzinę w 4,1 sekundy, a wersja RS – w 3,3 sekundy. Nieźle jak na samochód, który waży około 5100 funtów.

Oba modele osiągają tę wydajność dzięki konfiguracji z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła, która jest zasilana akumulatorem 93 kWh (z 85 kWh energii użytkowej). Akumulator wykorzystuje również technologię 800 V, która nie tylko pozwala GT działać na wysokich poziomach, ale także umożliwia szybsze ładowanie. Audi twierdzi, że zaledwie pięć minut pozwoli odzyskać 100 kilometrów, czyli 62 mil, zasięgu po podłączeniu do sieci szybkiego ładowania, takiej jak Electrify America Volkswagena.

: Audi

Jeśli te liczby brzmią znajomo, to dlatego, że jest to dokładnie ta sama konfiguracja, co Porsche Taycan. Taki był plan ze skoku, kiedy GT został po raz pierwszy zaprezentowany jako samochód koncepcyjny na 2018 LA Auto Show, a nawet pojawił się w Avengers: Endgame. Podobnie jak w przypadku, gdy większa Grupa Volkswagena będzie dzielić platformę samochodów elektrycznych MEB na rynek masowy, układ napędowy opracowany dla pierwszego pojazdu elektrycznego Porsche został udostępniony Audi do modelu GT, który będzie istniał jako pojazd typu aureola jego całkowicie elektrycznego. Marka E-Tron. (To znaczy, zostanie nawet zbudowany na tej samej linii montażowej, co samochód sportowy R8.)

Audi twierdzi, że podstawowy E-Tron GT powinien uzyskać „ponad 488 km” (lub 298 mil) zasięgu przy pełnym naładowaniu, chociaż jest to zgodne z europejskim standardem testowania WLTP. W amerykańskim komunikacie prasowym Audi podaje zasięg 238 mil dla standardowego GT i 232 mil dla RS, chociaż nie są to oficjalne szacunki zasięgu EPA.

Pomimo tego, że jest to tak drogi samochód, cena podstawowego E-Tron GT będzie jeszcze wyższa dla kupujących, którzy chcą najbardziej zaawansowanej technologii niemieckiego producenta samochodów. Opcjonalnie dostępne są reflektory Audi Matrix LED, które mają złożony system lusterek, które mogą kształtować światło w bardzo specyficzny sposób (choć tylko w Europie). Dostępny jest również opcjonalny wyświetlacz Head-Up, który może wyświetlać informacje na przedniej szybie. Sterowanie wszystkimi kołami jest dostępne, ale tylko jako opcja. System dźwiękowy Bang & Olufsen? Opcjonalny.

Droższy model RS zawiera niektóre z tych funkcji, chociaż jego cena może również podskakiwać w zależności od tego, które koła są zamontowane lub czy kupujący zdecyduje się na dach wzmocniony włóknem węglowym zamiast standardowej opcji szklanej. Opcjonalnie dostępne są również szyby dźwiękochłonne na szybach bocznych i tylnych oraz fotele masujące.

Oba modele E-Tron GT są wyposażone w dwa wyświetlacze – 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,1-calowy ekran dotykowy – zasilane przez najnowszą wersję systemu multimedialnego Audi. Oznacza to, że dostępny jest układ LTE Advanced do pokładowej łączności Wi-Fi, nawigacja obsługiwana przez mapy Here, towarzysząca aplikacja na smartfona do sterowania zamkami drzwi i innymi funkcjami oraz bezprzewodowe CarPlay i Android Auto.

W sumie E-Tron GT jest jak dotąd najbardziej obciążonym elektrycznym Audi. Jest to coś, co mogłoby właściwie konkurować (pod pewnymi względami) z nowym, odświeżonym modelem Tesli S i daje klientom z głębokimi kieszeniami opcję osiągów na poziomie Porsche Taycan w innym pakiecie.

Audi dostarczyło już dziesiątki tysięcy SUV-ów i Sportbacków E-Tron. Ale dodatkowe możliwości, jakie daje technologia Porsche, mogą pomóc producentowi samochodów ukraść nabywców luksusowych samochodów, których wcześniej zniechęcała brakująca gama oryginalnego E-Trona (lub jego najbardziej bezpośredniej konkurencji, Mercedes-Benz EQC). Poza tym, E-Tron GT będzie teraz służył jako sztandarowy nośnik dla wprowadzenia Audi do pojazdów elektrycznych, samochód, z którym będą porównywane wszystkie inne samochody elektryczne Audi, ponieważ większość klientów nieuchronnie zgadza się na coś bardziej osiągalnego.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook