Różności i nowinki technologia

Aurora współpracuje z Toyotą w samojezdnych taksówkach Sienna

Autonomiczny rozruch podczas jazdy Aurora ogłosiła we wtorek, że nawiązała współpracę z Toyotą w celu budowy autonomicznych taksówek opartych na minivanie Toyota Sienna. Aurora twierdzi, że zamierza przygotować flotę prototypów Sienna do testów na drogach publicznych do końca roku. Denso, główny japoński producent części samochodowych, również weźmie udział w projekcie.

To znacząca wygrana dla Aurory, która miała problemy z wypracowaniem swojego modelu biznesowego w szybko zmieniającej się branży. Kilka lat temu Aurora planowała dostarczenie oprogramowania i czujników do samodzielnej jazdy dla obecnych producentów samochodów. Firma miała partnerstwo z Volkswagenem, które miało doprowadzić do włączenia technologii Aurory do pojazdów Volkswagena, z planami uruchomienia autonomicznej usługi taksówkowej. Ale obie firmy rozstały się w 2019 roku, kwestionując strategię Aurory. Aurora podpisała umowę inwestycyjną z Hyundaiem mniej więcej w tym samym czasie, ale od tego czasu niewiele powiedzieli o tej relacji.

Później w 2019 roku Aurora przeszła na transport długodystansowy jako pierwsze zastosowanie technologii autonomicznej jazdy. Niektórzy uważają transport ciężarowy za atrakcyjny rynek dla samojezdnych start-upów, ponieważ autostrady są stosunkowo prostym środowiskiem do zrozumienia przez oprogramowanie. W zeszłym miesiącu Aurora ogłosiła partnerstwo z producentem ciężarówek PACCAR w celu budowy autonomicznych półciężarówek.

W grudniu Aurora skorzystała z okazji, aby wrócić do branży taksówkarskiej, kupując zmagający się z problemami dział technologii autonomicznej jazdy Ubera. Oprócz przekazania własnych zasobów i personelu, Uber zainwestował w Aurorę 400 milionów dolarów.

Aurora twierdzi, że te relacje – z Toyotą, Denso i Uber – sprawiają, że Aurora jest idealnie usytuowana, aby stać się graczem w branży taksówek samojezdnych. Aurora może współpracować z Toyotą i Denso przy projektowaniu i budowaniu autonomicznych pojazdów, a następnie oferować przejazdy za pośrednictwem sieci Uber. Jeśli te początkowe partnerstwa pójdą dobrze, Aurora może być w stanie zachęcić innych producentów samochodów i sieci reklamowe do przyłączenia się do platformy Aurora.

Przynajmniej taka jest teoria.

Obraz może zawierać: pojazd, transport, samochód, samochód, sedan, samochód sportowy i samochód wyścigowy

Przewodnik WIRED po samochodach samojezdnych

Jak chaotyczny wyścig skunkworks na pustyni zapoczątkował to, co ma być globalnym przemysłem.

Podstawową kwestią jest to, czy Aurora może sprawić, że technologia autonomicznej jazdy będzie działać. Aurora jest powszechnie szanowana za jakość swoich inżynierów. Ale Aurora rozpoczęła się stosunkowo późno, a jej technologia nie została jeszcze tak szeroko rozpatrzona przez opinię publiczną, jak liderzy branży, tacy jak Waymo (należący do Alphabet) i Cruise (należący do GM i Hondy). Niewiele wiadomo na temat wydajności i bezpieczeństwa samoczynnych czujników i oprogramowania Aurory, które mogą być jeszcze lata przed komercyjną premierą.

I chociaż szeroka sieć partnerów jest pomocna w teorii, może również utrudnić wprowadzenie produktu na rynek. Aurora nie wyjaśniła jeszcze, jak wyobraża sobie działanie swoich taksówek. Na przykład nie wiemy, czy samochody będą własnością Toyoty, Aurory, Ubera lub innych menadżerów flot i zostaną wprowadzone na pokład w przyszłości.

Większość konkurentów Aurory łączy wiele funkcji pod jednym dachem. Na przykład Waymo korzysta z samochodów dostarczonych przez partnerów, takich jak FCA i Jaguar. Ale innymi ważnymi funkcjami – rozwojem technologii, posiadaniem floty i siecią usługową – zarządza firma Waymo. Cruise jest bezpośrednio własnością GM i Hondy, co ułatwia inżynierom Cruise ścisłą współpracę z ich odpowiednikami u producentów samochodów. Oczekuje się, że podobnie jak Waymo, Cruise będzie właścicielem swoich samochodów i będzie obsługiwał własną sieć wywołującą przejażdżki.

Nawet mając te zalety, liderzy branży, tacy jak Waymo i Cruise, mieli trudności z wprowadzeniem swoich produktów na rynek – lub w przypadku Waymo, z rozszerzeniem ich poza jeden zakątek obszaru metropolitalnego Phoenix. Wyzwaniem Aurory jest wykazanie, że może odnieść sukces tam, gdzie walczyli jej więksi rywale.

Ta historia pojawiła się pierwotnie Ars Technica.


Więcej świetnych historii WIRED

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook