MediaOprogramowanie

Australijski ABC News znalazł się na szczycie list przebojów App Store po zakazie wiadomości Facebooka

Aplikacja ABC News firmy Australian Broadcast Company znalazła się na szczycie list przebojów Apple App Store w Australii w ciągu ostatnich kilku dni, niedługo po tym, jak Facebook zakazał australijskich źródeł wiadomości na swojej platformie. Tak jak Financial Times ‘ Sugeruje Uma Patel w wątku na Twitterzeprawdopodobnie dlatego, że ABC wykorzystała zakaz wiadomości Facebooka, wyświetlając reklamę kierującą użytkowników do swojej aplikacji.

Według firmy analitycznej App Annie ABC News zajmuje obecnie drugie miejsce w ogólnych rankingach aplikacji App Store w Australii oraz pierwsze miejsce w rankingach aplikacji informacyjnych. Kiedy Patel zauważył zmianę, aplikacja była również krótko numerem 1, wyprzedzając Instagram, Facebook Messenger i samą aplikację Facebook.

Zakaz Facebooka był odpowiedzią na ekspansywny australijski środek regulacyjny, który zmusi platformy technologiczne do płacenia australijskim firmom medialnym za treści udostępniane przez użytkowników (iz których platformy czerpią dochody z reklam). Facebook nie zgadzał się ze zmianą i zabronił australijskim organizacjom informacyjnym i medialnym udostępniania postów z wiadomościami, a australijskim użytkownikom przeglądania wiadomości ze źródeł międzynarodowych. Wydawało się również, że zakaz przypadkowo wymazał posty ze stron rządowych i niektórych innych witryn.

Baner reklamowy ABC News.
: ABC News

Zakaz Facebooka drastycznie zmniejszył widownię w niektórych australijskich serwisach informacyjnych, powodując spadek ruchu o 93% dzień po wprowadzeniu zakazu. NiemanLab. Ale ABC News zareagowało, dodając baner do swojej strony głównej. „Brakuje nam wiadomości na Facebooku? Otrzymuj najnowsze wiadomości i powiadomienia na żywo dzięki aplikacji ABC News ”- czytamy. Od tego czasu aplikacja wzrosła z pierwszych 400 lat do obecnego miejsca na drugim miejscu.

Bez względu na powód, czytelnicy kierujący się bezpośrednio do źródeł wiadomości za pośrednictwem serwisów społecznościowych, które je kanibalizują, wydają się być pozytywnym pomysłem, a inne organizacje informacyjne mogłyby potencjalnie wykorzystać zakaz w podobny sposób. Jest to niezamierzony efekt sztywnego podejścia Facebooka w porównaniu do jego konkurenta Google, który zawarł umowę partnerską z trzema największymi australijskimi firmami medialnymi – Seven West Media, Nine Entertainment i NewsCorp – w ramach swojej prezentacji wiadomości.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook