Różności i nowinki technologia

Bird podwaja się, sprzedając hulajnogi elektryczne bezpośrednio klientom

Bird, start-up ze skuterami elektrycznymi, który pomógł zapoczątkować boom na wspólną mikromobilność, podwaja własność osobistą. W weekend firma zaprezentowała swój nowy składany skuter elektryczny Bird Air, który można kupić za 599 USD.

Nie jest to najpotężniejszy skuter na rynku, z maksymalną prędkością 16 mil na godzinę (25 km / h) i zasięgiem 16 mil (25 km). Ale za 599 USD, Bird Air jest znacznie tańszy niż pierwszy skuter firmy, Bird One, który kosztuje 1299 USD. To stawia Bird Air w tej samej kategorii, co inne skutery elektryczne ze średniej półki cenowej, takie jak Razor E Prime III lub Segway Ninebot’s Max.

Bird Air został zaprojektowany we własnym zakresie przez zespół „inżynierów lotniczych i motoryzacyjnych” firmy Bird – twierdzi firma – choć firma nie ujawnia swojego partnera produkcyjnego. Firma wyprodukowała swoje skutery Bird Zero w współpraca z Okai, chińska firma zajmująca się skuterami, a wcześniej skutery pochodziły z Segway Ninebot.

Firma Bird po raz pierwszy zaczęła sprzedawać skutery w połowie 2019 roku. Kiedy firma rozpoczęła działalność w Santa Monica w Kalifornii, w 2017 roku, jej flota składała się głównie ze skuterów konsumenckich wyprodukowanych przez Xiaomi i Segway Ninebot, które nigdy nie były przeznaczone do intensywnego użytkowania floty i szybko się amortyzowały. Bird tracił pieniądze podczas każdej podróży, ale udało mu się zwiększyć skalę po zebraniu milionów dolarów w postaci funduszy venture capital. Bird oferuje również swoje skutery do miesięcznego wynajmu.

Bird ogłosił, że zebrał 75 milionów dolarów w rundzie finansowania serii D w styczniu ubiegłego roku. Od tego czasu firma przegrała dwa przetargi na miejskie zezwolenia w Paryżu i Seattle, a wygrała jeden w Chicago.

Początkowo COVID-19 zatrzymał branżę udostępniania skuterów. Szybkość jazdy gwałtownie spadła, gdy firmy skuterów wyciągały swoje pojazdy z ulic miast. Bird and Lime, dwie największe firmy pod względem wielkości floty i wyceny, przeszły masowe zwolnienia, eliminując około 580 pełnoetatowych stanowisk. Uber wyładował swój wspólny biznes rowerów i skuterów Jump na Lime w ramach inwestycji, która spowodowałaby spadek wyceny Lime o prawie 80 procent.

Jednak dzięki odrodzeniu się zainteresowania jazdą na rowerze i innymi alternatywnymi formami transportu branża powoli się odradza. Szukając bezpiecznych sposobów poruszania się, mieszkańcy miast również używają skuterów na dłuższe wycieczki. W zeszłym tygodniu Lime poinformował, że od wybuchu pandemii średnio podróże na skuterach trwały o 34 procent dłużej io 18 procent dalej.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook