GryNowości

Boston Dynamics ‘Spot dodaje możliwość samodzielnego ładowania się na zawsze w odległych miejscach

Robot-pies Boston Dynamics, Spot, staje się dużo bardziej samowystarczalny. Dziś firma zapowiada Spot Enterprise, nową wersję robota ze stacją ładującą do ładowania akumulatorów bez udziału człowieka. Firma zajmująca się robotyką ogłasza również Scout, nowy system sterowania oparty na przeglądarce, który oferuje usprawniony interfejs do pilotowania Spot przez Internet, a także nowe ramię robota, które pomoże robotowi „chwytać, podnosić, przenosić, umieszczać i przeciągać różnorodność obiektów ”.

Nowe funkcje nastąpiły po ogłoszeniu przez Boston Dynamics w czerwcu ubiegłego roku, że robot Spot Explorer będzie dostępny dla każdej firmy, która mogła sobie pozwolić na jego cenę 74 500 USD. Sposób, w jaki Boston Dynamics to opisuje, dzisiejsze ogłoszenia są odpowiedzią na rodzaje funkcji, o które prosili pierwsi nabywcy Spot. Firma twierdzi, że obecnie na świecie jest ponad 400 robotów Spot.

„Klienci z wielu branż mają witryny z ważnym sprzętem, na którym w dużej mierze nie ma personelu, a wysłanie kogoś do sprawdzenia czegoś stosunkowo prostego może zająć kilka godzin” – mówi mi podczas rozmowy wideo główny inżynier firmy Spot, Zack Jackowski. „Chcą zrobić miejsce na stałe w tym miejscu. W ten sposób osoba, która jest przywiązana do śledzenia alarmu lub rutynowej kontroli, może po prostu zadzwonić do robota, wstać i rozejrzeć się. ”

Internetowe oprogramowanie Scout firmy Boston Dynamics jest częścią jego próby usprawnienia zdalnego sterowania. Na razie przeważnie zmienia Spota w drogiego robota teleobecności. Boston Dynamics mówi mi, że jego nowe ramię nie współpracuje jeszcze z oprogramowaniem internetowym, dzięki czemu Spot lepiej nadaje się do inspekcji i fotografowania środowiska niż do fizycznej interakcji z nim. Jednak gdy ramię robota zostanie zintegrowane ze Scoutem, robot powinien być w stanie obsługiwać zawory, pociągać za dźwignie lub obracać klamkami, podczas gdy jego operator siedzi setki, a nawet tysiące mil dalej.

Scout współpracuje z istniejącym Spot Explorer firmy, a także z nowymi robotami Spot Enterprise. Chociaż nowy robot zawiera również inne ulepszenia, takie jak mocniejszy procesor zaprojektowany do obsługi bardziej zaawansowanych algorytmów autonomii w przyszłości, jego główną nową funkcją są możliwości samoczynnego ładowania. Podczas gdy obecny Spot Explorer ma około 90 minut pracy na baterii, nowy Spot Enterprise może mieszkać w odległej lokalizacji ze stacją ładującą „na czas nieokreślony”. W połączeniu ze Scoutem istnieje nadzieja, że ​​firmy mogą używać Spot jako alternatywy dla wysyłania personelu do odległych miejsc.

Spot znajduje swoją stację ładującą za pomocą „znacznika odniesienia” w stylu kodu QR, który można zobaczyć za tylnymi nogami.
: Boston Dynamics

Stacja ładująca działa przy użyciu „znaczników referencyjnych”, małych zdjęć przypominających kod QR, które kamery Spot mogą zidentyfikować i wykorzystać do nawigacji. Gdy znajdzie się wystarczająco blisko stacji ładującej, aby zobaczyć swój znacznik, Spot może ustawić się i obniżyć, aby zetknął się ze złączami ładowania na stojaku. Stanowisko zawiera również przewodowe połączenie internetowe, dzięki czemu przesyłanie danych z czujników zebranych przez Spot podczas podróży jest szybsze i bardziej niezawodne.

Scout musi pracować z wolnymi połączeniami internetowymi, ponieważ Spot jest przeznaczony do rozmieszczania w odległych lokalizacjach, takich jak morskie pola naftowe lub podziemne kopalnie. Jackowski szacuje, że sterowanie Spotem wymaga jedynie „kilku megabitów” przepustowości internetu (dla porównania, Netflix obecnie zaleca 3 Mbps przepustowości do przesyłania strumieniowego w SD). To niskie wymaganie dotyczące przepustowości jest osiągane poprzez wykonanie jak największej ilości intensywnego przetwarzania na miejscu, więc Spot nie jest zależny od połączenia internetowego, aby się poruszać. System opiera się na serwerze Boston Dynamics zainstalowanym w tej samej sieci lokalnej co robot, który przetwarza i kompresuje dane Spot przed wysłaniem ich przez Internet.

Interfejs Scout pokazuje obraz wideo na żywo z robota wraz z szeregiem prostych elementów sterujących.
: Boston Dynamics

Wcześniej można było kontrolować Spot przez Internet. Firmy takie jak Rocos i Formant oferowały narzędzia kontrolne innych firm, a sam Boston Dynamics zademonstrował również oprogramowanie, które według niego pozwoli potencjalnym klientom Spot zdalnie przetestować robota po torze szturmowym w swojej siedzibie głównej. Ale Scout to pierwsze usprawnione oprogramowanie internetowe firmy do sterowania robotami, a klienci będą mogli go używać do kontrolowania swoich robotów niezależnie od tego, gdzie się znajdują.


Aby pochwalić się oprogramowaniem, firma Boston Dynamics pozwoliła mi zabrać na przejażdżkę jednego ze swoich nowych robotów Spot Enterprise, dając mi kontrolę nad robotem w laboratorium Waltham w stanie Massachusetts z mojego mieszkania w Londynie ponad 3000 mil dalej.

Nie będzie dla ciebie zaskoczeniem, gdy dowiesz się, że używanie Scouta do pilotowania Spot przez moją przeglądarkę było opóźnionym doświadczeniem – niemniej jednak było to możliwe. Mógłbym sterować robotem jak grą akcji za pomocą moich klawiszy WASD (Jackowski mówi mi, że kontroler gier sparowany z moim komputerem również by działał) lub za pomocą schematu sterowania typu “ wskaż i kliknij ”, który nie różni się od tego, co znajdziesz w klasycznej grze przygodowej. Klikasz punkt w otoczeniu, a Spot podchodzi do niego.

Kontrolowanie Spot przypominało granie w grę wideo o niskiej rozdzielczości za pośrednictwem opóźnionej usługi przesyłania strumieniowego. Wystąpiło znaczne opóźnienie między naciśnięciem przycisku a reakcją robota i prawdopodobnie ciągle bym się zderzył, gdyby nie wbudowana technologia unikania przeszkód Spot. To było jak gra z asystami, takimi jak niewidzialne ściany. Klikałem na skrawek ziemi za pachołkiem drogowym, a Spot podchodził do niego, omijając pachołek. Skierowałem robota w górę po wąskich schodach, a Spot wszedł po nich, trzymając się z dala od boków. Istnieje nawet widok z trzeciej osoby, szczególnie podobny do gry wideo, który wykorzystuje czujniki robota do pokazania jego pozycji w środowisku wirtualnym.

Scout może użyć czujników robota, aby pokazać robota w widoku trzeciej osoby przypominającym grę wideo. Kliknij środowisko, aby Spot przesunął się do tego punktu.
Zrzut ekranu: Boston Dynamics / Scout

Możliwe jest również całkowite scedowanie kontroli na robota w przypadkach, gdy za każdym razem patroluje on tę samą trasę. Może to być wstępnie zaprogramowane przez operatora Spot, a robota można ustawić tak, aby dokował i ładował się między patrolami.

Taki pilot niesie ze sobą ryzyko. Firma Boston Dynamics przygotowała swoją demonstrację, aby umożliwić mi zalogowanie się do interfejsu sterowania robota bez nazwy użytkownika i hasła, po prostu klikając łącze wysłane do mnie przez zespół. Ale tak naprawdę Jackowski mówi mi, że około 70-kilogramowych plus robotów będzie dużo więcej ochrony.

„Wdrożyliśmy najlepsze praktyki w zakresie bezpieczeństwa na każdym poziomie systemu” – mówi Jackowski. „Zarówno robot, jak i serwer stosują pełne szyfrowanie danych zarówno podczas przesyłania, jak i w stanie spoczynku”, a Boston Dynamics używa „standardowych technologii protokołów sieciowych zahartowanych w walce”. Dodaje, że cały używany sprzęt jest poddawany audytowi bezpieczeństwa przez firmę zewnętrzną i powiedział, że oczekuje, że większość klientów będzie korzystać z VPN w celu dodania kolejnej warstwy ochrony do połączenia między lokalnym systemem operatora a zdalną lokalizacją robota. .

Obraz wideo jest opóźniony i ma niską rozdzielczość, ale unikanie przeszkód przez robota sprawia, że ​​można nim zarządzać.
Zrzut ekranu: Boston Dynamics / Scout

Poza Spot Enterprise i Scout, Boston Dynamics ogłasza również wypuszczenie na rynek ramienia Spot, robota mocowanego do głowy robota, który może wykonywać takie czynności, jak „zamykanie zaworów, pociąganie dźwigni i obracanie uchwytami i pokrętłami”. Jest funkcjonalnie podobny do tego, co Boston Dynamics pokazał w poprzednich filmach wirusowych, takich jak ten z 2018 roku, ale jest solidniej zaprojektowany i gotowy do użycia w prawdziwym świecie. Jackowski mówi mi, że zespół zintegrował ramię z istniejącymi kontrolkami Spota i zaprogramował je z pewnymi działaniami, takimi jak otwieranie drzwi lub obracanie zaworu. Nie jest jeszcze kompatybilny ze Scoutem, ale najwyraźniej pracujemy nad tym w przyszłości.

Chociaż nie powiedziałby dokładnie, ile będzie kosztował nowy Spot Enterprise, Jackowski przyznał, że będzie droższy niż istniejący 74,500 USD (który Boston Dynamics planuje nadal sprzedawać). W międzyczasie ramię robota zostanie również udostępnione właścicielom istniejących robotów Spot, o ile będą oni przygotowani do wysłania swoich urządzeń do Boston Dynamics w celu profesjonalnego dopasowania.

Boston Dynamics niedawno trafił na pierwsze strony gazet po tym, jak producent samochodów Hyundai przejął pakiet kontrolny w firmie w transakcji, której wartość wyceniono na 1,1 miliarda dolarów. Kiedy zapytałem o umowę, Jackowski powiedział, że nie spowodowała ona żadnej zmiany kierunku dla zespołu i powiedział, że są podekscytowani możliwością skorzystania z rozbudowanych łańcuchów dostaw i wiedzy firmy Hyundai. Jednak nawet przed ogłoszeniem umowy jest jasne, że Boston Dynamics wyszedł poza zdjęcia księżycowe i wszedł w znacznie bardziej praktyczną fazę swojego życia, umożliwiając każdej firmie dysponującej gotówką zakup robotów do użytku w świecie rzeczywistym.

Ale to nie znaczy, że jego prace badawczo-rozwojowe mogą ulec spowolnieniu. Sprzedawanie każdego nowego produktu oznacza otrzymywanie opinii od rzeczywistych klientów na temat tego, nad czym firma powinna pracować. Ta pętla sprzężenia zwrotnego będzie się nasilać dopiero po zwolnieniu ramienia punktowego. „Mamy kilka pomysłów na to, jak ludzie będą go używać, ale wrócą do nas bardzo szybko i powiedzą nie, nie, nie do końca to zrozumiałeś” – przewiduje Jackowski. „Pozwól nam powiedzieć, co sprawi, że będzie to naprawdę cenne”.

„Kiedy wprowadzimy to ramię, znów będzie jak oryginalne Spot”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook