Foto

Były zawodowiec pomaga łyżwiarstwu figurowemu wyglądać bardziej autentycznie niż kiedykolwiek

W telewizji jazda na łyżwach często wygląda jak sport, który utknął w czasie. Kamery nie wiszą na przewodach nad akcją ani nie są umieszczone blisko lodu, aby zapewnić dynamiczny widok przejeżdżających skaterów. Zamiast tego kilka stacjonarnych kamer umieszczonych wokół lodowiska zmienia widok z jednego widoku na drugi, gdy dostępny jest lepszy kąt. Oglądanie tego może być nudne.

Ale o wiele bardziej ekscytujące i intymne sposoby robienia zdjęć na łyżwach pojawiły się w mediach społecznościowych, a jedna osoba w szczególności stała się synonimem zmiany tego sportu w coś spektakularnego do oglądania: Jordan Cowan, pod nazwą On Ice Perspectives.

Wielu innych próbuje tworzyć filmy podobne do tych, które Cowan przesyła na jego kanały. Jego zaletą jest to, że był zawodowym łyżwiarzem, który reprezentował Team USA na międzynarodowych zawodach, walcząc sześciokrotnie na Mistrzostwach Stanów Zjednoczonych w Łyżwiarstwie Figurowym.

Inni zawodowi łyżwiarze ufają mu na lodzie, ponieważ jest jednym z nich. Umiejętność Cowana do jazdy na łyżwach pozwala mu być na bieżąco z łyżwiarzami i trzymać ich w kadrze kamery podczas pędzenia po lodowisku. Zamiast podążać za łyżwiarzami, zwykle leci po ich trasie, uzyskując najlepsze ujęcie. W jego filmach łatwo jest zobaczyć technikę skatera i dokładnie to, jak przesuwają swoją wagę przy każdym ruchu i zmianie. To czysta usługa dla fanów.

Cowan odwiedza lodowiska na całym świecie, aby strzelać z początkującymi łyżwiarzami oraz obecnymi i byłymi łyżwiarzami olimpijskimi. Od czasu uruchomienia kanału w 2018 roku przesłał ponad 900 filmów i łącznie zgromadził ponad 25 milionów wyświetleń na wszystkich platformach. W szczególności była pierwsza dama Michelle Obama niedawno opublikowała na Twitterze wideo zrobił, że pokazuje Starr Andrews, starszy medalista Team USA, tańczący do „Black Like Me” Mickeya Guytona. Ostatnio został wykorzystany do pomocy przy kręceniu filmów CBC Bitwa o ostrza i ITV Taniec na lodzie programy.

Cowan odpowiedział na kilka pytań przez e-mail, aby wyjaśnić swoją technikę, technologię i cele dla On Ice Perspectives.

Ta rozmowa została lekko zredagowana dla jasności.

Co sprawiło, że postanowiłeś zacząć On Ice Perspectives?

Patrząc na treści o jeździe na łyżwach w mediach społecznościowych, czułem, że istnieje przepaść między tym, co widziałem, a naprawdę inspirującymi treściami, które zostały uchwycone, powiedzmy, w świecie tańca lub gimnastyki. Zastanawiałem się, czy ktoś z dostępem do informacji poufnych, ale także znający się na filmie i mediach społecznościowych, mógłby zrobić dla jazdy na łyżwach to, co zrobiło kilku świetnych filmowców tanecznych dla jakości treści tanecznych, do których jesteśmy przyzwyczajeni w telewizji i mediach społecznościowych.

Jakiej technologii używasz i jak wygląda Twój przepływ pracy? Czy używasz niestandardowego sprzętu, który sam skonstruowałeś? A co jest na horyzoncie, jeśli chodzi o technologię, której możesz użyć?

Aparat, którego używam do większości prac, które widzisz w On Ice Perspectives, to bezlusterkowy Sony A7III, na gimbalu DJI Ronin SC, z mikrofonem typu shotgun Rode do dźwięku. Do edycji używam Final Cut Pro X na MacBooku Pro.

Nieustannie majstruję i ulepszam sprzęt, który składa się na mój przepływ pracy. Lubię myśleć, że jestem jedyną osobą używającą niektórych konfiguracji, które wyewoluowałem, ale realistycznie wszystko, czego używam, jest standardowe i dostępne dla wszystkich.

Kiedy kręcę do pokazów sieciowych, zazwyczaj używam sprzętu przeznaczonego do kamer kinowych z dużymi obiektywami kinowymi. W tym momencie nie mogę posiadać sprzętu tego kalibru, a ponieważ moim celem jest nadanie filmowej przewagi udostępnianym przeze mnie filmom, moim ostatecznym celem jest posiadanie własnego sprzętu, którego mogę użyć do produkcji takiego poziomu jakość.

Udostępniłeś technologię, która działa dobrze na Twoim sprzęcie, ale co nie zadziałało tak dobrze, jak się spodziewałeś? Jestem pewien, że na początku było kilka prób i błędów.

Myślę, że kreatywność rodzi się z konieczności, a konieczność wynika z ograniczeń. Moje pierwsze gimbale były bardzo proste, więc na przykład podczas jazdy na łyżwach po krzywej horyzont zaczynał się toczyć, a ja musiałem to monitorować i ręcznie kompensować, gdy planowałem następny ruch. Moje nowsze gimbale są mocniejsze i precyzyjniejsze, ale kłamałbym, gdybym nie przegapił tego uroku gimbala, który nieustannie toczy się pod holenderskim kątem.

: On Ice Perspectives

Z perspektywy widza wydaje się, że naprawdę możesz mieć połączenie z zawodnikami, których nagrywasz. Materiał filmowy wydaje się czasami niesamowicie zsynchronizowany z ich ruchami. Czy możesz wyjaśnić, jak to robisz?

Mam szczęście, że byłem tancerzem drużyny USA na lodzie i jako taki mam wbudowany szósty zmysł, który rozwijają wszyscy łyżwiarze podczas codziennych treningów na lodzie z mistrzami świata i mistrzami olimpijskimi. Często nie potrafię odpowiedzieć, dlaczego w tej chwili wiem, dokąd się udać, żeby dobrze spojrzeć na dany temat, ale wiem, że to dzięki mojemu szkoleniu i jestem za to wdzięczny.

Myślę, że praca kamery podczas transmitowanych w telewizji zawodów łyżwiarskich pozostawia wiele do życzenia. Jest bardzo płaski i może być ciężko być połączonym z łyżwiarzami podczas ich tańca. Czy to jest coś, co próbujesz zmienić swoim stylem fotografowania?

Absolutnie. Kiedy jesteś na lodzie z elitarnymi łyżwiarzami, możesz poczuć prędkość, jaką tworzą. Kształty, jakie mają ich ciała, mają w pełni sens tylko wtedy, gdy spojrzymy na nie z perspektywy miejsca, w którym podróżowali na lodzie. Po prostu nie można tego zobrazować za pomocą tradycyjnego filmowania z tablic, do których widzowie są przyzwyczajeni w mediach. Mam nadzieję, że pokażę widzom wrażenie, jakie daje ci przebywanie na lodzie lub występ na żywo, co w pełni poinformowało mnie o tym, w jaki sposób wybieram kręcenie.

: On Ice Perspectives

Jakie rodzaje trendów wyłoniły się z Twoich treści? Czy widzisz, jak fani przywiązują się do pewnych rodzajów treści bardziej niż do innych?

Zwykle jest to rutyna stworzona do muzyki, która przełamuje tradycyjne oczekiwania związane z jazdą na łyżwach, jak drużyna tańca na lodzie jeżdżąca na łyżwach do Metalliki lub burleska. Okazało się, że skateboarding jako forma artystyczno-taneczna jest powiązany z muzyką popularną, podobnie jak większość trendów w internecie. Fakt, że jest to również sport, czyni go wyjątkowym.

W którym momencie zdecydowałeś się przekształcić swój kanał w biznes za pośrednictwem Patreon?

Od początku wiedziałem, że nie chcę szarżować na łyżwiarzy, aby móc skupić się na budowaniu On Ice Perspectives. To, co kocham w Patreonie, to to, że daje widzom szansę nie tylko na pokrycie bardzo znaczących kosztów związanych z prowadzeniem kanału, ale także udział w misji tworzenia unikalnych treści o tematyce łyżwiarskiej. W przeciwieństwie do tradycyjnego sponsora, moi patroni mogą przekazać zaledwie kilka dolarów i uzyskać dostęp do dodatkowych udostępnionych tam treści, a wszystko to ma bardzo realny wpływ na moją zdolność do dalszego dzielenia się treściami na łyżwach ze światem. W pewnym sensie Patreon pozwala swoim klientom na lepsze połączenie z tym, co robię z On Ice Perspectives, ale także z samym sportem.

Jakie są Twoje cele dla On Ice Perspectives?

Szczerze mówiąc, mam ich tak wiele. Od dawna chciałem sfilmować galę, która następuje po igrzyskach olimpijskich w łyżwiarstwie figurowym, w nowy i niepowtarzalny sposób. Chociaż nadal chciałbym to robić, skupiłem się na chęci produkcji transmisji na żywo i mam nadzieję, że pewnego dnia zrobi to dla kamery kompletny pokaz lodowy.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook