Różności i nowinki technologia

Chiny zbudowały pierwszy samochód elektryczny przeznaczony wyłącznie do przywoływania

Dwie czołowe firmy w Chinach połączyły siły, aby zaprojektować, opracować i zbudować samochód elektryczny z myślą o wyścigach.

Pojazd jest uroczym zielonym hatchbackiem o nazwie D1 i został opracowany przez Didi Chuxing, czołową chińską firmę specjalizującą się w wyścigach samochodowych, która notorycznie pokonała Ubera w 2016 roku, oraz BYD, jednego z wiodących producentów pojazdów elektrycznych. D1 będzie miał zasięg 418 km (260 mil) według oceny NEDC (New European Driving Cycle). Wyjaśnili również niektóre z bardziej interesujących elementów konstrukcyjnych, które sprawiają, że ten pojazd szczególnie dobrze nadaje się do wywoływania za pomocą aplikacji.

Na desce rozdzielczej znajduje się średniej wielkości ekran, a także dwa dodatkowe ekrany dotykowe z tyłu obu zagłówków, umożliwiające pasażerom dostęp do nawigacji i innych informacji. Za kierownicą znajduje się jeszcze jeden mniejszy ekran, który służy jako zestaw wskaźników.

Samochód jest wyposażony w przesuwane drzwi, aby zapobiec przypadkowemu uderzeniu pasażerów lub rowerzystów. Fotel kierowcy jest wyjątkowo wygodny przy dłuższym użytkowaniu, a na tylnym siedzeniu jest więcej miejsca na nogi. Malowanie jest opisane jako „zielone awokado”, co jest podobne do wspólnych rowerów Didi.

D1 będzie wyposażony w system wspomagania kierowcy poziomu 2, który obejmuje ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, automatyczne hamowanie i ostrzeganie przed kolizją z pieszymi. Będzie również system monitorowania kierowcy, który zapewni, że trzymają ręce na kierownicy i koncentrują się na drodze.

Według dziennikarza motoryzacyjnego Grega Kablea, pięciomiejscowy D1 będzie wyposażony w silnik elektryczny o mocy 136 KM (100 kW) i akumulator litowo-jonowy z fabryk BYD Fudi w Chongqing.

Obie firmy rozpoczęły współpracę nad projektem pojazdu dwa lata temu. Didi jest jednym z największych operatorów usług przewozowych na świecie i twierdzi, że wykonuje 10 miliardów podróży rocznie. BYD to jeden z wiodących chińskich producentów samochodów elektrycznych.

Didi twierdzi, że do zaprojektowania D1 wykorzystał dane zebrane od 550 milionów zarejestrowanych pasażerów i 31 milionów kierowców. „Aby zapewnić niezawodne i bardziej opłacalne zaopatrzenie sieci swoich kierowców, która obecnie zapewnia aż 60 milionów przejazdów dziennie, DiDi China buduje głębszy ekosystem motoryzacyjny dla swoich podstawowych usług mobilności poprzez zawarcie szerokiego sojuszu z producentami, dostawcy energii i inni gracze branżowi w łańcuchu wartości ”- mówi firma.

Producenci samochodów od dziesięcioleci projektują samochody dla komercyjnych usług taksówkarskich. Nowojorska taksówka jutra to Nissan NV200, który notorycznie wytrzymywał zaledwie siedem lat, zanim stracił swoją ekskluzywną ofertę. Kultowe londyńskie czarne taksówki zostały zaprojektowane i zbudowane przez firmę o nazwie London Taxi Company. Ta firma została kupiona przez chińską firmę Geely w 2015 roku i obecnie produkuje samochody elektryczne.

Uber i Lyft podjęli kroki, aby zwiększyć liczbę pojazdów elektrycznych dostępnych w ich aplikacji. Didi twierdzi, że obecnie na swojej platformie ma „około 1 miliona” samochodów elektrycznych.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook