Różności i nowinki technologia

Co nowego w Apple WatchOS 7: Konfiguracja rodzinna, Fitness + i nie tylko

Zrobiłeś to! Masz swój nowy zegarek Apple Watch Series 6. Teraz musisz upewnić się, że korzystasz ze wszystkich nowych funkcji, które oferuje system watchOS 7, takich jak śledzenie snu, przypomnienia o myciu rąk i pomiary stężenia tlenu we krwi. Oczywiście nie potrzebujesz Series 6 ani nowego Watch SE, aby cieszyć się wieloma z tych ulepszeń. Oto jak najlepiej wykorzystać posiadany zegarek Apple Watch z najnowszą wersją oprogramowania.

Jak zaktualizować Apple Watch

Zanim zaczniesz majstrować przy wszystkich nowych funkcjach systemu watchOS 7, musisz sprawdzić modele telefonu i zegarka. WatchOS 7 jest kompatybilny tylko z iOS 14, więc potrzebujesz iPhone’a 6S lub nowszego. Co więcej, watchOS 7 działa tylko z zegarkami z serii 3 (model z 2017 r.) I nowszych. Nie pamiętasz, jaki masz zegarek? Sprawdź to tutaj. Ta wersja jest preinstalowana w urządzeniach Series 6 i Watch SE.

Aktualizacja z samego zegarka jest prosta – przejdź do Ustawienia> Ogólne> Aktualizacja oprogramowania i dotknij, aby zainstalować oprogramowanie. Możesz to zrobić również na swoim iPhonie za pomocą aplikacji Watch (instrukcje są takie same). Jeśli posiadasz starszy model, możesz wykonać jego kopię zapasową ręcznie. Istnieją doniesienia o losowych ponownych uruchomieniach i błędach po uaktualnieniu właścicieli serii 3.

Zegarek automatycznie tworzy kopię zapasową na iPhonie, ale możesz również przyspieszyć ten proces, usuwając parowanie telefonu lub inicjując tworzenie kopii zapasowej przez iCloud (w telefonie przejdź do Ustawienia> Apple ID> iCloud i upewnij się Zegarek jest włączony). Dane zostaną przywrócone podczas procesu ponownego parowania. Kopie zapasowe Apple nie zawierają danych fitness, Twojego hasła, zapisanych kart kredytowych do Apple Pay ani list odtwarzania, więc nie ustawiaj zbyt wysokich oczekiwań.

Monitorowanie snu i mycie rąk

Możesz Wreszcie używać zegarka Apple Watch do śledzenia snu. Po włączeniu funkcji monitorowania snu w aplikacji Watch możesz ustawić harmonogram, cele snu i alarmy budzenia lub rozpocząć procedurę wyciszania, która zablokuje telefon przed pójściem spać. Możesz wybrać skróty, aby wskoczyć do kojącej rutyny wyciszenia, niezależnie od tego, czy jest to kilka minut delikatnej jogi, medytacji czy przypomnienia w dzienniku.

Śledzenie snu jest dość podstawowe. Śledzi czas spędzony w łóżku w porównaniu ze snem, a nie etapy snu. Nie będzie również śledzić Twojego snu, jeśli nie masz ustawionego harmonogramu, więc będziesz musiał użyć aplikacji Zdrowie, która nadal jest bardziej arkuszem kalkulacyjnym niż użyteczną aplikacją. Zegarek może śledzić sen tylko wtedy, gdy ma ponad 30 procent żywotności baterii, więc możesz zostać poproszony o szybkie doładowanie go przed snem.

Mycie rąk to kolejna nowa funkcja w systemie watchOS 7. Włącz Timer prania ręcznego w aplikacji Watch, a także Przypomnienia o myciu rąk (musisz włączyć usługi lokalizacyjne). Teraz otrzymasz przypomnienie o umyciu rąk, gdy wrócisz do domu. Gdy zaczniesz myć ręce, po kilku sekundach wyskakuje energiczny minutnik. Te przypomnienia okazały się bardzo przydatne. Timer wyskakuje dopiero po kilku sekundach, co oznacza, że ​​nie dostajesz irytujących uderzeń, jeśli po prostu płuczesz ręce podczas gotowania.

Sprawy rodzinne

Możesz skonfigurować Apple Watch dla członka rodziny, który nie ma iPhone’a.

: Apple

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook