Różności i nowinki technologia

Co to jest Google Floc? I jak to wpływa na twoją prywatność?

Google chce zmienić sposób, w jaki jesteśmy śledzeni w sieci, a biorąc pod uwagę powszechne korzystanie z przeglądarki Chrome, zmiana ta może mieć znaczący wpływ na bezpieczeństwo i prywatność – ale pomysł spotkał się z gorszym przyjęciem przez firmy, które nie są Google.

Technologia, o której mowa, to FLoC lub Federated Learning of Cohorts, aby nadać jej pełną i dość mylącą nazwę. Ma na celu zapewnienie reklamodawcom możliwości kierowania reklam bez ujawniania szczegółów dotyczących poszczególnych użytkowników, a robi to poprzez grupowanie osób o podobnych zainteresowaniach: kibiców piłki nożnej, kierowców ciężarówek, emerytowanych podróżników lub cokolwiek innego.

„Zaczęliśmy od pomysłu, że grupy osób o wspólnych zainteresowaniach mogłyby zastąpić indywidualne identyfikatory” – pisze Chetna Bindra z Google. „To podejście skutecznie ukrywa osoby„ w tłumie ”i wykorzystuje przetwarzanie na urządzeniu, aby zachować prywatność historii przeglądania w przeglądarce”.

Te grupy (lub „kohorty”) są generowane za pomocą algorytmów (to jest bit „uczenie federacyjne”), a co tydzień będziesz umieszczać inną grupę – reklamodawcy będą mogli zobaczyć tylko jej identyfikator. Zbyt małe kohorty będą grupowane, aż będą miały co najmniej kilka tysięcy użytkowników, co utrudni identyfikację poszczególnych użytkowników.

FLoC opiera się na idei Privacy Sandbox, prowadzonej przez Google inicjatywy dla stron internetowych, która ma żądać pewnych informacji o użytkownikach bez przekraczania limitu. Oprócz FLoC, prywatna piaskownica obejmuje również inne technologie: zapobieganie oszustwom reklamowym, pomaganie twórcom witryn internetowych w analizowaniu ruchu przychodzącego, mierzenie skuteczności reklam i tak dalej.

Kod FLoC w środku burzy.

Zrzut ekranu: David Nield przez Google Chrome

Google chce, aby FLoC zastąpił tradycyjny sposób śledzenia ludzi w Internecie: pliki cookie. Te małe fragmenty tekstu i kodu są przechowywane na komputerze lub telefonie przez przeglądarkę i pomagają witrynom internetowym dowiedzieć się, czy odwiedziłeś wcześniej, jakie są Twoje preferencje, gdzie się znajdujesz i nie tylko. Mogą być pomocne zarówno dla witryn internetowych, jak i ich odwiedzających, ale są również intensywnie wykorzystywane przez reklamodawców i brokerów danych do tworzenia wzorców naszej historii przeglądania.

Jak wskazuje Google, śledzenie plików cookie staje się coraz bardziej inwazyjne. Wbudowane, dalekosiężne narzędzia śledzące, znane jako pliki cookie innych firm, obserwują użytkowników, gdy poruszają się po wielu witrynach internetowych, podczas gdy reklamodawcy używają również inwazyjnej techniki zwanej odciskiem palca, aby wiedzieć, kim jesteś, nawet przy włączonych środkach zapobiegających śledzeniu (poprzez korzystanie z czcionki lub identyfikator komputera, podłączone urządzenia Bluetooth lub w inny sposób).

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook