Różności i nowinki technologia

Comcast stracił 477 000 klientów telewizji kablowej w drugim kwartale przy 12% spadku przychodów

Znak Comcast w biurach Comcast w Filadelfii w Pensylwanii.
Powiększać / Znak Comcast w biurach Comcast w Filadelfii.

Comcast stracił 477 000 abonentów telewizji kablowej w drugim kwartale 2020 r. W wyniku spadku przychodów całej firmy spowodowanego pandemią. Strata netto klientów składa się z 427 000 klientów telewizji indywidualnej i 51 000 klientów telewizji biznesowej, jak wynika z dzisiejszego raportu o zyskach firmy Comcast. Straty klientów są ponad dwukrotnie wyższe niż 224 000 klientów netto w drugim kwartale ubiegłego roku.

Utrata abonentów Comcast w drugim kwartale nastąpiła po utracie 409 000 klientów telewizyjnych w pierwszym kwartale, co daje w sumie 886 000 klientów wideo utraconych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 r. Z kolei Comcast stracił 733 000 klientów wideo w całym 2019 r., Średnio 183 000 klientów na kwartał.

Podczas gdy straty klientów telewizji Comcast przyspieszyły w tym roku, nadal są o około połowę mniejsze niż straty klientów zgłoszone przez właściciela DirecTV, firmę AT&T. Comcast spadł do 20,4 miliona klientów telewizji, czyli więcej niż jakikolwiek inny dostawca telewizji kablowej lub satelitarnej.

Liczba abonentów telewizji kablowej i satelitarnej spada w całej branży od kilku lat, ponieważ ludzie przechodzą na usługi transmisji strumieniowej, które generalnie mają niższe ceny, mniej ukrytych opłat i mniej uciążliwe warunki umowy lub brak umów. Sporty na żywo to główna atrakcja dla wielu pozostałych klientów telewizji kablowej, ale nie było powodu, aby płacić firmom kablowym za transmisje sportowe na żywo, kiedy większość głównych lig sportowych została zawieszona. Wznowienie sportu na żywo, choć w niepewnych okolicznościach, powinno nieco pomóc firmom kablowym.

Spadek dochodów i dochodów

W całej firmie, w tym NBCUniversal i inne firmy, przychody Comcast wyniosły 23,7 miliarda dolarów w kwartale, co oznacza spadek o 11,7 procent rok do roku. Zysk netto wyniósł 3,2 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 12,2 procent. Przychody z parków rozrywki NBCUniversal gwałtownie spadły z oczywistych powodów, spadając z 1,47 miliarda dolarów w drugim kwartale 2019 roku do 87 milionów dolarów w drugim kwartale 2020 roku.

Przychody Comcast z telewizji kablowej w drugim kwartale wyniosły 5,4 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 3,2 procent rok do roku. Kropla “odzwierciedlać[s] spadek liczby klientów prywatnych wideo, częściowo skompensowany wzrostem średnich stawek ”- powiedział Comcast.

Przychody z usług szerokopasmowych wyniosły 5 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 7,2 procent rok do roku, ponieważ Comcast dodał kolejnych 323 000 abonentów Internetu w tym kwartale. Comcast, największy w kraju dostawca Internetu, ma 29,4 miliona klientów usług szerokopasmowych, z czego 27,2 miliona to klienci indywidualni. Przychody z łączy szerokopasmowych ”odzwierciedlają[s] wzrost liczby klientów prywatnych z szybkiego Internetu i wzrost średnich stawek ”- powiedział Comcast.

Comcast powiedział, że jego raportowany zysk netto w wysokości 323 000 klientów szerokopasmowych nie obejmuje ponad 600 000 klientów „wysokiego ryzyka” i o niskich dochodach otrzymujących bezpłatną usługę Internet Essentials.

Całkowite przychody z działu telewizji kablowej (w tym Internet, wideo, telefon domowy, usługi mobilne i reklamy) wyniosły 14,4 miliarda dolarów, co oznacza spadek o zaledwie 0,2 procent rok do roku i byłyby wyższe, gdyby nie 29,6-procentowy spadek przychodów z reklam i Comcast dając klientom kilka przerw na rozliczenie z powodu COVID-19. Obejmowało to przestrzeganie przez Comcast zobowiązania FCC „Keep Americans Connected” poprzez zrzeczenie się opłat za opóźnienia i nieodłączanie klientów, którzy nie mogli zapłacić z powodu pandemii.

„Korekty” opłat sportowych

Comcast powiedział, że jego przychody z telewizji kablowej zostały zmniejszone przez „korekty” opłat Regionalnej Sieci Sportowej (RSN) pobieranych od abonentów z powodu odwołanych wydarzeń sportowych. Średnia cena, jaką każdy klient telewizyjny płaci Comcast, „byłaby wyższa, gdyby nie zniesione opłaty z powodu COVID-19 i wpływ korekt opłat za RSN klienta” – powiedziała firma. Średni miesięczny przychód Comcast na klienta telewizji kablowej wyniósł 150,17 USD, w porównaniu z 156,71 USD trzy miesiące wcześniej, częściowo odzwierciedlając wzrost liczby klientów korzystających z jednego produktu, takich jak kupujący dostęp szerokopasmowy, ale nie telewizję lub telefon.

Comcast miał również niższe koszty zakupu programów z powodu odwołań sportowych. „Łączne koszty operacyjne skorzystały na korektach rezerw w naszych umowach dotyczących dystrybucji programów z RSN związanych z odwołanymi wydarzeniami sportowymi w wyniku COVID-19” – powiedział Comcast. „Koszty programowania spadły o 5,0 procent, głównie z powodu rezerw dostosowawczych”.

Comcast jest właścicielem ośmiu RSN, więc korekty opłat również obniżyły przychody Comcast z sieci kablowej. „Przychody z dystrybucji spadły o 14,8 procent, odzwierciedlając kredyty naliczone w niektórych naszych RSN w wyniku zmniejszonej liczby meczów planowanych przez profesjonalne ligi sportowe z powodu COVID-19 i spadku liczby abonentów, częściowo skompensowanych przez wzrost stawek umownych” – powiedział Comcast. Przychody z sieci kablowej spadły o 14,7 procent do 2,5 miliarda dolarów w drugim kwartale.

Comcast niedawno uruchomił usługę przesyłania strumieniowego NBC Peacock i powiedział, że do tej pory zarejestrowało 10 milionów użytkowników.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook