Różności i nowinki technologia

Comcast ukrywa prędkość wysyłania głęboko w irytującym systemie zamówień

Logo pawia NBC jest na wolności i ukrywa się za rogiem ceglanego budynku.

Comcast właśnie opublikował raport danych o wydajności sieci z 2020 r. Ze statystykami dotyczącymi wzrostu wykorzystania Internetu podczas pandemii i powiedział, że wykorzystanie przesyłania rośnie szybciej niż pobieranie. „Szczytowy ruch downstream w 2020 r. Wzrósł o około 38% w stosunku do poziomów z 2019 r., A szczytowy ruch upstream wzrósł o około 56% w stosunku do poziomów z 2019 r.” – powiedział Comcast.

Ale podczas gdy wykorzystanie przesyłania w sieci Comcast szybko rośnie – głównie dzięki wideokonferencjom wśród osób pracujących i uczących się w domu – największy w kraju dostawca Internetu w domu, z ponad 30 milionami klientów, reklamuje swoje poziomy szybkości tak, jakby nie istniało przesyłanie plików. 56-procentowy wzrost ruchu upstream firmy Comcast sprawił, że zacząłem się zastanawiać, czy firma w najbliższym czasie zwiększy prędkość wysyłania, więc sprawdziłem dziś witrynę Xfinity, aby zobaczyć aktualne prędkości wysyłania. Uzyskanie tych informacji było jeszcze trudniejsze, niż się spodziewałem.

Witryna Xfinity reklamuje plany kablowego Internetu z prędkościami pobierania zaczynającymi się od 25 Mb / s, nie wspominając o tym, że prędkości upstream to tylko ułamek prędkości downstream. Przeszedłem dziś przez system zamówień online firmy Comcast i nigdzie nie znalazłem żadnej wzmianki o szybkości wysyłania. Nawet kliknięcie linków „ceny i inne informacje” oraz „wyświetl szczegóły planu”, aby przeczytać drobnym drukiem w różnych planach internetowych, nie ujawniło szybkości wysyłania.

Nawet po dodaniu planu do koszyka i przejściu przez większość procesu płatności nie mogłem znaleźć żadnej wzmianki o szybkości wysyłania. Doszedłem do punktu, w którym musisz wprowadzić informacje o karcie kredytowej, aby kontynuować, więc początkowo zatrzymałem się na tym. Później potwierdziłem, że system zamawiania Comcast pokaże prędkość wysyłania po sprawdzeniu, czy twoja karta kredytowa jest ważna, na ostatniej stronie, na której składasz zamówienie.

Celowe trzymanie klientów w ciemności

Od dawna wiedziałem, że trudno było znaleźć prędkość wysyłania na stronie internetowej Comcast, ale nie jestem pewien, kiedy stało się to praktycznie niemożliwe. Były jednak skargi na ten problem na forach obsługi klienta Comcast w 2020 i 2019 roku. „Jaka jest teraz prędkość wysyłania? Nigdzie na świecie nie mogę znaleźć dokumentacji” – zapytał jeden z klientów. Odpowiedź była taka, że ​​obecni klienci mogą znaleźć prędkości przesyłania dla własnego planu w ustawieniach konta po zalogowaniu się i przejściu do odpowiedniej sekcji.

Ale to nie pomaga osobom, które rejestrują się w usłudze i chcą dowiedzieć się, jakie prędkości wysyłania uzyskają, lub porównać prędkości wysyłania w różnych planach. Nawet Xfinity.com narzędzie porównawcze która pozwala porównać szczegóły różnych planów, nie ujawnia ich szybkości wysyłania. Brak szybkości wysyłania ze strony internetowej Comcast jest tak dokładny, że jest wyraźnie celową próbą trzymania klientów w ciemności. Ta pokazuje, jak witryna Comcast Xfinity wyświetla plany internetowe, nie wspominając o szybkości wysyłania, i kontynuuje tę taktykę przez prawie cały proces realizacji transakcji:

Na szczęście strona internetowa firmy CableTV.com podaje zarówno prędkość pobierania, jak i wysyłania, pokazując, że plan pobierania Comcast 25 Mb / s obejmuje przesyłanie 3 Mb / s; plany pobierania 100 Mb / s i 200 Mb / s obejmują przesyłanie 5 Mb / s; plan pobierania 300 Mb / s obejmuje przesyłanie 10 Mb / s; plan 600 Mb / s umożliwia przesyłanie 15 Mb / s; a pobieranie 1 Gb / s (1,2 Gb / s w niektórych obszarach) obejmuje 35 Mb / s:

Prędkości i ceny Comcast, nie, dzięki stronie internetowej Comcast.
Powiększać / Prędkości i ceny Comcast, nie, dzięki stronie internetowej Comcast.

Witryna Comcast zawiera listę prędkości wysyłania 35 Mb / s dla planu gigabitowego na tej stronie, ale nie mogłem znaleźć niczego podobnego dla innych planów kablowego Internetu Comcast. Comcast oferuje również usługę światłowodu do domu z prędkością 2 Gb / s, zarówno w kierunku pobierania, jak i wysyłania. Ale światłowód mieszkaniowy Comcast wymaga opłat instalacyjnych do 500 USD, a usługa kosztuje 300 USD miesięcznie, czyli ponad trzy razy więcej niż gigabitowy abonament, który pobiera 35 Mb / s.

Comcast, dlaczego tak to utrudniłeś?

Skontaktowałem się dzisiaj z Comcast z dwoma podstawowymi pytaniami: czy jest każdy sposób na znalezienie prędkości wysyłania na stronie internetowej Comcast przed złożeniem zamówienia na usługę internetową i czy Comcast ma jakieś plany, aby zwiększyć prędkość przesyłania kablowego?

Odpowiedź Comcast na temat tego, gdzie znaleźć prędkości upstream, była następująca:

Nasz raport sieciowy pokazuje, że pomimo wzrostu ruchu upstream w 2020 r., Wzorce pozostają wysoce asymetryczne, ponieważ wolumeny downstream były 14 razy wyższe niż upstream w całym 2020 r. Nasza strona internetowa odzwierciedla sposób, w jaki klienci korzystają z Internetu, przy dominującym wykorzystaniu downstream, ale uwzględniono prędkości pobierania. w koszyku i są widoczne przy kasie podczas składania zamówienia.

Pomimo twierdzenia Comcast, że „Twój wózek zawiera prędkości przesyłania danych”, nie mogłem znaleźć na to żadnego dowodu. Dodanie planu internetowego Comcast do koszyka, a następnie kliknięcie ikony koszyka doprowadziło mnie do strony składania zamówień, na której nie ma wzmianki o szybkości wysyłania. Potwierdziłem to zachowanie na Xfinity.com zarówno w przeglądarce Chrome, jak i Safari.

Wróciłem do rzecznika Comcast i zapytałem, jakie dokładnie kroki muszę podjąć, aby prędkości wysyłania pojawiły się w koszyku. Okazuje się, że prędkości wysyłania w ogóle nie pojawiają się w koszyku, chyba że zdefiniujesz „koszyk” tak, aby obejmował cały proces zamawiania. Comcast powiedział nam, że prędkości wysyłania w końcu pojawią się „na etapie przeglądania zamówienia”.

Pomimo mojej wcześniejszej niechęci do podania danych karty kredytowej w celu wykonania usługi, której nie zamawiam, w końcu zrobiłem to, aby sprawdzić, czy są one prawidłowe. Podałem swój adres, numer telefonu i informacje o karcie kredytowej i kliknąłem „Dalej”. Spowodowało to krok, w którym system Comcast sprawdził, czy podałem ważną kartę kredytową. Przypadkowo wprowadziłem numer karty, która niedawno straciła ważność, więc system Comcast „odrzucił” moją kartę i zmusił mnie do ponownego wprowadzenia jej. Po wprowadzeniu numeru karty, którą Comcast mógł obciążyć, w końcu dotarłem do tej strony, na której pokazano prędkości wysyłania 10 Mb / s planu pobierania 300 Mb / s:

Ostatnia strona w systemie zamówień Comcast.
Powiększać / Ostatnia strona w systemie zamówień Comcast.

Xfinity.com

Na tej stronie, po zweryfikowaniu Twojej karty przez Comcast, możesz wyświetlić prędkość wysyłania i zdecydować, czy złożyć zamówienie, czy wyjść z systemu zamówień. Część oświadczenia firmy Comcast, zgodnie z którą prędkości wysyłania są „widoczne po wyewidencjonowaniu po złożeniu zamówienia”, jest zatem dokładna. Ale odmowa poinformowania potencjalnego klienta, za co płaci, dopóki nie poda danych karty kredytowej, jest po prostu absurdalna. Prawdopodobnie możesz uzyskać prędkość przesyłania wcześniej, prosząc przedstawiciela Comcast na czacie online lub rozmowie telefonicznej, ale nie powinno to być konieczne.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook