Różności i nowinki technologia

Comcast zakodował, aby naprawić błąd, który zmniejszył prędkość wysyłania niektórych użytkowników o 20%

Klawiatura komputerowa z opisanym klawiszem

Niektórzy klienci Comcast otrzymali wczoraj rano niepożądaną niespodziankę, gdy ich prędkość wysyłania została nagle obniżona z 20 Mb / s do 16 Mb / s. Comcast podnosił prędkość pobierania na swoim poziomie „Extreme Pro” z 600 Mb / s do 800 Mb / s – z pewnością dobra wiadomość – ale stosunkowo marne w planie prędkości wysyłania 20 Mb / s zostały obniżone jednocześnie o 20%.

Klienci dotknięci zmianą złożyli skargę do Comcast, a dwóch z nich wysłało wczoraj Ars. Kiedy przekazaliśmy te skargi do działu public relations Comcast, rzecznik początkowo powiedział nam, że „nie było żadnych zmian w szybkości przesyłania danych”. Ale po tym, jak wskazaliśmy, że klienci w rzeczywistości otrzymywali zmniejszoną prędkość wysyłania, Comcast zbadał dokładniej i odkrył, że popełnił błąd podczas wdrażania aktualizacji prędkości pobierania dla niektórych swoich planów.

„Klienci, którzy otrzymali [download] wzrost prędkości zeszłej nocy powinien teraz pokazywać prawidłowe prędkości wysyłania w ich mierniku wykorzystania ”, powiedział Comcast zeszłej nocy dla Ars.„ Kiedy przyspieszaliśmy wzrost prędkości w nocy, wystąpił problem z ustaleniem szybkości wysyłania, dlatego licznik a nasze wewnętrzne narzędzia, których używają nasi pracownicy opieki, pokazywały prędkość wysyłania 16 Mb / s. Po powiadomieniu nas szybko sprawdziliśmy i wszystko powinno być teraz poprawne ”.

Poprawka jest wprowadzana automatycznie, więc klienci nie muszą nic robić, powiedział Comcast. „Przez okres krótszy niż 24 godziny klienci widzieliby nieco wolniejsze prędkości wysyłania” – powiedział nam Comcast. „Ten problem dotyczył tylko klientów na naszych rynkach centralnych, którzy to otrzymali [download] wzrost szybkości z 600 Mb / s do 800 Mb / s ”.

Comcast zwiększa prędkość, więc klienci często otrzymują nieco więcej, niż podano w reklamowanym planie. Ta strategia może ogólnie zmniejszyć liczbę skarg użytkowników, a to oznacza, że ​​przesyłanie danych przez klientów niekoniecznie było ograniczone do 16 Mb / s, gdy pojawił się wczorajszy błąd.

Comcast powiedział nam, że problem dotyczy użytkowników w Alabamie, Arkansas, Florydzie, Georgii, Illinois, Indianie, Kentucky, Luizjanie, Michigan, Mississippi, Południowej Karolinie i Tennessee. Comcast często wprowadza zmiany w sieci w jednym regionie na raz, więc zakładamy, że klienci w innych stanach uzyskają wzrost prędkości pobierania później, jeśli jeszcze tego nie zrobili.

Zamieszanie dla klientów i przedstawicieli Comcast

Zmniejszenie szybkości wysyłania spowodowało zamieszanie wśród klientów i agentów obsługi klienta Comcast, którzy odbierali telefony wczoraj rano i po południu.

„Zadzwoniłem i musiałem porozmawiać z trzema różnymi agentami, a na końcu z przełożonym” – powiedział wczoraj po południu Wesley, klient Comcast z Fort Lauderdale na Florydzie. „Powiedział, że odbierają telefony przez cały poranek… Powiedział, że pobieranie wzrosło do 800 Mb / s, powinienem być wdzięczny. Wyjaśniłem, że pracuję teraz w domu z powodu COVID i spędzam całe dnie na konferencjach internetowych i potrzebuję szybkości przesyłania. Potem próbował przekonać mnie, żebym zaktualizował mój plan do Gig, za 20 dolarów więcej miesięcznie, na co mnie nie stać. Nie było ostrzeżenia, obniżki ceny, tylko szok po tym podejrzanym posunięciu ”.

Inny klient o nazwisku Andrew z Lansing w stanie Michigan skontaktował się z nami w sprawie tego samego problemu wczoraj rano, mówiąc, że widział zmienione prędkości na swoim koncie i przeprowadził test szybkości, który potwierdził wyższe prędkości pobierania i niższe prędkości wysyłania. „Właśnie z nim rozmawiałem [Comcast], “powiedział nam.” Ich dokumentacja pokazuje, że powinno to być przesyłane z szybkością 20 Mb / s, ale udało im się potwierdzić na moim koncie, że jest to 16 Mb / s. Poszli dalej i zrobili za to bilet ”.

Test szybkości, który Andrew przeprowadził w sobotę, kilka dni przed zmianą, pokazał prędkość zmniejszoną o 713 Mb / s i wyższą o 24 Mb / s, wyższą niż reklamowane 600 / 20Mb / s – dowód na nadmierne udostępnianie przez Comcast, o którym wspomniano wcześniej w tym artykule. Po zmianie, ale przed poprawką zeszłej nocy, pobierał 945 Mb / s (32,5% wzrost rzeczywistej prędkości) i 19 Mb / s (spadek rzeczywistej prędkości o 20,8%). Zmierzona prędkość wysyłania Andrew wróciła dzisiaj do 24 Mb / s, więc ma takie same wysyłanie jak poprzednio, ale szybsze pobieranie.

Comcast powiedział nam, że prędkość wysyłania została wczoraj „udostępniona” na poziomie 20 Mb / s, mimo że szczegóły planu klientów pokazywały 16 Mb / s, gdy błąd był na miejscu. Teraz, gdy wróciło do normy, klienci powinni zobaczyć 20 Mb / s jako reklamowaną prędkość wysyłania i mogą uzyskać rzeczywistą prędkość wysyłania powyżej 20 Mb / s ze względu na nadmierną alokację, która zwykle ma miejsce.

Zarówno Wesley, jak i Andrew powiedzieli nam, że problem został rozwiązany wczoraj wieczorem przed 20:00 czasu wschodniego. „Zrestartowałem modem kablowy i moje prędkości wysyłania wróciły do ​​20 Mb / s, a konto online również zgłasza 20 Mb / s. Albo ktoś zawiódł, albo Comcast wycofał się z tego, co planowali zrobić” – powiedział Andrew Ars.

„Być może zalew telefonów otrzymanych dzisiaj przez Comcast w tej sprawie sprawił, że szybko się wycofali” – powiedział nam wczoraj Wesley. „Mój modem został ponownie uruchomiony ponownie, więc sprawdziłem stan konta i otrzymałem plik [20Mbps] prędkość wysyłania z powrotem … wygląda na to, że zrobili to, co właściwe dla klientów ”.

Comcast sprawia, że ​​trudno jest znaleźć prędkość wysyłania

Problem mógłby pozostać niezauważony i rozwiązać go na dłużej, gdyby nie eagle-eyed klienci śledzący prędkość wysyłania. Comcast sprawia, że ​​znalezienie prędkości wysyłania jest niezwykle trudne, jak opisaliśmy w artykule w zeszłym tygodniu. W przypadku nowych klientów system zamawiania Comcast nie ujawnia prędkości wysyłania każdego planu, dopóki nie wprowadzisz prawidłowego numeru karty kredytowej. Nawet dotychczasowi klienci mieli problemy ze znalezieniem szybkości wysyłania, co prowadziło do wątków na forach klientów, w których inni użytkownicy wyjaśniali, gdzie je znaleźć w portalu kont klientów.

„Nie mam pojęcia, dlaczego Comcast uważa, że ​​prędkość wysyłania nie jest ważna” – napisała jedna osoba na forum klientów Comcast w zeszłym tygodniu. „Jest to niezwykle ważne w przypadku wideokonferencji, które stanowią obecnie dużą część naszego życia, [and] każdy pobrany bit danych musi wysłać pakiety potwierdzające z powrotem na serwer. Nie możesz pobierać bez odpowiednich prędkości wysyłania. Naprawdę rozczarowany Comcast celowo ukrywa tę informację, ale rozumiem. Gdybym miał tak kiepski stosunek szybkości wysyłania do pobierania, też bym to ukrył. To jest zawstydzające. Maks. 35 Mb / s [upload speeds] dla gigabitów [download] plan? To żart.”

To dobrze dla klientów, że Comcast stale podnosi prędkość pobierania – a także dobrze, że wczorajsze zmniejszenie szybkości wysyłania okazało się błędem, który szybko został odwrócony – ale wzrost prędkości pobierania Comcast zwykle nie jest połączony ze wzrostem szybkości wysyłania. Jedynym wyjątkiem jest to, że Comcast w tym miesiącu przyspieszył swój plan dla gospodarstw domowych o niskich dochodach z 25 Mb / s w dół i 3 Mb / s do 50 Mb / s w dół i 5 Mb / s w górę po skargach dotyczących niskich prędkości planu.

Branża kablowa od lat obiecuje wyższe prędkości wysyłania, jednocześnie wprowadzając aktualizacje do DOCSIS, specyfikacji interfejsu usługi transmisji danych przez kabel, używanej do zapewnienia dostępu do Internetu przez kable koncentryczne. Jednak prędkości przesyłania przez kabel pozostają irytująco niskie, podczas gdy usługi światłowodowe, które nie są tak szeroko dostępne jak kabel, zapewniają setki megabitów zarówno na pobieranie, jak i wysyłanie.

Comcast w październiku 2020 roku ogłosił „techniczny kamień milowy”, który może zapewnić gigabitowe plus prędkości pobierania i wysyłania za pośrednictwem istniejących przewodów kablowych. Ale technologia została wdrożona tylko w testach, a prędkość wysyłania kabli Comcast nadal wynosi maksymalnie 35 Mb / s, które są dostarczane z planem pobierania gigabitowego. Comcast w zeszłym tygodniu powiedział nam, że „nie ma nic do ogłoszenia o wzroście naszych prędkości przesyłania w tym czasie”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook