Gry

Complex zmienił swój festiwal mody i muzyki w futurystyczną grę wideo

Od 2016 roku ComplexCon to miejsce, w którym miłośnicy streetwearu mogą zebrać się w jednym miejscu, aby kupić ekskluzywny sprzęt, posłuchać niesamowitej muzyki na żywo i zajadać się wysokiej klasy food truckami. Jednak podobnie jak w przypadku większości koncertów na żywo, wydarzenie to nie odbędzie się w 2020 roku – przynajmniej nie w tradycyjny sposób. Zamiast osobistego festiwalu w Long Beach, Complex stworzył grę wideo, w której użytkownicy mogą robić zakupy, oglądać przemówienia i występy oraz, tak, zamawiać w lokalnych restauracjach.

To nie jest rozległy wirtualny świat, w którym miliony mogą gromadzić się w jednym miejscu, ale raczej doświadczenie dla jednego gracza zaprojektowane tak, aby naśladować uczucie bycia na żywo. ComplexLand to gra wideo, w której głównym zajęciem są zakupy, a ty gonisz za spadkami butów sportowych jak bohater w najnowszym hicie z otwartym światem.

ComplexLand odbędzie się w dniach 7-11 grudnia i jest całkowicie darmowy. Doświadczenie zostało zbudowane w WebGL, co oznacza, że ​​jest dostępne za pośrednictwem przeglądarki internetowej na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Po utworzeniu konta zostajesz przeniesiony do abstrakcyjnego, futurystycznego pejzażu miejskiego i natychmiast zostajesz poproszony o utworzenie awatara, wybierając spośród różnych markowych czapek i trampek.

Stamtąd otwiera się doświadczenie, z dużym światem pełnym NPC, z którymi można porozmawiać, i ciekawych miejsc do zbadania. Aby naśladować niektóre doświadczenia społeczne, będzie również trwały czat, na którym uczestnicy będą mogli porozmawiać o wydarzeniach dnia. Co najważniejsze: sklepów jest mnóstwo.

Szef współpracy Complex, Neil Wright, mówi, że zespół kreatywny zainspirował się pojawieniem się Travisa Scotta w Fortnite na początku tego roku, ale czuli, że brakuje jednej kluczowej rzeczy. „Pod względem estetycznym pomyślałem, że wygląda naprawdę fajnie. To było przesadne i kapryśne w sposób, który był naprawdę kreatywny ”- wyjaśnia Wright. „Myślę, że dla nas jedyną rzeczą, której brakowało, był aspekt handlowy. Jeśli chciałeś kupić jakiś towar, musiałeś wejść na stronę Travisa. Musiałeś iść po to gdzie indziej. Kiedy więc budowaliśmy ten świat, chcieliśmy mieć pewność, że najważniejszy jest handel ”.

ComplexLand to gra zbudowana całkowicie wokół zakupów. Tak, możesz obejrzeć rozmowy, w których Fat Joe i Lil Yachty dyskutują o najlepszych tenisówkach roku lub posłuchać przemyśleń T-Pain na temat przyszłości e-sportu. (Wszystkie przemówienia będą transmitowane za pośrednictwem YouTube Live). Ale biegasz także po mieście science fiction w poszukiwaniu najnowszego sprzętu. Complex nawiązał współpracę z markami modowymi, takimi jak Adidas, BAPE i Tokidoki, w zakresie wirtualnych budek, które użytkownicy mogą odwiedzać, aby kupić ekskluzywne trampki lub bluzy z kapturem. Wszystko jest oznakowane marką i można je kupić: są stoiska artystów, w których ludzie mogą sprzedawać swoje prace, lub możesz zajrzeć do budki Perrier, oblepionej ikonicznymi uśmiechniętymi kwiatami Takashiego Murakamiego.

To doświadczenie gamifikuje również tę od zawsze obecną część kultury streetwearowej: ograniczony spadek. Podczas eksploracji świata gracze będą otrzymywać powiadomienia, że ​​wkrótce nastąpi nowy zrzut. Od tego momentu działa trochę jak gra z otwartym światem Assassin’s Creed. Twoja minimapa pokaże Ci ogólny obszar, w którym znajduje się kropla, ale to od Ciebie zależy, czy ją znajdziesz. Jeśli ci się uda, zostaniesz umieszczony w kolejce po możliwość kupienia dowolnego przedmiotu. „W moim idealnym scenariuszu twój awatar będzie robił zakupy, a następnie zostaniesz ostrzeżony, że nastąpi spadek. I musisz przerwać to, co robisz, a następnie spróbować zlokalizować to na świecie ”- mówi Wright.

Być może najbardziej ambitnym aspektem ComplexLand są food trucki. Będziesz mógł podejść do wirtualnej ciężarówki, zamówić jedzenie i dostarczyć je do domu. Oto, jak opisuje to Wright:

To jest coś, co naprawdę chcieliśmy mieć pewność, że jesteśmy w stanie wykonać, ponieważ food trucki na ComplexCon są tak ważną częścią, ponieważ restauracje, które wybieramy, są naprawdę najwyższej klasy. Zasadniczo będziesz w stanie zrobić, gdy jesteś na świecie, będziemy mieć cztery food trucki oparte na takich rzeczach, jak hamburgery czy tacos.

W tym momencie twój awatar zbliży się do ciężarówki i będziesz mógł zobaczyć pozycje menu, które są specyficzne dla regionu – więc jeśli jesteś w Nowym Jorku, dostaniesz nowojorskiego burgera, a jeśli jesteś w Chicago , dostaniesz burgera z Chicago – a następnie będziemy współpracować z restauracją, aby ten produkt był dostępny za pośrednictwem platformy dostaw. Po wybraniu menu zostaniesz połączony z wybraną usługą dostawy jedzenia w restauracji, która zostanie Ci dostarczona.

ComplexLand reprezentuje zbieżność kilku trendów, od wirtualnych wydarzeń po zderzenie mody i gier. Oba stały się bardziej widoczne w 2020 roku, niezależnie od tego, czy Balenciaga tworzy grę, aby pochwalić się swoją kolejną linią ubrań, Lil Nas X występujący w środku. Robloxlub Przejście dla zwierząt fani współpracujący przy projektowaniu odzieży ulicznej w grze.

ComplexLand różni się pod pewnymi względami, ponieważ jest tak jawnie komercyjny, zaprojektowany specjalnie do zakupów, ale może to również wskazywać na przyszłość wirtualnych światów. W sumie, FortniteCiągły rozwój opiera się w dużej mierze na współpracy popkultury z firmami Marvel i Gwiezdne Wojny. Marki są wszędzie. ComplexLand po prostu uwzględnia ten fakt bardziej niż większość. I chociaż początkowo został zaprojektowany z myślą o wydarzeniach trwających tydzień, może również stać się bardziej trwałą przestrzenią wirtualną.

„Zbudowaliśmy go z myślą o tym, że prawdopodobnie przywrócimy go” – mówi Wright.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook