GryMediaOprogramowanie

Czy Apple może zapłacić za podcasty?

Beth Silvers przyznaje opłacone subskrypcje za uczynienie podcastów jej pracy na pełny etat. Ona i Sarah Stewart Holland prowadzą Polityka Pantsuit, program, który stara się zamienić mądrość polityczną w „rozmowy pełne łaski”. Obaj uruchomili program w 2015 roku, a dwa lata później zaczęli eksperymentować z subskrypcjami, najpierw na własnej stronie internetowej w formie miesięcznych składek, a niedługo potem na Patreonie.

Trzy lata później mają teraz ponad 4000 miesięcznych subskrybentów, którzy płacą od 5 do 100 dolarów miesięcznie, zatrudniają pełnoetatowego słuchacza, który stał się pracownikiem i w pełni skupiają swój czas na programie. Na ich dochody składają się teraz w równym stopniu reklamy i członkostwa. „Wciąż było to duże ryzyko [when we switched to Patreon]- mówi Silvers. „Nie byliśmy w stanie zrównoważyć. Myśleliśmy, że aby osiągnąć zrównoważony rozwój, musimy zainwestować tutaj więcej czasu ”.

Teraz kobiety próbują czegoś nowego: subskrypcji Apple Podcasts. Są jednymi z pierwszych twórców, którzy zarejestrowali się, aby wypróbować usługę, która umożliwia podcastom oferowanie płatnych subskrypcji z poziomu aplikacji Podcasty.

Najpopularniejsza aplikacja do podcastów, która kładzie nacisk na subskrypcje, może być monumentalna. Apple ma szansę spopularyzować płatne subskrypcje, ułatwiając słuchanie i subskrybowanie w jednym miejscu, a jednocześnie może wpłynąć na nieznaczne odejście branży od uzależnienia od reklamy. Ponadto, w przeciwieństwie do innych rozwiązań, Apple pozwoli słuchaczom wypróbować te subskrypcje za darmo przez ograniczony czas, dając ludziom szansę sprawdzenia, za co płacą. Apple nie jest też cenny, jeśli chodzi o zawartość oferowaną przez podcasty. Programy i zawartość dodatkowa nie muszą być wyłączne na platformie i mogą łączyć treści bezpłatne i płatne.

Subskrypcja Apple Podcasts pozwoli twórcom zdecydować, ile będą pobierać opłaty za treści.
: Apple

„Kiedy robi to Apple [subscriptions], to jak naciśnięcie przełącznika ”- mówi Jacob Weisberg, dyrektor generalny sieci podcastingowej Pushkin Industries, której współzałożycielem jest Malcolm Gladwell.

Nawet David Stern, dyrektor generalny Supporting Cast, która prowadzi konkurencyjną platformę subskrypcji podcastów, postrzega wejście Apple jako punkt zwrotny dla branży. „Wyzwaniem numer jeden, przed którym stoimy, kiedy podcasterowie rozważą współpracę z Obsługą Wspierającą, jest po prostu to, że ludzie nie są przyzwyczajeni do idei płatnego podcastu” – powiedział we wpisie na blogu na początku tego tygodnia. „Nacisk Apple na treści premium pomoże branży zrozumieć, jakie dochody pozostawiają na stole, nie dając swoim słuchaczom czegoś, za co mogliby zapłacić”.

Potencjalne korzyści dla podcastów są ogromne. Apple Podcasts to największa na świecie platforma do słuchania podcastów, a słuchacze nie będą musieli opuszczać aplikacji, aby się zarejestrować.

Ale usługa wiąże się z kompromisami. Co najważniejsze, podcasterzy muszą płacić stałą opłatę w wysokości 19,99 USD rocznie, aby nawet oferować subskrypcje, a następnie dają Apple 30-procentową redukcję przychodów za pierwszy rok każdego subskrybenta i 15 procent w następnych latach. Z kolei Patreon pochłania do 12 procent przychodów twórców. Apple Podcasts jest również dostępny tylko na urządzeniach z systemem iOS, których większość świata nie używa.

To mogą być trudne warunki dla podcastów, ale może się opłacić. Potencjał marketingowy Apple Podcasts jest ogromny i powinien znacznie ułatwić gospodarzom promowanie subskrypcji. Obecnie podcasterzy, którzy oferują ekskluzywne lub dodatkowe treści, często robią to za pośrednictwem prywatnych kanałów RSS, które wymagają od słuchaczy wprowadzenia łącza do wybranej aplikacji do słuchania – funkcja, której niektóre aplikacje, takie jak Spotify, nie obsługują. Być może podcasterowie będą musieli przeprowadzić ich przez ten proces, a jeśli ktoś anuluje swoje członkostwo, na ogół podcaster musi upewnić się, że ich dostęp do łącza RSS został odwołany. Nakłonienie słuchaczy do zapłaty zwykle wiąże się również z przekonaniem ich do zarejestrowania się na innej platformie, takiej jak Patreon, co jest znacznie większą przeszkodą niż dotknięcie przycisku w aplikacji, z której już korzystają.

Dlatego właśnie Polityka Pantsuit zespół zapisał się do subskrypcji Apple Podcasts, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że większość ich słuchaczy korzysta z Apple Podcasts.

„Lubimy dawać naszym słuchaczom opcje i wydaje nam się, że są ludzie, którzy prawdopodobnie chcieliby naszej dodatkowej zawartości, a po prostu nie chcą zajmować się kłopotami związanymi z wymyśleniem Patreona” – mówi Silvers.

Ale będą musieli wykazać się kreatywnością, reklamując swoje korzyści. Patreon jest w pełni zbudowany, aby wspierać twórców, którzy chcą różnych korzyści. W Polityka Pantsuitsubskrybenci nie tylko otrzymują dodatkową zawartość, ale także społeczność na samym Patreonie, gdzie mogą rozmawiać o odcinkach i uczestniczyć w klubie książki, do którego Silvers i Stewart Holland wysyłają książki, o których zamierzają omówić. Silvers i Stewart Holland otrzymują również dane osobowe swoich słuchaczy, takie jak adresy, które pomagają im zdecydować, gdzie wyruszyć w trasę. E-maile od ich słuchaczy, które również otrzymują, pozwalają im przesyłać informacje o sprzedaży biletów lub inne treści, takie jak YouTube Lives.

„Wszyscy po prostu kochamy wygodę, tak jak lubimy, aby nasze rzeczy znajdowały się w jednym miejscu” – mówi Jessica Cordova Kramer, dyrektor generalna Lemonada Media, która oprócz istniejących usług subskrypcyjnych planuje korzystać z subskrypcji Apple Podcasts. „I tak, jest dodatkowa obręcz do przeskoczenia, jeśli używasz czegoś spoza ekosystemu słuchania”.

Apple nie wydaje się jeszcze być zainteresowany budowaniem społecznego aspektu społeczności podcastów, więc jeśli podcasterzy chcą reklamować swoje Discord lub Patreon, będą musieli wykrzyczeć te korzyści i poprosić słuchaczy o skontaktowanie się z nimi w celu uzyskania dostępu – kolejna przeszkoda. Apple nie przekazuje również podcastom e-maili, nazwisk, numerów telefonów, adresów ani żadnych danych osobowych ich słuchaczy, więc ostatecznie Apple pośredniczy we wszystkich interakcjach i przechowuje dane. Apple twierdzi, że zapewni podcasterom zagregowane, anonimowe dane analityczne dotyczące ich słuchaczy, na przykład miejsca ich zamieszkania, ale te narzędzia prawdopodobnie nie zastąpią całkowicie korzyści wynikających z posiadania adresów e-mail lub nazwisk subskrybentów.

„Posiadanie Discorda w naszej społeczności było bardzo satysfakcjonujące dla nas, gospodarzy i ludzi, którzy do niej dołączyli. Nie będąc w stanie tego wspierać … jest prawie jak blokada subskrypcji Apple ”- mówi Matt Kolowski, prowadzący program o filmach pod tytułem 70mm, który ma około 140 subskrybentów na Patreonie. „Naprawdę chciałbym, żeby zdali sobie sprawę, że poczucie wspólnoty jest ogromną częścią tworzenia zabawnych podcastów”.

W komentarzu do The Verge na temat nacisków Apple na subskrypcje, dyrektor generalny Patreon, Kerri Pollard, wyraźnie wskazała jego funkcje społecznościowe jako punkt sprzedaży. „Wiemy, że twórcy dostrzegają wartość naszej oferty, która służy im i ich społecznościom w pierwszej kolejności, i nadal będą korzystać z Patreon” – mówi.

W rzeczywistości społeczność stała się tak ważna, że ​​nawet Facebook usprawiedliwił swoje wejście w audio i podcasting w tym tygodniu właśnie z tego powodu. Firma twierdzi, że 170 milionów ludzi na Facebooku jest połączonych ze stroną, która jest połączona z określonym podcastem, a ponad 35 milionów ludzi jest członkami grup fanów zajmujących się podcastami.

Kolejny czynnik do rozważenia przez podcasterów: więcej platform oznacza więcej pracy administracyjnej. RSS obiecał jeden kanał dla wszystkich aplikacji, ale ekosystem subskrypcji nie kształtuje się w ten sposób. Kolowski i jego współgospodarze przesyłają bonusy i treści z wczesnego dostępu do Patreon; ich zwykłe programy dla swojego dostawcy hostingu, Anchor; a jeśli biorą udział w Apple Podcasts, będą musieli osobno publikować tam przesłane pliki. Jeśli Spotify wejdzie do gry subskrypcyjnej, być może będą musieli ręcznie przesłać tam również zawartość – chociaż bycie w Anchor, firmie Spotify, może się w ten sposób opłacić.

„Ostatecznie nie chcę mieć czterech miejsc, do których mogę przesłać podcast, ponieważ samolubnie nie chcę mieć tego rodzaju pracy” – mówi Kolowski, dodając, że większość słuchaczy jego programu jest w Pocket Casts, a nie w Apple Podcasty.

Ale w przypadku większych sieci subskrypcje Apple Podcasts mogą być odpowiednie we właściwym czasie. Pushkin Industries uruchamia swój pierwszy program subskrypcji, PushNik, za pośrednictwem Apple Podcasts, z planami ostatecznego udostępnienia premii i ekskluzywnych treści w innych aplikacjach. Pomógł dyrektor generalny Puszkina, Weisberg Łupek uruchom Slate Plus, program subskrypcji zawierający podcasty bez reklam, lata temu i mówi, że w tamtym czasie nie było łatwych rozwiązań dla wydawców.

„To było tak niezgrabne, aby przenieść prywatny kanał RSS do dowolnego odtwarzacza, z którego korzystasz” – mówi. „To tylko wiele kroków, a dla mnie było to naprawdę trudne, a rzecz, o którą zawsze walczyłem w Slate, polegała na tym, że musieliśmy zmniejszyć liczbę kliknięć, aby uzyskać dodatkową zawartość dla subskrybentów”.

Subskrypcje Apple to rozwiązują. Oczywiście od lat Łupek uruchomił Slate Plus, Patreon wyrósł, podobnie jak inne firmy, takie jak Supporting Cast, które Łupek uruchomiono, aby pomóc innym podcastom w konfigurowaniu członkostwa. Nie rozwiązują problemu jednym kliknięciem, ale przynajmniej zapewniają infrastrukturę i wsparcie techniczne, aby utrzymać działalność biznesową opartą na subskrypcji.

W przypadku tych sieci początkowa redukcja o 30%, która ostatecznie osiągnie 15%, może być tego warta. Dodatkowe pieniądze to dodatkowe pieniądze. Ale dla mniejszych podcasterów, którzy skupili się na społeczności i stworzeniu rzeszy zaangażowanych słuchaczy, Apple może nie zapewnić ich wystarczająco dużo – zwłaszcza jeśli program dotrze do globalnej publiczności, która jest bardziej oparta na systemie Android niż iOS. Ale wydaje się prawie pewne, że dzięki wsparciu Apple i dbałości o subskrypcje, więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej będzie płacić za programy.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook