Gry

Daj mi więcej opcji romansu w grach wideo

Jest wiele, wiele, wiele powody, dla których ludzie grają w gry wideo. Czasami jest to wyzwanie; innym razem to dla historii. Może to być dla wygody, nostalgii, nowych doświadczeń, rozrywki, rozrywki, a nawet uczenia się kilku rzeczy. Mnie? Gram dla znajomych, których poznaję po drodze.

To może być mem, ale to nie żart. No nie bardzo. Jasne, gra zapewnia wszystkie inne korzyści, ale czasami, często, spada na postacie, które sprawiają, że uruchamiam się po więcej. Nigdzie nie jest to bardziej rozpowszechnione niż w Efekt masowy trylogia. Dzięki temu, że główny bohater (zawsze graj w FemShep), który chodził i wchodził w interakcję z załogą między misjami, gra zachęcała graczy do nawiązywania z nimi relacji. Jest powód, dla którego Garrus Vakarian nadal rządzi jako chłopak-ptaszek-dinozaur w Internecie (opowiedz mi więcej o tych kalibracjach, Garrusie) i ma to wszystko wspólnego z pisarzami z BioWare, którzy rozumieją powiązania graczy ze swoimi postaciami – oraz z DLC Citadel.

DLC Cytadela wyłoniło się z napiętego okresu. Po oburzeniu na zakończenie Efekt masowy 3 (było złe), BioWare nie tylko przepisał wniosek, ale także udostępnił dodatkową zawartość do pobrania, aby uspokoić fanów. Nie wszystkie z tego DLC były idealne (patrząc na ciebie, From Ashes), ale Cytadela była piękna. To w zasadzie wiele godzin rozgrywki opartej na postaciach, w której spędzasz czas ze znajomymi. Jest tak przepełniony żartami i delikatną powagą, że równie dobrze mogłaby być całą misją poświęconą postaciom splatającym sobie nawzajem włosy. (Jest mi teraz smutno, że nie ma scen oplatania włosów.)

Dzięki uprzejmości EA

Cytadela była również czymś odstającym. Wtedy tego nie doceniałem (nadal leczyłem) Masakich dziurę, którą trylogia pozostawiła w moim sercu), ale DLC było naprawdę wyjątkowe. Był to wytchnienie między bardzo intensywnymi misjami, a także zapewnił coś, co niewiele tytułów AAA daje graczom: kontakty towarzyskie. Zrozumiałe jest, że twórcy gier, którzy mają już długie godziny, aby wyprodukować gry, mogą nie chcieć spędzać dodatkowego czasu na tworzeniu kilku drażliwych chwil, ale nadszedł czas, aby zdali sobie sprawę, że to właśnie wielu graczy zrobić chcieć. Chcą więcej przyjaźni, więcej opcji romansów, więcej osobistych treści w grze. A przynajmniej ja. Gry wideo, w przeciwieństwie do innych form opowiadania historii, takich jak telewizja czy film, są miejscem, w którym fani mogą wchodzić w interakcje z postaciami, z którymi nawiązali relacje paraspołeczne. Fakt, że więcej gier nie zawiera treści, na których można by skorzystać, jest trochę niedorzeczny.

Szczerze mówiąc, zaskakujące jest to, że w tym momencie ewolucji gier DLC z opcjami przyjaźni i romansu nie stało się rzeczą. Wykorzystywanie intensywnego fandomu było wielkim biznesem od początku istnienia mediów i wydaje się, że jest to ogromny niewykorzystany rynek. To prawda, że ​​Citadel DLC było darmowe do pobrania z BioWare, ale szczerze mówiąc, zapłaciłbym pieniądze za tego rodzaju zawartość. Z pewnością wiele innych osób też by to zrobiło. Wiem, że powiedziałem, że skończyłem z DLC, ale to było inne. Chodziło o rozgrywkę. Chodzi o to, by dać mi – i innym podobnym do mnie – coś innego: nowy rodzaj gry do grania.


Więcej wspaniałych historii WIRED

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook