GryNowości

DeanBeat: 343 Industries przenosi Halo Infinite z powrotem do tego, co uczyniło tę serię wyjątkową

Microsoft miał osiem minut, aby przekonać świat graczy, że powinni ekscytować się rozgrywką w Halo Infinite wczoraj podczas rozpoczęcia Xbox Games Showcase. W większości udało mi się przekonać mnie, że Master Chief znów jest w rękach gawędziarzy, którzy wiedzą, co robią.

Dla wielu fanów Microsoft i deweloper 343 Industries mieli je z hakiem, nowym narzędziem, które daje spartańskiemu super żołnierzowi poważną mobilność powietrzną. Ale to nie jest szczególnie wyjątkowe, szczególnie dla ludzi, którzy grali w Doom Eternal, Sekiro: Shadows Die Twice, Batman: Arkham Asylum, Just Cause 2 i Uncharted 4: A Thief’s End. Jest to podobne do tego, jak łuk i strzały stały się popularne w grach przez kilka lat i jest to jedna z tych konwencji gier wideo, które projektanci wyciągają, gdy nie mają wystarczająco dużo rozrywki, aby bawić graczy.

Naprawianie przeszłości

Halo Infinite Master Chief

Powyżej: Master Chief wraca.

Źródło zdjęcia: Microsoft

Może to nie jest najbardziej produktywna droga do dyskusji. Ale twórcy Halo Infinite nie spieszyli się z wymyśleniem tego większego i gorszego Halo. Od czasu, gdy Halo 5: Guardians zadebiutowało pięć lat temu, mieli doskonałą mechanikę dla wielu graczy i kiepską historię. Jako jedna z 15 gier Halo, wydawało się, że Halo 5 uderzyło w twórcze wyczerpanie z nadmiernie zawikłaną narracją. To właśnie musi pokonać Halo Infinite, numer 16 w serii Halo, jeśli chce przyciągnąć z powrotem wszystkich fanów Master Chiefa.

W Halo 5 Master Chief stał się zbuntowany, a inny Spartanin, Jameson Locke, musiał dopaść bohatera. Ponieważ w niektórych misjach grasz Spartan Locke, a w innych Master Chief, zdobywasz wiedzę na temat zamiarów każdej postaci. Więc zdajesz sobie sprawę, że tym, czego naprawdę potrzebowali ci dwaj, było spotkanie się i miła rozmowa. Ani przez chwilę nie wierzyłem, że Master Chief jest zdrajcą, tak jak w The Last of Us Part II ciężko mi było przełknąć, że jeden z głównych bohaterów był bardziej złoczyńcą niż bohaterem.

Trudno mi było też uwierzyć, że Master Chief i jego, hm, miłość AI, Cortana, również stali się wrogami. Powodem, dla którego Master Chief zboczył z oficjalnej ścieżki, ku konsternacji Locke’a, było uratowanie Cortany lub tego, co z niej zostało. To bardziej skomplikowana historia, ale Cortana poświęciła się w Halo 4 w wzruszającym zakończeniu historii miłosnej. W Halo 5 wróciła jako oszalała AI.

W ciągu ośmiu minut, które widzieliśmy wczoraj, nie było widać żadnych śladów tej zagmatwanej fabuły. W Halo Infinite nowy wróg nie jest przyjacielem. To tylko nowy wróg w postaci brutalnego wodza wojennego, Escharuma, który przejął kontrolę nad pierścieniem Halo i jest częścią frakcji z Halo Wars 2 o nazwie The Banished. Prowadzi to, co zostało z Przymierza, tradycyjnego wroga, którego celem jest unicestwienie całej ludzkości. Brut ucieka ludzkością i jest prawdziwym złoczyńcą. Który sprawia, że ​​jestem szczęśliwy.

Co sprawiło, że Halo jest wyjątkowe

Powyżej: Pilot i szef.

Źródło zdjęcia: Microsoft / 343 Industries

Oryginalne Halo rezonowało ze mną jako jedna z moich ulubionych gier wszechczasów, ponieważ była to opowieść o umierającym świetle ludzkości. Miał zostać zgaszony, a potem pojawił się ostatni Spartanin, Master Chief, który rzucił się do walki z niemożliwymi do przewidzenia szansami. Walczył z wrogami, wiedząc, że jego sprawa została przegrana i nigdy nie zdecydował się na strategię obronną. I on nas uratował.

„Wódz jest tym niepowstrzymanym bohaterem i podejmie nieprzezwyciężone szanse, aby ocalić ludzkość” – powiedział Paul Crocker, zastępca dyrektora kreatywnego Halo Infinite, podczas briefingu prasowego.

Przypomniałem sobie również, że wkroczyłem do świata Halo, tajemniczej planety pierścieniowej, gdzie na horyzoncie widać było krawędzie pierścienia. Nic w tym świecie nie było interaktywne ani wciągające. W tym nowym filmie pierścień jest pierwszą rzeczą, którą widać w oddali po rozbiciu się planety. Możesz cieszyć się tym, czego nie mogłeś cieszyć się w 2001 roku, ponieważ nie było wystarczającej mocy obliczeniowej, aby to zrobić.

„To jest moment, w którym możemy wyjść na zewnątrz do w pełni zrealizowanego pierścienia Halo” – powiedział Crocker.

Szef studia Chris Lee dodał podczas briefingu prasowego: „Wszyscy pamiętają, kiedy po raz pierwszy zagrali w Halo: Combat Evolved, kiedy po raz pierwszy zderzyli się z tajemniczym pierścieniem Halo z kapsuły ratunkowej dla trzmieli, i jak się czuli, rozglądając się po tym świecie. I to jest dla nas uczucie, emocja, której chcieliśmy, aby gracze ponownie doświadczyli. Chcemy, aby wydawało się inne, nowe i świeże ”.

Twórcy zbudowali otwarty świat na pierścieniu Halo. Możesz udać się w dowolne miejsce w ogromnym świecie. Istnieje dzikie zwierzęta, takie jak małe susły kosmiczne i ptaki uciekające od ciebie, gdy im przeszkodzisz. Woda z bagien odbija się w tobie. Słoneczne niebo w oddali jest wielokolorowe, a zobaczysz zmiany na niebie w zależności od pory dnia. Trawa się kołysze. Kiedy wskoczysz do Warthog (buggy), z tyłu zobaczysz czerwone kanistry z gazem. Microsoft powiedział, że moc konsoli do gier Xbox Series X umożliwia im zastosowanie 10-krotnego przetwarzania na piksel w porównaniu z poprzednią grą. I działa z prędkością 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K.

„Zapewniamy najwyższą jakość, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy” – powiedział Crocker.

Muzyka z oryginalnej gry, stworzona przez Marty’ego O’Donnella, była jedną z najbardziej zapadających w pamięć części Halo. Miał pulsujące bębny podczas akcji i mnichy śpiewające, które wywoływały podziw w tajemniczych miejscach. Curtis Schweitzer i Gareth Coker stworzyli muzykę bardzo przypominającą halo.

Halo Infinite to ogromna i ambitna gra, która z łatwością może kilkakrotnie przewyższać poprzednie dwie połączone kampanie Halo. Cały ten wysiłek został podjęty, abyś uwierzył, że znajdujesz się w świecie Halo. Jestem na pokładzie z tym pomysłem, tak skutecznie przekazanym w ciągu ośmiu minut. Obawiam się jednej rzeczy w otwartych światach. Nie chcę, aby trywialne misje poboczne istniały obok tych krytycznych, które mogą skutkować ocaleniem ludzkości. I nie sądzę, że powinniśmy się ocierać, aby stać się wystarczająco potężnym, by walczyć z jakimś potężnym bossem. Ale pomijając to, mogę żyć z przedłużoną kampanią, którą mógłbym cieszyć się przez długi czas.

Walka ewoluowała

Rozgrywka w Halo Infinite

Powyżej: rozgrywka w Halo Infinite

Źródło zdjęcia: Microsoft / 343 Industries

Walka też jest przyjemna. Oryginalne Halo z 2001 roku na oryginalnym Xboksie przekształciło mnie z gracza PC z myszą i klawiaturą w kontrolera. Nauczyłem się grać za pomocą drążków analogowych i spustów i do dziś gram w strzelanki w ten sposób. Kiedy strzeliłem z karabinu szturmowego w Halo, wyskoczyły puste łuski. Pistolety wydawały się potężne. Strzelanina w Halo Infinite była podobna.

Dzięki Halo Infinite gracz ma o wiele więcej swobody. Kiedy patrzysz przez świat i spoglądasz na minimapę, widzisz, że możesz zaatakować dowolny z wielu celów. To otwarty świat. Możesz wskoczyć do Warthog lub iść pieszo. Możesz spróbować być cicho lub po prostu wskoczyć do walki z płonącymi broniami. Możesz pozostać mobilny, używając haka, aby wzbić się w powietrze i ustawić się nad wrogami. Możesz go użyć, aby przyciągnąć się do nich zabójczym ciosem. Wrogowie są też mądrzejsi. Mogą rzucić w ciebie zamachowcem-samobójcą lub uniknąć twoich strzałów, jeśli spróbujesz zdjąć ich w stacjonarny sposób.

Ta gra wyraźnie zapewnia dobrą strzelaninę. Wróciłeś jako Master Chief. Masz też pomocnika. Tym razem to nie jest Cortana. Przynajmniej z tego, co do tej pory o tym wiemy, nie ma Cortany. Nie wiem na pewno. Tymczasem 343 Industries pokazało nam pilota, człowieka, który kłóci się z szefem o to, co zrobić, gdy wylądują. Jest zwykłym człowiekiem i chociaż jego twarz i ruchy wydają się trochę drewniane, stanowi najlepszą próbę stworzenia wiarygodnego pomocnika dla bohatera.

„Pilot to nasza najbardziej ludzka postać, jaką kiedykolwiek stworzyliśmy w tej serii” – powiedział Lee. „To w zasadzie najbardziej normalny facet, jakiego moglibyśmy postawić w szalonych sytuacjach”.

Lubię mieć ciekawych wrogów. Elity Przymierza były trudne do walki, ale brutale byli trudniejsi do pokonania i mieli świetną broń w postaci granatników, które mogły wyrządzić wiele szkód. Walka z nimi nie będzie taka łatwa, mimo że ktokolwiek kontrolował demo, wykonał z nimi szybką pracę podczas ośmiominutowej sceny. A ten facet, Escharum, to zarozumiały drań, z którym chciałbym walczyć. Radzi Master Chiefowi, aby „umarł dobrze”. Co za drań.

Mogłem zobaczyć, jak ten otwarty świat, szybsza akcja i grafika 4K z szybkością 60 klatek na sekundę sprawią, że będzie to wyjątkowa walka dla wielu graczy. Moim zdaniem ten zbiór rzeczy, które pokazał nam w ciągu ośmiu minut, to wszystko, co Microsoft musi dostarczyć, aby odzyskać swoich fanów.

Osiem minut to za mało

Powyżej: Halo Infinite przedstawia powrót Spartan 117.

Źródło zdjęcia: Microsoft / 343 Industries

Nie mogę uwierzyć, że jeszcze w ogóle nie grałem w tę grę i że widzieliśmy tylko osiem minut. Ale myślę, że Microsoft przeniósł swój flagowy obiekt rozrywkowy – który ma ponad 65 milionów graczy – z powrotem do tego, co lubili w nim fani. Historia wygląda na prostszą. To ludzkość przeciwko złym. Wódz ma swojego pomocnika. Świat wygląda niesamowicie. Walka jest dobra.

Mogę przyjść zjeść moje słowa. Jak na razie, całkiem nieźle. Grzechy przeszłości nie były tak skandaliczne i wygląda na to, że można je pokonać. Microsoft nazwał ten rodzaj duchowego odrodzenia, a nie restartu, i najwyraźniej musiał to zrobić, aby odzyskać fanów. Ale jeśli osiem minut, które widzieliśmy, jest reprezentatywne dla tego, o co chodzi w Halo Infinite, to jesteśmy w dobrych rękach.

Sprawdziłem w Spiketrap, firmie, która śledzi, jak gry i rozrywka radzą sobie w mediach społecznościowych. Ogólne wydarzenie Microsoftu miało pozytywny wynik 79 na 100 na podstawie analizy reakcji mediów społecznościowych na wielu platformach. Halo Infinite również uzyskało pozytywny wynik oceny nastrojów 76 na 100 (wszystko powyżej 70 jest całkiem dobre). Więc jeśli widzisz ludzi, którzy nie są zadowoleni z linki z hakiem (nazywanej wyrzutnią wyrzutni), prawdopodobnie należą do mniejszości. Fani lubią styl graficzny sięgający do oryginalnego wyglądu Bungie i podoba im się koncepcja otwartego świata Halo – a także hak z liną.

Generalnie taka reakcja jest dobra dla Microsoftu, ponieważ stawką są miliardy dolarów i miejsce Halo w kulturze popularnej, nie wspominając o miejscu Microsoftu w wojnie konsolowej. Halo: Infinite wychodzi w czasie wakacji na Xbox Series X, Xbox One i PC. Miejmy nadzieję, że do tego czasu dowiemy się więcej o rozgrywce.

1 komentarz

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook