GryNowości

Dostawca telewizji kablowej ostrzega „nadmiernie” przesyłających, twierdzi, że sieć nie jest w stanie obsłużyć dużego obciążenia

Nożyczki tnące kabel Ethernet.

Mediacom, firma kablowa, która ma około 1,4 miliona klientów internetowych w 22 stanach, nakazuje dużym użytkownikom przesyłających dane ograniczenie wykorzystania danych – nawet jeśli ci użytkownicy są znacznie poniżej ich miesięcznych limitów danych.

Najszybszy plan internetowy Mediacom oferuje gigabitowe prędkości pobierania i 50 Mb / s, a miesięczny limit danych wynosi 6 TB. Ale jak napisał Stop the Cap w szczegółowym raporcie w środę, ISP jest „zasięgiem”[ing] do rosnącej liczby użytkowników, którzy często przesyłają pliki, i nakazując im ograniczenie użycia lub zmierzenie się z ograniczeniem prędkości lub możliwym zamknięciem konta. ”Mediacom powiedział Arsowi, że kontaktuje się z intensywnymi przesyłającymi„ częściej niż wcześniej ”z powodu zwiększonego użycia wywołanego przez pandemia COVID-19. Firma stwierdziła, że ​​osoby przesyłające duże ilości danych „mogą nie mieć całkowitego limitu wykorzystania przepustowości, ale nadal mają negatywny wpływ na sieć Mediacom”.

Regulamin Mediacom mówi, że firma pobiera opłaty w wysokości 10 USD za każdy dodatkowy blok 50 GB używany przez klientów, którzy przekraczają limit danych. Ale użytkownicy mogą zostać ostrzeżeni o ich użyciu na długo przed ryzykiem przekroczenia opłat. Jeden z użytkowników w East Moline w stanie Illinois, który opisał sytuację na forum DSLReports na początku stycznia, powiedział, że zapłacił za plan 6 TB „aby mieć pewność, że nie przekroczymy limitu” i nigdy nie użył więcej niż 4 TB. Użytkownik napisał:

Tak więc dostałem dzisiaj telefon z działu oszustw i nadużyć Mediacom. Przedstawiciel powiedział mi, że dzwonią do klientów, którzy mają „wyższe niż przeciętne” wykorzystanie pasma, ponieważ mają problemy z siecią. Pospieszyłem się i sprawdziłem swoje konto iw zeszłym miesiącu zużyłem tylko nieco ponad 2,5 TB. Powiedział mi, że moje przesyłanie przekroczyło średnią o 450 GB i jeśli nie zmniejszyłem użycia, albo dławią, albo rozłączają. Twierdziłem, że wykorzystałem mniej niż połowę wszystkich danych dozwolonych w moim planie, ale powiedział, że moje 1,2 TB danych do przesłania to za dużo i to było moje ostrzeżenie.

Inny gigabitowy użytkownik z Missouri, Cory, powiedział Stop the Cap, że miesięczny limit 6 TB „to o wiele więcej, niż będę kiedykolwiek używał, ale nadal otrzymałem list ostrzegawczy, w którym twierdził, że przesyłam za dużo. Odkryłem, że w dwóch ostatnich wykorzystałem około 900 GB miesięcy, konfigurując kopię zapasową mojego komputera w chmurze. Mogę co najwyżej wysyłać pliki z szybkością około 50 Mb / s, co według nich koliduje z innymi klientami w mojej okolicy. Nie rozumiem ”.

Zbyt częste użycie w „wyłącznej opinii Mediacom”

W listach wysłanych przez Mediacom do osób, które często przesyłają dane, stwierdzono: „Twoje konto jest używane przez ponad 99,5% wszystkich klientów Usługi. Ze względu na nadmierne wykorzystanie negatywnie wpływasz na sieć Mediacom i innych użytkowników Usługi”.

W dalszej części listu stwierdza się, że jest to „naruszenie” zasad dopuszczalnego użytkowania Mediacom, polegających na „używaniu nadmiernej przepustowości, zarówno w górę, jak iw dół, co w wyłącznej opinii Mediacom stanowi niezwykle duże obciążenie sieci lub przekracza normalne użytkowanie. Mediacom prawo do nakładania ograniczeń na nadmierne wykorzystanie przepustowości za pomocą wszelkich środków dostępnych Mediacom. ”

Mediacom przekazał Federalnej Komisji Łączności nieco więcej szczegółów w odpowiedzi na skargi klientów. W piśmie Mediacom do FCC stwierdzono, że „sieć firmy została zbudowana tak, aby umożliwić większe wykorzystanie niższego szczebla”. W liście Mediacom do FCC opisano również nasadkę danych jako „duży kanał z mniejszym kanałem w środku… Ze względu na trendy historyczne, mniejszy kanał umożliwia użycie w górę, podczas gdy pozostała część kanału jest zarezerwowana dla dalszego wykorzystania”. Częste przesyłanie danych może podkreślać, że „mniejszy kanał”, co oznacza, że ​​klienci „mogą znajdować się poniżej całkowitego limitu wykorzystania danych, ale nadal mogą mieć negatywny wpływ na sieć”.

Mediacom obwinia pandemię

Nawet bez ogólnych limitów danych plany internetowe Mediacom mają wbudowane ograniczenia przesyłania. Podczas gdy plan pobierania gigabitowego ogranicza przesyłanie do 50 Mb / s, plan pobierania 60 Mb / s ogranicza przesyłanie do zaledwie 5 Mb / s, a plan pobierania 100 Mb / s – do 10 Mb / s. Plan 60/5 Mb / s ma miesięczny limit 200 GB, a plan 100/10 Mb / s – 1 TB.

Zapytaliśmy Mediacom, dlaczego nie zaktualizował swojej sieci na tyle, aby w pełni obsługiwać prędkości wysyłania i przydziały danych, za które płacą klienci, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Nowe wersje specyfikacji interfejsu usług transmisji danych przez kabel (DOCSIS), które były silnie przeczesywane przez przemysł kablowy, mogą obsługiwać symetryczne prędkości pobierania i wysyłania na poziomie 10 Gb / s. Nawet wcześniejsza wersja standardu DOCSIS 3.1, który jest obecnie szeroko rozpowszechniony, teoretycznie umożliwia pobieranie z prędkością 10 Gb / si prędkość wysyłania 1 Gb / s. Ale branża kablowa powoli podnosi prędkość wysyłania.

Kiedy skontaktował się Ars, Mediacom wskazał na statystyki przemysłu kablowego, które pokazują 31,8% wzrost ruchu downstream i 51,1% wzrost ruchu upstream od czasu nasilenia pandemii w marcu 2020 r. Rzecznik Mediacom Thomas Larsen powiedział nam również:

Biorąc pod uwagę gwałtowny wzrost ruchu podczas pandemii, częściej niż wcześniej docieraliśmy do klientów, którzy należą do górnego 0,5 procenta użytkowników. Nie jest to najłatwiejszy temat do wyjaśnienia, ponieważ wykorzystanie Internetu gwałtownie rośnie w tej pracy z domu / nauki w środowisku domowym, więc trudno jest podać dokładną liczbę, która umieszcza klienta w kategorii 0,5%, ponieważ liczba ta zmienia się z miesiąca na miesiąc.

W idealnym przypadku możemy pomóc klientowi zidentyfikować przyczynę problemu z nadmiernym wykorzystaniem upstream i pomóc mu w podjęciu kroków w celu rozwiązania tego problemu. Możemy zaoferować usługi klasy biznesowej, które mają na celu obsługę większej pojemności wysyłania, ale tak naprawdę nie o to chodzi w tym ćwiczeniu.

Mediacom kontaktuje się również z dużymi użytkownikami pobierania, „gdy ich użycie negatywnie wpływa” na innych klientów, powiedział Larsen. „Ponieważ nasza sieć została zaprojektowana tak, aby była w stanie obsłużyć znacznie większy ruch przychodzący, zdarza się to rzadziej”.

Jeśli chodzi o to, czy klienci, którzy nie zmniejszają wykorzystania, będą narażeni na dławienie lub zamknięcie konta, Larsen powiedział: „używanie, które ma negatywny wpływ na sieć Mediacom jest zabronione, a Mediacom może wdrożyć niezbędne programy sieciowe w celu rozwiązania problemu takiego użycia lub zawieszenia lub zakończenia usługi ”.

Zmiana dostawcy usług internetowych „nie wchodzi w grę”

Sposób postępowania z osobami przesyłającymi dane przez firmę Mediacom przypomina kroki podjęte przez Cox Communications na wcześniejszych etapach pandemii. Cox narzucił w niektórych przypadkach spowolnienia w całym sąsiedztwie, zmniejszając prędkość wysyłania planu gigabitowego z 35 Mb / s do 10 Mb / s. Wydaje się, że Mediacom nie zrobił nic tak drastycznego, ale mówienie użytkownikom, aby ograniczali wykorzystanie przesyłania, gdy nawet nie zbliżyli się do osiągnięcia limitu danych, jest frustrujące dla klientów.

„Gdyby istniały inne opcje internetowe, inne niż strasznie wolne DSL AT&T, z małym limitem danych, przełączałbym się w mgnieniu oka” – napisał klient Mediacom w Illinois, który napisał na forum DSLReports. „Niestety w mojej pracy i pracy z domu rezygnacja z użytecznego Internetu nie wchodzi w grę”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook