Różności i nowinki technologia

Elektryczny SUV BMW iX o zasięgu 300 mil zacznie się od 82 300 USD

Kiedy BMW po raz pierwszy ujawniło swój flagowy elektryczny SUV iX w listopadzie, spekulowaliśmy, że kosztowałby 70 000 USD lub więcej, w oparciu o luksusową stylizację i ulepszoną baterię. Cóż, mieliśmy rację – w pewnym sensie. Niemiecki producent samochodów właśnie ogłosił, że kiedy wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku, sugerowana cena nowego EV przekroczy 80 000 dolarów.

To stawia iX wprost na terytorium Tesli Model X i pozostawia otwartą możliwość, że może zdetronizować EV Elona Muska o skrzydłach sokoła jako luksusowego SUV-a wybieranego przez konsumentów. Będzie również konkurować z Audi E-tron, Jaguar I-Pace i Mercedes EQC, kiedy ostatecznie trafi do salonów w pierwszym kwartale 2022 roku.

Według BMW, iX rozpocznie się od 82 300 USD za iX xDrive 50, gdy przedsprzedaż SUV-a rozpocznie się w połowie roku. Ta suma zapewni ci konfigurację elektrycznego silnika z napędem na wszystkie koła, która jest w stanie wytworzyć 516 koni mechanicznych na sprint od 0 do 62 mil na godzinę w 4,6 sekundy. BMW twierdzi, że iX będzie miał szacowany zasięg około 300 mil w oparciu o model testowy EPA, który nie odpowiada podstawowemu modelowi Tesla X z 360 milami zasięgu na pełnym naładowaniu.

Ale wariant xDrive 50 nie będzie długo jedyną wersją iX. BMW planuje na przyszłość mocniejszy model iX M60 o mocy ponad 600 koni mechanicznych i pierwszego całkowicie elektrycznego SUV-a od spółki zależnej BMW M GmbH – choć producent nie powie dokładnie, kiedy to nastąpi.

Pogranicze Musieliśmy osobiście zobaczyć iX na imprezie w Classic Car Club na Manhattanie w zeszłym miesiącu i chociaż nie wolno nam było nim jeździć ani nawet robić zdjęć, możemy powiedzieć, że elektryczny SUV wygląda tak samo atrakcyjnie, jak… ekran w listopadzie. Pojawiła się pewna krytyka projektu pojazdu, głównie skierowana na agresywną i niepotrzebną zablokowaną osłonę chłodnicy w kształcie nerki.

Co więcej, kratka służy jako „inteligentny panel czujników” wykonany z poliuretanowej powłoki, która może samoczynnie naprawić małe rysy w ciągu 24 godzin w temperaturze pokojowej lub poprzez pięciominutowy dopływ ciepłego powietrza.

Don Smith, menedżer produktu w BMW, powiedział, że chociaż „oczywiście nie ma sensu mieć otwartej kraty wlotu powietrza”, to klienci producenta „chcą, aby wyglądała jak BMW”.

Było kilka dziwacznych funkcji projektowych, które z pewnością zachwycą kupujących samochody. Kamera cofania jest osadzona w logo BMW umieszczonym na środku tylnej klapy. Jeśli kamera jest zasłonięta błotem lub brudem, logo wysuwa się na kilka centymetrów, ukazując rozprysk płynu do spryskiwaczy.

Całkowicie przeszklony dach panoramiczny obejmuje przyciemnianie elektrochromatyczne, które w ułamku sekundy zmienia się z półprzezroczystego w mleczno nieprzezroczysty. IX jest pierwszym pojazdem BMW wyposażonym w promiennikowy system ogrzewania, który zapewnia ogrzewanie pionowych powierzchni, takich jak deska rozdzielcza, schowek, panele drzwi i powierzchnie stykowe, takie jak środkowy podłokietnik i kierownica.

W SUV-ie iX zadebiutuje wiele nowych technologii, od możliwości szybkiego ładowania prądem stałym z mocą do 200 kW, po dostępną obsługę 5G i Personal eSIM. Jednoczęściowy szklany dach panoramiczny jest wyposażony w rolety elektrochromowe. A funkcja Digital Key Plus z ultraszerokopasmową technologią radiową pozwoli właścicielom uruchomić pojazd za pomocą smartfona.

Platforma eDrive piątej generacji BMW iX xDrive50 wykorzystuje 400-woltowy zestaw akumulatorów o pojemności 111,5 kWh brutto i 106,3 kWh netto. Dzięki temu można naładować od 10 do 80 procent szybką ładowarką DC o mocy 200 kW w około 40 minut.

Zakrzywiony wyświetlacz iDrive robił wrażenie, z kolorową grafiką i bardzo małym opóźnieniem podczas przełączania między menu. Wersja iX, która była dostępna w Classic Car Club, była tylko modelem przedprodukcyjnym, więc nie wszystko na wyświetlaczu było ostateczne.

Reszta projektu panelu sterowania jest przykładem nieśmiałej zasady technologicznej BMW. Zamiast konwencjonalnych przycisków, do wyboru innych funkcji menu iDrive używana jest powierzchnia kontrolna z aktywnym wejściem dotykowym podzielona przez paski czułe. Będzie też wiele dodatkowych zaawansowanych technologicznie funkcji, które są powszechnie spotykane w luksusowych pojazdach elektrycznych, takich jak wyświetlacz heads-up z rozszerzoną rzeczywistością, który pomaga w nawigacji.

Wraz z luksusowym sedanem i4, iX będzie technologicznym okrętem flagowym BMW, co oznacza, że ​​będzie zawierał wiele technologii, które zostaną zastosowane w nadchodzących pojazdach niemieckiego producenta, głównie elektryczny układ napędowy i interfejs kierowcy. Minęło dużo czasu, a kiedy w końcu ukaże się w przyszłym roku, będzie stanowić początek czegoś nowego dla BMW.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook