Media

FAA właśnie zazieleniła tego drona, aby latał autonomicznie bez człowieka w pobliżu

W październiku FAA podjęła duży krok w kierunku pozwolenia coraz bardziej inteligentnym dronom latać samodzielnie, pozwalając samolatującym dronom Skydio na inspekcję dowolnego mostu w Północnej Karolinie przez cztery lata, o ile ludzie po raz pierwszy zweryfikowali, że mosty są czyste.

Teraz amerykański regulator przestrzeni powietrznej robi jeszcze większy krok: Aviation Robotics twierdzi, że stała się pierwszą firmą, która mogła obsługiwać drony bez konieczności posiadania ludzkiego pilota lub obserwatora w pobliżu samolotu.

To nie jest całkiem tak wielka sprawa, jakiej można się spodziewać po komunikacie prasowym firmy lub Dziennik Wall StreetNagłówek „FAA zatwierdza pierwsze w pełni zautomatyzowane komercyjne loty dronów”, ponieważ ludzie nadal muszą być częścią równania: dokumenty FAA pokazują, że Aviation Robotics nadal będzie musiało przypisywać człowieka do każdego lotu, który przejdzie przez Lista kontrolna bezpieczeństwa przed startem i sprawdź samolot za pomocą zdalnych narzędzi. Nie są jeszcze w pełni zautomatyzowane.

Ale potem Skaut firmy przejmie kontrolę i poleci misją – i automatycznie zatrzyma się w razie potrzeby. Według firmy, pudełko Scouta zawiera akustyczny system wykrywania, który pozwala dronowi wykrywać i omijać inne samoloty, które mogą wykryć odległość ponad dwie mile i automatycznie zmusić drona do zejścia.

Baza ScoutBase.
: American Robotics

FAA również zatwierdza to zrzeczenie się tylko dla kilku określonych lokalizacji w Kansas, Massachusetts i Nevadzie, które są własnością firmy lub jej klientów, więc nie jest tak, że będą latać nad ludźmi nieświadomie.

Jak widać w filmie wideo firmy dotyczącym systemu Scout, ta technologia jest skierowana do firm, które chcą przeprowadzać inspekcje lotnicze za pomocą przycisku we własnym majątku – a nie do końca dostaw dronów. W tym celu FAA ma oddzielny rodzaj certyfikacji. Ale FAA wydaje się być zainteresowana tym, czego może się nauczyć pozwalając American Robotics latać bez ludzi fizycznie w pobliżu, jak wyjaśnia w uzasadnieniu zrzeczenia się:

Proponowane operacje American Robotics dostarczą FAA krytycznych danych do wykorzystania w ocenie operacji BVLOS z lokalizacji zewnętrznych. Po przyjęciu na szerszą skalę taki schemat mógłby przynieść korzyści wielu branżom napędzającym naszą gospodarkę, takim jak rolnictwo, transport, górnictwo, technologia i nietrwała produkcja.

Wcześniej firma American Robotics otrzymała od FAA zwolnienie poza zasięgiem wzroku (BVLOS), ale to postanowienie (PDF) wymagało od pilotów fizycznego przebywania w miejscu kontroli przed lotem.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook