GryOprogramowanie

Facebook odpowiada na Apple kolejną krytyczną reklamą w gazecie

Facebook intensyfikuje dziś swoją kampanię przeciwko zmianom prywatności Apple, publikując dziś drugą całostronicową reklamę w gazecie. Ta nowa twierdzi, że zmiany prywatności w iOS 14 firmy Apple „zmienią internet, jaki znamy” i zmusią witryny internetowe i blogi do „pobierania opłat abonamentowych” lub dodawania zakupów w aplikacji z powodu braku spersonalizowanych reklam. Następuje po podobnej całostronicowej reklamie w gazecie w Dziennik Wall Street, New York Timesi Washington Post wczoraj.

Apple planuje wprowadzić zmiany w iOS 14 na początku przyszłego roku, które będą wymagały od programistów prośby o pozwolenie na gromadzenie danych i śledzenie użytkowników w aplikacjach mobilnych i witrynach internetowych na iPhonie lub iPadzie. Firma Apple ujawniła, w jaki sposób użytkownicy iOS 14 zostaną poproszeni o włączenie śledzenia w aplikacjach w tym tygodniu, zauważając, że programiści, tacy jak Facebook, mogą wyjaśnić użytkownikom, dlaczego powinni zezwolić na śledzenie w monicie.

Nadchodzący monit Apple dotyczący prywatności w iOS 14.
: Apple

Zmiany te wpłyną na lukratywny biznes reklamowy Facebooka, ale gigant sieci społecznościowych przedstawia je jako coś znacznie większego, co może mieć wpływ na małe firmy. Nic dziwnego, że Apple się z tym nie zgadza. „Uważamy, że jest to prosta sprawa, aby stanąć w obronie naszych użytkowników” – powiedział rzecznik Apple w odpowiedzi na wczorajszą pierwszą całostronicową reklamę na Facebooku. „Użytkownicy powinni wiedzieć, kiedy ich dane są gromadzone i udostępniane w innych aplikacjach i witrynach – i powinni mieć możliwość zezwolenia na to, czy nie”.

Facebook najwyraźniej nie powstrzymuje się przed kampanią PR, a ta najnowsza prasowa próbuje przekonać czytelników, że zmiany Apple polegają bardziej na przeniesieniu witryn i aplikacji do płatnego modelu, w którym Apple może korzystać z zakupów w aplikacji i subskrypcji. Z mi całostronicowymi w formacie Dziennik Wall Street, New York Timesi Washington PostFacebook również bardzo wyraźnie próbuje przekonać organy regulacyjne (tj. Osoby, które nadal czytają gazety papierowe), aby przyjrzały się zmianom prywatności Apple.

To tylko ostatnie z trwającego sporu publicznego między Apple i Facebookiem w sprawie zmian w prywatności i zasadach iOS 14 i jest zgodne z nowymi etykietami prywatności Apple App Store. Facebook również uderzył w politykę Apple App Store na początku tego roku, zwiększając presję branży na ograniczenia gier w chmurze firmy Apple. Facebook z zadowoleniem przyjął również w tym tygodniu nową unijną ustawę o rynkach cyfrowych (DMA) i ustawę o usługach cyfrowych (DSA), mając nadzieję, że DMA „wyznaczy również granice dla Apple”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook