Nowości

Facebook ogłasza pokoje audio na żywo, jego klon klubowy

W poniedziałek Facebook Prezes Mark Zuckerberg zdradził plan firmy dotyczący wejścia w przestrzeń social audio. „Uważamy, że dźwięk również będzie medium pierwszej klasy” – powiedział Zuckerberg dziennikarzowi Caseyowi Newtonowi w rozmowie wyemitowanej na Discordzie. „Od czasu do czasu pojawia się nowe medium, które można zastosować w wielu różnych obszarach” – powiedział Zuckerberg. „Myślę, że tak będzie w przypadku tych sal audio na żywo”.

Dla 600 słuchających osób ironia była ogromna. Dźwięk na żywo nie jest „nowym medium”. Platforma, na której Newton przeprowadzał wywiady z dyrektorem generalnym Facebooka, od pięciu lat oferuje dźwięk na żywo i jest podobno warta 10 miliardów dolarów. Klub, który ma obecnie rok, został ostatnio wyceniony na 4 miliardy dolarów. Szybki rozwój tego startupu został zauważony przez bardziej ugruntowane platformy, które uruchomiły lub ogłosiły własne funkcje audio na żywo w ostatnich miesiącach: Twitter Audio Spaces, Reddit Talk, a nawet LinkedIn pracuje nad jednym.

Facebook nie jest świeży, ale brak oryginalności nigdy wcześniej nie powstrzymał firmy. Wkrótce zadebiutuje konkurenta Clubhouse, o nazwie Live Audio Rooms, w którym ludzie mogą rozmawiać w czasie rzeczywistym. Firma początkowo testuje tę funkcję w grupach na Facebooku i wśród osób publicznych, ale w poniedziałkowym poście na blogu napisała, że ​​oczekuje, że pokoje „będą dostępne dla wszystkich w aplikacji Facebook do lata”. Planuje również udostępnienie pokojów audio na żywo w swojej aplikacji Messenger tego lata.

Facebook testuje pokoje audio na żywo i planuje zaoferować twórcom wiele sposobów zarabiania pieniędzy na platformie.

Dzięki uprzejmości Facebooka

Facebook wprowadza także kilka innych produktów audio: Jednym z nich jest Soundbites, które Zuckerberg określił jako „nadające się do chwytania” treści audio – miejsce na żarty, wiersze, zwięzłe spostrzeżenia lub anegdoty, które trafiają do algorytmicznego kanału. (Twitter wprowadził plik podobna funkcja ostatni rok; Nic dziwnego, że „tweetowanie głosem” jeszcze się nie zaczęło.) Kolejnym jest Boombox, współpraca ze Spotify w zakresie udostępniania muzyki. Facebook doda również przestrzeń do odtwarzania i odkrywania podcastów bezpośrednio z głównej aplikacji.

Kategoria mediów społecznościowych jest już bardzo zatłoczona, ale Facebook przybywa z pewną przewagą konkurencyjną. Facebook ma już ponad 2 miliardy użytkowników, zapewniając wbudowaną bazę słuchaczy. Ta odnosząca ogromne sukcesy działalność reklamowa oznacza, że ​​ma mnóstwo zasobów finansowych i ludzkich, które mogą wykorzystać w ramach tej najnowszej inicjatywy, jeśli jej kierownictwo zechce. Tymczasem Clubhouse nie ma jeszcze aplikacji na Androida. Jednak rozmiar Facebooka nie gwarantuje, że wygra ten dzień. Podbijanie przez kopiowanie od dawna jest częścią poradnika Facebooka, a strategia czasami może się opłacić. Kiedy Instagram Facebooka ukradł format Stories ze Snapchata, użytkownicy go pokochali; odbiór Reels, jego zdzierstwo TikTok, był bardziej zróżnicowany.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook