Różności i nowinki technologia

FCC bierze widmo z przemysłu samochodowego w ramach planu „powiększenia” Wi-Fi

Router bezprzewodowy widziany w pobliżu kobiety korzystającej z laptopa.

Federalna Komisja Łączności zagłosowała dziś za dodaniem częstotliwości 45 MHz do Wi-Fi w nieco kontrowersyjnej decyzji, która odbiera widmo rzadko używanej technologii bezpieczeństwa samochodowego.

Widmo od 5,850 GHz do 5,925 GHz zostało przez około 20 lat zarezerwowane dla dedykowanej komunikacji krótkiego zasięgu (DSRC), usługi komunikacji pojazd-pojazd i pojazd-infrastruktura, która ma ostrzegać kierowców o niebezpieczeństwach na Droga. Ale jak powiedział dzisiaj przewodniczący FCC, Ajit Pai, „99,9943 procent z 274 milionów zarejestrowanych pojazdów na drogach w Stanach Zjednoczonych nadal nie ma urządzeń pokładowych DSRC”. Powiedział, że tylko 15 566 pojazdów wyposażono w tę technologię.

W dzisiejszej decyzji FCC podzielił pasmo widma i ponownie przydzielił jego część do Wi-Fi, a część do nowszej technologii pojazdów. Niższe 45 MHz z 5,850 GHz do 5,895 GHz zostanie przeznaczone na Wi-Fi i inne nielicencjonowane usługi.

„Wpływ tego widma zostanie dodatkowo wzmocniony przez fakt, że przylega ono do istniejącego pasma Wi-Fi, które w połączeniu z udostępnionym dzisiaj częstotliwością 45 MHz będzie wspierać najnowocześniejsze aplikacje szerokopasmowe” – powiedział FCC. „Te kanały o wysokiej przepustowości – do 160 megaherców – umożliwią gigabitową łączność Wi-Fi dla szkół, szpitali, małych firm i innych konsumentów”.

„Nielicencjonowane operacje w pomieszczeniach o pełnej mocy” są dozwolone natychmiast, podczas gdy „korzystanie z nich bez licencji na zewnątrz” będzie dozwolone ”w sposób skoordynowany w określonych okolicznościach” – powiedział FCC. FCC nakazała usługom DSRC zwolnienie niższych 45 MHz w ciągu jednego roku.

Pozostałe 30 MHz przydzielone obecnie DSRC jest przeznaczone na nowszą technologię bezpieczeństwa pojazdów o nazwie Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X). „Dzisiejsze działanie rozpoczyna zatem odejście od usług DSRC – które są niekompatybilne z C-V2X – w celu przyspieszenia faktycznego wdrażania ITS [Intelligent Transportation Systems] usługi, które poprawią bezpieczeństwo w motoryzacji ”- powiedział FCC.

FCC nadal musi sfinalizować przepisy techniczne dotyczące nielicencjonowanych operacji zewnętrznych na dolnych 45 MHz i sposobu przejścia górnych 30 MHz z DSRC na C-V2X.

Kontrowersje związane z przejściem Trumpa / Bidena

Akcja widma miała poparcie dwustronne, ale była nieco kontrowersyjna ze względu na jej czas. Kongresowi Demokraci w zeszłym tygodniu wezwali Pai do „natychmiastowego zaprzestania prac nad wszystkimi stronniczymi, kontrowersyjnymi kwestiami” w uznaniu zwycięstwa wyborczego Joe Bidena nad prezydentem Donaldem Trumpem. Byłoby to zgodne z wcześniejszą praktyką, w której FCC pracuje tylko nad konsensusem i sprawami administracyjnymi w okresie między wyborami a inauguracją, kiedy kontrola nad Białym Domem przechodzi z republikanów na demokratów lub odwrotnie.

Pai nie zobowiązał się publicznie do wstrzymania prac nad kontrowersyjnymi tematami. Jednak decyzja dotycząca częstotliwości jest mniej kontrowersyjna niż wiele innych działań FCC. Zmiana widma jest wspierana przez wszystkich pięciu komisarzy FCC, zarówno republikanów, jak i demokratów. Ale dwaj demokratyczni komisarze zagłosowali za „zgodą” zamiast za zgodą, mówiąc, że FCC powinna była poczekać dłużej, aby rozstrzygnąć spory z innymi agencjami federalnymi.

Senator Stanów Zjednoczonych Maria Cantwell (D-Wash.) wczoraj nalegał Pai wstrzymać się, mówiąc, że propozycja „nie rozwiązuje w odpowiedni sposób niezliczonych kwestii podnoszonych przez interesariuszy, szczególnie tych podnoszonych przez inne agencje federalne, takie jak Departament Transportu (DOT)”.

„Co więcej, wraz z nadchodzącą zmianą w administracji i kierownictwie FCC, Twoja agencja nie powinna zajmować się skomplikowanymi i kontrowersyjnymi kwestiami, którymi będzie zainteresowany nowy Kongres i nowa administracja” – napisał Cantwell, argumentując, że FCC powinna „współpracować z Departament Transportu i zainteresowane strony w celu rozwiązania swoich obaw przed sfinalizowaniem przepisu, który może mieć znaczący i szkodliwy wpływ na bezpieczeństwo transportu ”.

“Godny pożałowania”

Demokraci z FCC Jessica Rosenworcel i Geoffrey Starks powiedzieli na dzisiejszym spotkaniu, że FCC powinno zastosować się do prośby Cantwella. Rosenworcel nazwał to „godnym pożałowania”, że decyzja ta ma „mniej niż jednogłośne poparcie naszych partnerów federalnych”. Starks powiedział, że „to irytujące, że po raz kolejny różne agencje w tej samej administracji nie mogą znaleźć się na tej samej stronie”.

„Powinniśmy byli poświęcić więcej czasu, aby to wyjaśnić, tak jak zostaliśmy poproszeni przez wysokiego członka Senackiej Komisji Handlu iz tego powodu zgodzę się” – powiedział Rosenworcel.

DOT napisał do Pai 6 listopada, argumentując, że 30 MHz nie wystarcza do komunikacji pojazd-wszystko (V2X) i że FCC przedwcześnie deklaruje, że C-V2X zastąpi DSRC:

FCC potęguje szkody wyrządzone V2X, decydując się na odrzucenie dedykowanej komunikacji krótkiego zasięgu (DSRC), sprawdzonej technologii, która została już wdrożona w pojazdach i infrastrukturze w całym kraju, oraz zaadaptowanie pojazdu komórkowego do wszystkiego (C-V2X ) jako jedyna dozwolona technologia do obsługi aplikacji V2X.

Inni przeciwnicy tego planu to 5G Automotive Association (5GAA), Alliance for Automotive Innovation, American Public Transportation Association (APTA), Car 2 Car Communication Consortium (Car 2 Car) i Toyota. Jednostki te „generalnie twierdzą, że wszystkie 75 MHz są potrzebne do ITS” – powiedział FCC. Ale Pai powiedział, że tylko 20 MHz z pasma 5,9 GHz jest obecnie przeznaczone do zastosowań związanych z bezpieczeństwem.

Spectrum „powiększy sieć Wi-Fi”

Pomimo sprzeciwu realokacja widma cieszy się dużym poparciem wśród stron, które często nie zgadzają się w kontrowersyjnych kwestiach związanych z regulacjami telekomunikacyjnymi. Grupa działająca na rzecz konsumentów Public Knowledge pochwaliła głosowanie, mówiąc, że „pozwoli istniejącemu sprzętowi obsługiwać gigabitowe Wi-Fi niezbędne do telemedycyny, wielu strumieni edukacyjnych i innych cennych usług” oraz „umożliwi dostawcom usług bezprzewodowego Internetu na obszarach wiejskich radykalne zwiększenie stabilność i przepustowość połączeń z domem ”.

Grupa NCTA, będąca lobbystą telewizji kablowej, również poparła decyzję FCC, mówiąc, że „rozsądny kompromis przyniesie szybsze Wi-Fi w amerykańskich domach i firmach, kiedy najbardziej tego potrzebują”.

Reprezentant USA Anna Eshoo (D-Calif.) Zgodziła się z tym stwierdzeniem, mówiąc, że „pandemia dała jasno do zrozumienia, że ​​Amerykanie polegają na Wi-Fi w zakresie telezdrowia, zdalnego uczenia się i pracy z domu” oraz że „widmo nielicencjonowane jest niedocenianym koniem pociągowym widma zasady ”, które pomagają zapewnić Amerykanom lepsze doświadczenia z internetem w domu.

„Biorąc pod uwagę wyważone podejście, które dziś przyjmujemy, cieszę się ze wsparcia, jakie uzyskaliśmy w całym spektrum politycznym, od Open Technology Institute i Public Knowledge do Citizens Against Government Waste, FreedomWorks i National Taxpayers Union” – powiedział Pai. Wskazał również na wsparcie ze strony grup branżowych zajmujących się łączami szerokopasmowymi i Wi-Fi, poparcie Demokratów z Kongresu oraz „uznanie ze strony wybiegających w przyszłość interesów motoryzacyjnych, że nasza dzisiejsza decyzja zapewnia ścieżkę do wdrożenia C-V2X”.

Żądania „performatywne”

Prośby o opóźnienie są jedynie „performatywne” – powiedział Pai. „Smutnym faktem jest to, że DSRC nie zrobiło praktycznie nic, aby poprawić bezpieczeństwo samochodów” – powiedział. „Kilka korporacji nie może kucać na tym spektrum przez jedno pokolenie i oczekiwać, że utrzymają go w dławiący sposób, po prostu nadając mu puste hasło„ spektrum bezpieczeństwa ”. Prawie dwie dekady niepowodzeń to więcej niż potrzeba ”.

Nowy 45 MHz można połączyć z sąsiednim pasmem 5,725-5,850 GHz, aby utworzyć większy blok „, który mógłby pomieścić różne opcje – w tym dwa 80-megahercowe kanały Wi-Fi, cztery 40-megahercowe kanały Wi-Fi lub pojedynczy ciągły kanał Wi-Fi o częstotliwości 160 MHz ”, powiedział FCC.

Chociaż Demokraci wezwali Pai, by poczekał do zmiany prezydenta, mieli pozytywne słowa na temat propozycji. Uwolnienie 45 MHz „zwiększy rozmiar Wi-Fi, technologii, na której wielu z nas polega jak nigdy dotąd” – powiedział Rosenworcel. Starks nazwał ponowne przypisanie widma ważnym krokiem w kierunku zmniejszenia zatłoczenia „i zapewnienia pełnego wykorzystania potencjału naszych połączeń szerokopasmowych”. Dodał, że oprócz ulepszenia domowego Wi-Fi, dodatkowe 45 MHz przyniesie korzyści publicznym sieciom Wi-Fi, z których korzysta wiele osób bez dobrego dostępu do Internetu w domu.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook