NowościTelefony

FCC: operatorzy telefoniczni korzystający z automatycznych połączeń telefonicznych mogą mieć zablokowane wszystkie połączenia

Identyfikator dzwoniącego telefonu wyświetlający słowa

Getty Images | Bill Oxford

Firmy telefoniczne będące „złymi aktorami”, które czerpią zyski z automatycznych połączeń telefonicznych, mogą zostać zablokowane przez bardziej legalnych operatorów na podstawie przepisów zatwierdzonych jednogłośnie wczoraj przez Federalną Komisję Łączności.

Zgodnie z tą zmianą, FCC powiedział, że operatorzy mogą blokować połączenia „od złych aktorów dostawców usług głosowych upstream, którzy przekazują nielegalne lub niechciane połączenia wraz z innymi dostawcami, gdy ci dostawcy upstream zostali powiadomieni, ale nie podejmą działań, aby zatrzymać te połączenia”. Przewoźnicy, którzy narzucają tego typu blokowanie, uchronią się przed odpowiedzialnością „za niezamierzone lub nieumyślne blokowanie żądanych połączeń, eliminując w ten sposób obawy, które powstrzymywały niektóre firmy przed wdrożeniem solidnych działań blokowania połączeń automatycznych”.

Ten rozszerzony poziom blokowania – pobudzony nowym prawem, w którym Kongres nakazał FCC rozbudowę bezpiecznych portów – mógłby zostać wdrożony przez firmy sprzedające usługi telefoniczne bezpośrednio konsumentom. Obejmuje to operatorów komórkowych Verizon, AT&T i T-Mobile, tradycyjne firmy telefoniczne i operatorów VoIP.

Operatorzy nie będą mogli blokować połączeń od dowolnego dostawcy. Jak wyjaśnił przewodniczący Ajit Pai, „bezpieczna przystań” będzie dostępna w przypadkach, gdy telekomunikacja będąca „złym aktorem” została powiadomiona przez FCC, że prowadzi nielegalny ruch i „nie jest w stanie skutecznie złagodzić takiego ruchu ani wdrożyć skutecznych środków zapobiegających klienci używają jej sieci do nawiązywania nielegalnych połączeń ”.

Zezwolenie operatorom na blokowanie praktycznie wszystkich połączeń od konkretnego dostawcy jest istotną zmianą w polityce, powiedział FCC w szkicu wczorajszego zamówienia:

Do niedawna blokowaliśmy tylko niektóre połączenia, nie na podstawie dostawcy. W kwietniu tego roku Biuro ds. Egzekwowania Prawa Komisji i FTC wspólnie wystosowały pisma, w których wyjaśniły, że w niektórych przypadkach właściwe jest blokowanie na podstawie dostawcy. Dziś wyjaśniamy, że dostawcy usług głosowych mogą blokować połączenia od dostawców usług głosowych działających w złych warunkach … W ten sposób Safe Harbor zapewnia ochronę dostawcy usług głosowych, który blokuje wszystkie połączenia od dostawcy usług głosowych działającego jako zły aktor.

Oskarżeni operatorzy telefoniczni mieliby 48 godzin na „podjęcie skutecznych środków łagodzących”, zanim inni operatorzy będą mogli zablokować ich ruch telefoniczny. FCC identyfikuje dostawców złych aktorów za pomocą technologii śledzenia wstecznego we współpracy z branżą telekomunikacyjną. Nowe zasady mają wejść w życie 30 dni po opublikowaniu nakazu FCC w Rejestrze Federalnym.

Pomimo „bezpiecznej przystani” przewoźnicy nadal będą musieli „dołożyć wszelkich starań, aby uniknąć blokowania wezwań alarmowych” – powiedział FCC.

Zagrożenia FCC okazały się skuteczne

Wczorajsze głosowanie nastąpiło po innych próbach rządu USA zmierzających do odcięcia automatycznych połączeń telefonicznych bliżej źródła. W kwietniu i maju FCC wysłała listy do sześciu operatorów telefonicznych, w których polecono im odcięcie fałszywych robotów telefonicznych lub zablokowanie wszystkich połączeń przez innych operatorów telefonicznych. „W ciągu 48 godzin od otrzymania listów, każdy z dostawców bramek potwierdził, że zakończył ruch robocall”, powiedział FCC w projekcie wczorajszego zamówienia. Departament Sprawiedliwości pozwał również dwie małe firmy, które rzekomo połączyły setki milionów oszukańczych połączeń automatycznych z indyjskich centrów telefonicznych z mieszkańcami Stanów Zjednoczonych.

Nowa bezpieczna przystań jest jednym z kilku środków przyjętych we wczorajszym zarządzeniu FCC. Kolejna nowa bezpieczna przystań „chroni firmy telefoniczne, które wykorzystują rozsądne analizy, w tym informacje uwierzytelniające ID dzwoniącego, w celu identyfikacji i blokowania nielegalnych lub niechcianych połączeń”. FCC położyła również podwaliny pod przyszłe orzeczenia, głosując w celu uzyskania publicznego komentarza, „czy należy zobowiązać firmy telefoniczne do skuteczniejszego nadzorowania swoich sieci przed nielegalnymi połączeniami i czy wymagać od nich bezpłatnego dostarczania konsumentom informacji o zablokowanych połączeniach”.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook