Nowości

Floty Twittera otrzymują reklamy przypominające historie

Twitter powiedział we wtorek, że zacznie dodawać pełnoekranowe reklamy do Fleets, znikających tweetów, które znajdują się w rzędzie na górze mobilnego interfejsu Twittera. Wprowadzony w listopadzie ubiegłego roku format Fleet – klon Instagrama i Snap’s Stories – najwyraźniej odniósł taki sukces, że Twitter chce teraz spróbować na nim zarabiać.

„Reklamy flotowe to pełnoekranowe billboardy dla reklamodawców” – napisali starszy menedżer produktu na Twitterze Justin Hoang i menedżer ds. globalnego marketingu produktów Austin Evers w poście zapowiadającym reklamy. Współpracuje z „garstką” reklamodawców w ramach tego, co nazywa się „eksperymentem”, dzięki czemu reklamy Fleet są widoczne dla ograniczonej grupy użytkowników z USA na iOS i Androidzie.

Reklamy obsługują obrazy i wideo w 9:16, a filmy mogą trwać do 30 sekund. Marki mogą zdecydować się na dodanie wezwania do działania „przesuń w górę” i będą miały dostęp do standardowych danych dotyczących reklam na Twitterze, w tym wyświetleń, odwiedzin profilu, kliknięć, wizyt w witrynie i innych informacji.

Przykład reklamy floty od Wendy’s.
Obraz: Twitter

W kwietniu Twitter poinformował, że jego przychody z reklam wzrosły o 32 procent rok do roku do 899 milionów dolarów, a całkowite zaangażowanie w reklamy wzrosło o 11 procent. Rozszerzenie reklam poza ramy czasowe użytkowników, w których ludzie mogą łatwo przewijać je bez angażowania się, wydaje się logicznym następnym krokiem. W końcu Instagram ma reklamy w swoich Stories od 2017 roku i zaczął umieszczać reklamy w swoich kołowrotkach TikTok Clone Reels w zeszłym miesiącu.

Dyrektor generalny Twittera, Jack Dorsey, powiedział podczas kwietniowej rozmowy na temat wyników finansowych za I kwartał z analitykami, że firma wciąż uczy się o tym, kto korzysta z Fleets. „Zaczęliśmy ten produkt nie po to, aby zbudować produkt do przechowywania danych w ramach Twittera, ale aby rozwiązać problem ludzi, którzy nie chcą tweetować, ponieważ wydają się pozostawać w pobliżu zbyt długo”, powiedział, dodając „z pewnością widzieliśmy inną publiczność niż my. normalnie widzę, ale wciąż musimy się wiele nauczyć i wiele do ustalenia w kategoriach polubień, dokąd to prowadzi ”.

Według Hoanga i Eversa Twitter planuje dokładnie zbadać skuteczność pionowych reklam pełnoekranowych, nie tylko w przypadku reklam flotowych, ale także możliwych przyszłych iteracji innych formatów pełnoekranowych.

„Uważamy również, że reklamy powinny być nieinwazyjne i przynosić ludziom wartość, dlatego koncentrujemy się na tym, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak ludzie się czują i zaangażować w to nowe miejsce docelowe” – czytamy w poście na blogu, dodając, że firma planuje wkrótce uruchom więcej aktualizacji floty do naklejek i teł.

Twitter był rozdarty, ogłaszając nowe funkcje tej wiosny, aktualizując ostrzeżenia o potencjalnie obraźliwych tweetach, ulepszając algorytm przycinania zdjęć, aby umożliwić „wyższe” obrazy, dodając użytkownikom Androida możliwość wyszukiwania ich bezpośrednich wiadomości i wprowadzając słoik na napiwki funkcja darowizn.

Twitter nabył również Scroll, usługę subskrypcji za 5 USD miesięcznie, która usuwa reklamy z uczestniczących witryn. Wkrótce może pojawić się również długo oczekiwana płatna usługa subskrypcji Twitter Blue.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook