Nowości

Ford robi pierwszy krok w kierunku produkcji własnych akumulatorów do samochodów elektrycznych

Ford ogłosił uruchomienie nowego centrum rozwoju akumulatorów w Michigan, co jest pierwszym krokiem w kierunku przejęcia części ciężaru budowy własnych ogniw akumulatorowych do samochodów elektrycznych.

Nowe „globalne centrum doskonałości akumulatorów” będzie nosiło nazwę Ford Ion Park i będzie zlokalizowane w południowo-wschodnim Michigan. Ford powiedział, że celem jest przeprowadzenie badań nad produkcją własnych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Zespół 150 ekspertów będzie pracował nad sposobami budowy akumulatorów EV, które są trwałe, szybkie w ładowaniu i przyjazne dla środowiska. Opracują również proces produkcji baterii szybko, tanio i na dużą skalę.

Ale Ford Ion Park, który zostanie otwarty pod koniec przyszłego roku, nie będzie mieścił żadnej rzeczywistej produkcji akumulatorów na dużą skalę. W nowym centrum odbędzie się montaż akumulatorów w skali laboratoryjnej i pilotażowej, powiedział Anand Sankaran, nowy dyrektor centrum, ale producent samochodów będzie musiał zbudować nową fabrykę, aby produkować akumulatory do pojazdów elektrycznych na dużą skalę. Ford nie podałby harmonogramu, kiedy spodziewa się uruchomienia własnej linii produkcyjnej ogniw akumulatorowych, ani tego, czy zbuduje nową fabrykę w celu produkcji akumulatorów.

„To naprawdę do nas należy rozwijanie tej wiedzy i kompetencji we własnym zakresie i zapewnianie nam takiej elastyczności w przyszłości” – powiedział Hau Thai-Tang, dyrektor ds. Platformy i operacji w firmie Ford. “Bądźcie na bieżąco.”

Ford, który wciąż jest na wczesnym etapie przechodzenia na pojazdy elektryczne, zapowiedział, że planuje wydać 22 miliardy dolarów na zmianę, w tym 7 miliardów dolarów na pojazdy autonomiczne, do 2025 roku. Większość pojazdów, które planuje produkować, to pojazdy akumulatorowe. pojazdy elektryczne, ale firma posiada również modele hybrydowe i hybrydowe typu plug-in z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.

Ford właśnie zaczął dostarczać swój pierwszy samochód elektryczny dalekiego zasięgu, Mustang Mach-E, pomimo początkowych problemów z aktualizacjami oprogramowania. W zeszłym roku wprowadził również całkowicie elektryczny Transit van i planuje zaprezentować elektryczną wersję swojego bestsellerowego pickupa F-150 jeszcze w tym roku.

Jest to bardziej ryzykowne finansowo posunięcie z potencjalnie lukratywnymi nagrodami w przyszłości, jeśli Ford będzie mógł z powodzeniem uzupełnić produkcję od własnych dostawców. Ford pozyskuje obecnie akumulatory z południowokoreańskiej firmy SK Innovation, która niedawno przegrała spór o tajemnicę handlową z rywalem LG Chem, który może utrudnić jej import do Stanów Zjednoczonych. (Firmy osiągnęły ostatnio porozumienie, które może zapobiec ewentualnemu zakazowi importu). Wytwarzając własne akumulatory, Ford może uniknąć niektórych konfliktów wynikających z zaopatrywania się w akumulatory za granicą.

Pomimo tych planów, Ford będzie musiał działać bardziej agresywnie, jeśli ma nadzieję dogonić swoich konkurentów, takich jak Tesla, Volkswagen i General Motors. GM buduje dwie fabryki akumulatorów w USA ze swoim partnerem LG Chem, a VW niedawno przedstawił swój własny plan posiadania sześciu „gigafabryk” w Europie do 2030 roku. Tymczasem Tesla jest na wczesnym etapie produkcji własnej baterii „tabless”. komórki we własnym zakresie.

Jeszcze w lipcu, ówczesny dyrektor generalny Jim Hackett powiedział, że Ford nie ma „żadnej korzyści” w tworzeniu własnych ogniw akumulatorowych. Jednak Jim Farley, który w październiku zastąpił Hacketta, przyjął przeciwne stanowisko, opisując produkcję baterii we własnym zakresie jako „naturalny” krok w miarę wzrostu wolumenu pojazdów elektrycznych.

Według Thai-Tanga nowe centrum jest sygnałem, jak poważnie Ford myśli o budowaniu swojej działalności wokół produkcji i sprzedaży pojazdów elektrycznych. „Jesteśmy znacznie bardziej uparci i agresywni, jeśli chodzi o to, jak szybko, naszym zdaniem, nastąpi ta zmiana” – powiedział.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook