Nowości

Ford twierdzi, że od 2023 roku „miliony” jego pojazdów będą działać na Androidzie Google

Ford to najnowszy producent samochodów, który przekazał swoje systemy operacyjne pojazdów Google. Firma z siedzibą w Dearborn w stanie Michigan oświadczyła, że ​​od 2023 roku będzie używać Androida Google do zasilania systemów informacyjno-rozrywkowych w „milionach” swoich samochodów. Oznacza to, że aktywowany głosem Asystent Google, Mapy Google i inne zatwierdzone dla motoryzacji aplikacje na Androida będą dostępne. w samochodach Forda bez konieczności korzystania ze smartfona z systemem Android.

Głęboka integracja Androida umożliwi kierowcom i pasażerom korzystanie z Asystenta Google do zmiany takich rzeczy, jak ustawienia klimatu, a także umożliwi aktualizacje bezprzewodowe, które mogą dodać nowe funkcje lub rozwiązać niektóre problemy z konserwacją, według Forda. Ale ludzie iPhone’ów nie rozpaczajcie: system Forda będzie nadal kompatybilny z Apple CarPlay. Ford będzie nadal oferował Alexę firmy Amazon jako opcję.

Ford nie powiedziałby, który z jego pojazdów otrzyma system operacyjny Android począwszy od 2023 roku, tyle tylko, że miałyby go „miliony” pojazdów marek Ford i Lincoln. Pojazdy będą dostępne na całym świecie z wyjątkiem Chin. Ale Ford nie powiedziałby, czy będzie korzystał z produktu Google Android Automotive, który jest natywnie osadzony w pojeździe. Zamiast tego Android używałby „wyłącznie Forda i Lincolna”, powiedział wiceprezes ds. Strategii i partnerstwa firmy Ford, David McClelland podczas telekonferencji z dziennikarzami.

Ponadto Ford podpisuje sześcioletnie partnerstwo z Google, aby korzystać z chmury giganta technologicznego jako preferowanego dostawcy chmury do usług związanych z pojazdami. Ford i Google utworzą nową grupę, składającą się z pracowników obu firm, o nazwie Team Upshift, której zadaniem będzie znalezienie innych obszarów innowacji.

„Zamierzamy wykorzystać talent i aktywa obu firm, aby przesunąć granice transformacji Forda, odblokować spersonalizowane doświadczenia konsumenckie i stworzyć przełomowe możliwości oparte na danych” – powiedział McClelland w poście Medium. „Może to obejmować projekty począwszy od modernizacji naszych fabryk poprzez wizję AI, opracowywanie nowych doświadczeń detalicznych przy zakupie pojazdu, tworzenie nowych ofert własności w oparciu o dane pojazdu połączonego i nie tylko”.

To poważny zamach dla Google, który napina mięśnie, dodając wielu głównych producentów samochodów do swojej stajni klientów korzystających z Androida w swoich pojazdach. Ford dołącza do Volvo, General Motors i sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi w celu zawarcia umowy z Google, aby używać jej oprogramowania do zasilania usług informacyjno-rozrywkowych pojazdów.

Ale może to być również śliskie zbocze. Początkowo wydawało się, że koncerny samochodowe chcą trzymać duże firmy technologiczne na dystans, aby uniemożliwić im korzystanie z lukratywnych strumieni danych klientów wpływających i wychodzących z ich pojazdów. Ale Ford szacuje, że wpuszczając Google pod maskę, prawdopodobnie może sprzedać więcej samochodów klientom, którzy woleliby bardziej podobne do smartfonów doświadczenie w samochodzie niż oprogramowanie obecnie dostarczane przez producenta.

Nie jest jasne, gdzie to opuszcza system informacyjno-rozrywkowy Ford Sync. Wszystkie najnowsze modele samochodów, takie jak niedawno wydany Mustang Mach-E, działają na Sync 4, aby zasilać takie funkcje, jak nawigacja, radio i ustawienia klimatyzacji. Podczas telekonferencji z reporterami McClelland powiedział, że Sync to „zróżnicowana marka”, która działa w milionach pojazdów, ale nie odniósłby się bezpośrednio do przyszłości systemu operacyjnego.

Ford nie powinien całkowicie rezygnować z synchronizacji, biorąc pod uwagę elastyczność, jaką zapewnia natywny system Android Automotive firmy Google. Takie podejście pozwala Google wykonywać więcej ciężkich zadań po stronie oprogramowania, pozostawiając producentom samochodów swobodę projektowania systemu operacyjnego zgodnie z ich upodobaniami. Na przykład wbudowany system Android w Polestar 2, który jest produkowany przez Volvo i Geely, wygląda bardzo podobnie do systemu multimedialnego Volvo Sensus.

W ostatnich tygodniach miały miejsce inne duże pary między firmami samochodowymi a firmami technologicznymi. Samojeżdżąca spółka zależna Microsoft i GM, Cruise, ogłosiła niedawno, że połączy siły w celu przyspieszenia rozwoju autonomicznych samochodów. Podobno Apple prowadzi rozmowy z Hyundai na temat podobnej współpracy.

To ciekawy rozwój relacji między najstarszymi producentami samochodów w kraju a jego największą firmą technologiczną. Krążyły pogłoski, że Ford i Google utworzyli spółkę joint venture wokół autonomicznych pojazdów w 2016 roku, ale nigdy się to nie udało. Chociaż JV nigdy się nie zmaterializowało, obie firmy pozostawały otwarte i jasno, biorąc pod uwagę dzisiejsze wiadomości, nigdy nie straciły ze sobą kontaktu.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook