GryNowości

Funkcje ułatwień dostępu Ratchet & Clank na PS5 sprawiają, że gorączkowa gra staje się łatwiejsza

Ratchet & Clank: Rift Apart wprowadza alternatywne rzeczywistości do ukochanej serii PlayStation 11 czerwca, a wraz z wykorzystaniem dysku SSD PlayStation 5, Insomniac Games ogłosił nowe funkcje ułatwień dostępu w czwartek, które opierają się na ostatnich pracach studia i dotyczą ograniczonych opcji przedstawionych we wcześniejszym PS4 Ratchet & Clank.

Jako platformówka akcji, Ratchet & Clank często wymaga wielu rodzajów ruchu: będziesz strzelał przez fale nadciągających wrogów, biegając po poziomie i szybko przechodź do skakania po pływających platformach i używania różnych gadżetów do latania, huśtania się, a teraz do pokonywania rzeczywistości przez kolejne etapy. Rift Apart Wydaje się, że zachowuje tę podstawową mechanikę, ale dodaje jeszcze bardziej potencjalnie przeciążające sensorycznie efekty wizualne, od pęknięć w rzeczywistości po eksplodujące fragmenty budynków. Wszystko to sprawia, że ​​nowe funkcje Insomniac są jeszcze bardziej mile widziane. Możesz posmakować tego, co Rift Apart faktycznie gra jak w demo poniżej:

Czasami gorączkowa rozgrywka we wcześniejszej grze może być zabawna, ale bez opcji dostosowywania elementów sterujących – jak wspomniano w tym przeglądzie dostępności – może również utrudnić grę osobom niepełnosprawnym, które mają wpływ na umiejętności motoryczne. Wraz z pełnym remapowaniem kontrolera, Rift Apart rozwiązuje problem na kilka sposobów. Gra może również automatycznie przełączać się między celami i korygować celowanie, jeśli na przykład latający wrogowie sprawią ci kłopoty.

Do ruchu, Rift Apart zawiera funkcje ułatwiające sterowanie lataniem w grze, automatyczne wyrównywanie lotni, abyś nie nurkował przez nos, oraz „pozaekranową osłonę krawędzi”, która powinna uchronić Cię przed spadnięciem z półek, których nie możesz zobaczyć. ponownie rozproszony podczas niszczenia robotów. Istnieje również opcja przypisania wszystkich elementów sterujących ruchem do jednego przycisku, dzięki czemu nie musisz wykonywać skoku i huśtać się w różnych częściach kontrolera.

Różne włączają się Rift Apart.
Obraz: Insomniac Games

Naocznie, Rift Apart pozwala również na stonowanie uderzających, ale przesadnych efektów wizualnych w grze. Możesz dostosować wszystkie oczywiste ustawienia, takie jak kontrast i pole widzenia, ale gra również inteligentnie wykorzystuje wizualny system cieniowania, podobny do tego, którego użył programista Naughty Dog The Last of Us Część II aby uczynić rzeczy czytelnymi. Możesz zastosować kolorowe shadery do swojej postaci, dowolnego przeciwnika w grze, a nawet obiektów interaktywnych, aby ułatwić wizualne śledzenie i znajdowanie. Gra oferuje również podobny zestaw dostosowań do zmiany rozmiaru interfejsu w grze i podpowiedzi przycisków.

Wizualne shadery mogą pomóc zapewnić kontrast, widoczność i ułatwić śledzenie rzeczy, jeśli jesteś daltonistą.
Obraz: Insomniac Games

Wydaje się, że w ramach tej nowej generacji konsol Sony stara się być nieco bardziej świadoma różnych problemów z dostępnością, które mogą pojawić się podczas grania. Jest chwalony za domyślne oferowanie opcji dostępności oprogramowania na PS5, takich jak wbudowany czytnik ekranu, ale prawdziwy sposób, w jaki można zobaczyć, jak się zmieniają, polega na spojrzeniu na programistów, których Sony posiada, współpracuje i publikuje.

Insomniac Games i Naughty Dog najwyraźniej koncentrują się na uczynieniu swoich gier bardziej przystępnymi. Insomniac również narastał do tego w miarę upływu czasu; firma dołożyła wszelkich starań, aby dodać do niego szeroką gamę funkcji ułatwień dostępu Spider-Man: Miles Morales kiedy ta gra została uruchomiona z PS5. Prawdziwą sztuczką z opcjami dostępności jest jednak ujednolicenie ich we wszystkich obszarach, co wydaje się, że przynajmniej może się to zdarzać w przypadku tych ekskluzywnych produktów Sony.

Ratchet and Clank: Rift Apart premiera 11 czerwca na PS5. Możesz zobaczyć pełną listę opcji ułatwień dostępu, które Insomniac wbudowuje w grę, odwiedzając jej stronę internetową.



Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook