Gry

Gdy filmy się wymykają, a Regal ponownie zamyka drzwi, wiele kin może nie przetrwać wiru

James Bond mógł być ostatnią kroplą dla Regal i Cineworld, ale analitycy, z którymi rozmawiałem, zgodzili się: jedyną rzeczą, która naprawdę uratuje kina w Stanach Zjednoczonych, jest szczepionka na COVID-19.

W czwartek Regal Cinemas – druga co do wielkości sieć kin w USA z 536 salami kinowymi i 7076 ekranami – po raz drugi oficjalnie zamknie wszystkie swoje podwoje w Stanach Zjednoczonych podczas globalnej pandemii. Jej spółka macierzysta Cineworld zamyka również 127 kin w Wielkiej Brytanii. Ponad 45 000 osób może stracić pracę lub znaleźć się na urlopie, a nie ma terminu na ponowne otwarcie.

Co wydaje się być dobrą wiadomością, tak zrobią AMC i Cinemark, odpowiednio pierwsza i trzecia co do wielkości sieć w USA nie podążać za przykładem Regala. Każdy z nich potwierdził dzisiaj, że ponad 80 procent ich kin w Stanach Zjednoczonych jest otwartych i pozostaną otwarte pomimo decyzji Regal.

Ale jeśli kochasz teatry, niekoniecznie powinieneś traktować to jako ulgę – nawet gdy Regal zniknie z obrazu, AMC i Cinemark walczą o kawałki ciasta tak małe, że obaj nadal mogą skończyć z głodu. Dane finansowe pokazują, że AMC straciło 2,7 miliarda dolarów w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku, a Cinemark stracił 230 milionów dolarów.

Nie jest to zaskakujące, ponieważ przychody niemal znikały w przypadku każdej firmy, gdy ludzie przestali chodzić do kin i spadały 98,7 proc dla AMC i 99 proc dla Cinemark w porównaniu do poprzedniego lata, odpowiednio do nieco poniżej 20 milionów dolarów i poniżej 10 milionów dolarów – w porównaniu do 65 milionów dolarów, które Cinemark zapłacił z tytułu czynszu. „Nie zarabiają, a to jest tak tragiczna sytuacja, jaką można sobie wyobrazić” – mówi analityk Benchmark Mike Hickey.

Każda sieć publicznie oświadczyła, że ​​może przetrwać tylko część 2021 r., Chyba że sytuacja się zmieni – pomimo zaciągnięcia w tym roku długu na setki milionów dolarów, renegocjacji czynszów ze swoimi właścicielami, zwolnienia dziesiątek tysięcy pracowników, obniżenia wynagrodzeń i zamknięcia niektórych. niewielka liczba teatrów na stałe.

Cinemark sprzedał w drugim kwartale bilety o wartości 37 000 USD i koncesje na 124 000 USD.
: Cinemark

Kiedy kina są zamknięte, wiele kosztów drastycznie spada – ale to wciąż 65 mln USD czynszu w drugim kwartale.
: Cinemark

To w dużej mierze kwestia czynszu, wyjaśnia analityk Wedbush Securities Michael Pachter. Wielkie sieci w większości nie posiadają własnych budynków, więc nawet jeśli przestaną wyświetlać filmy, zwolnić swoich pracowników i przestaną sprzedawać żywność – Cinemark musiał wyrzucić łatwo psującą się żywność o wartości 2,4 miliona dolarów w ostatnim kwartale – nadal muszą zapłacić czynsz i jest tylko kwestią czasu, zanim właściciele, z których wielu musi spłacać własne kredyty hipoteczne, przyjdą odebrać. „Jeśli wkrótce szczepionka nie będzie widoczna, zastanawiasz się, jak długo właściciele będą cierpliwi” – mówi Pachter.

A to tylko pozostałe główne firmy, które (wraz z Regalem) stanowiły tylko 53 procent ekranów filmowych w Stanach Zjednoczonych. 30 września Krajowe Stowarzyszenie Właścicieli Teatrów ostrzegło Kongres, że „69 procent małych i średnich teatrów będzie zmuszonych do ogłoszenia upadłości”, jeśli sytuacja będzie się układać tak, jak w II kwartale. „Wiele z nich to małe sieci, firmy typu mamusia i pop, czasem pokoleniowe. Myślę, że wielu z nich nie będzie w stanie tego przeżyć ”- mówi Hickey.

Teraz nic nie jest całkiem tak źle, jak w drugim kwartale, ponieważ te liczby pochodzą z okresu, gdy kina w USA były w większości zamknięte. AMC i Cinemark zaczęły ponownie otwierać się naprawdę dopiero w sierpniu, przed wydaniem Christophera Nolana Dogmat. Teatry miały taką nadzieję Dogmat przyciągał tłumy, a jego reżyser i właściciele wielokrotnie nalegali, by film nie omijał kin i trzeba go było tam zobaczyć.

Ale Dogmat otworzył się za zaledwie 20 milionów dolarów w weekend pierwszomajowy, liczbę, którą hojnie można było uznać za „dobrą”, biorąc pod uwagę pandemię, i nie udało się nawet przekroczyć 30 milionów dolarów do 13 września. Przekroczył teraz 300 milionów dolarów światowy wpływy ze sprzedaży biletów, ale analityk ds. relacji z wystawcami, Jeff Bock, mówi nam, że może to nie być wystarczająco dobre: ​​z budżetem w wysokości 205 milionów dolarów i ogromną kampanią marketingową film mógł potrzebować 450 milionów dolarów, aby wyjść na zero.

„To jest gra na wysokie stawki i z Dogmat prawdopodobnie osiągając maksymalny poziom 350 milionów dolarów na całym świecie, to po prostu nie wystarczy ”, mówi, dodając, że szacowano, że przed pandemią był to film o wartości 700 milionów dolarów. To dużo popcornu i cukierków, których kina nie sprzedają (a to głównie sposób, w jaki kina zarabiają).

Po obejrzeniu wczesnego Dogmat wpływy, Warner Bros. szybko zdecydował się nie ryzykować Wonder Woman 1984 na tych odbiorców, przesuwając to na Boże Narodzenie. Ale w następstwie Nie ma czasu na śmierć i Wydma każdy jest przesunięty o rok wstecz, a Regal Cinemas zostaje zamknięty, zastanawiamy się, czy Cudowna kobieta faktycznie przybędą w te Święta Bożego Narodzenia.

Co zrobią teatry, jeśli Cudowna kobieta (lub Disney / Pixar Dusza, inny duży film familijny, który ma się ukazać w tym roku) są jeszcze bardziej opóźnione?

„Potrzebujesz dobrych treści, aby ludzie wrócili do kina”, mówi Hickey, argumentując, że studia i właściciele teatrów będą musieli skoordynować, jeśli kina mają przetrwać, zamiast ciągłego wycofywania filmów. Mówi, że to dobry znak, że Disney nie zwlekał Dusza A jednak, i że jeśli kluczowe rynki, takie jak Los Angeles i Nowy Jork, ponownie otworzą swoje kina, utrzymają wymogi bezpieczeństwa i „zagrają dobre filmy”, uważa, że ​​widzowie zaczną wracać.

Ale Pachter twierdzi, że nie będzie to miało znaczenia, dopóki nie pojawi się szczepionka, ponieważ ludzie wciąż boją się potencjalnego zarażenia się COVID-19 – „Wyobraź sobie, że jesteś w teatrze i słysząc, jak ktoś kaszle” – pyta mnie – i ani Benchmark, ani Wedbush nie spodziewają się normalizacji w najbliższym czasie. „Od połowy marca 2020 r. Do połowy marca 2021 r. Kasa kasowa jest praktycznie zniszczona” – mówi Pachter, nazywając to „straconym rokiem” dla branży. Hickey mówi, że modele jego firmy przybliżają nas do normalności w 2022 roku.

I chociaż Pachter uważa, że ​​wytwórniom „bardzo łatwo” jest w dalszym ciągu odrzucać filmy i mieć nadzieję, że później znajdą publiczność – zwłaszcza, że ​​pandemia początkowo spowodowała wielomiesięczną dziurę w produkcji filmowej, pozostawiając lukę dla te filmy – nie będą w stanie tego robić wiecznie, ponieważ nie ma wystarczającej ilości miejsca. Przy 130 głównych wydaniach studyjnych każdego roku jest tylko tyle filmów, które można wypchnąć, zanim będzie ich zbyt wiele do pokazania w kinach.

„[We] trzeba przygotować się na nieuchronność, że jedna (lub więcej) z głównych sieci – AMC, Regal, Cinemark – może nie przetrwać, jeśli nastąpi to latem przyszłego roku ”- mówi Bock, odnosząc się do wpływu COVID-19 na kina. Istnieje wiele czynników, które mogą uniemożliwić dotarcie szczepionki do tego czasu. Ale nawet jeśli jedna lub więcej dużych sieci teatralnych upadnie, niekoniecznie oznacza to koniec amerykańskiego kina wielkoekranowego.

Nikt, z kim rozmawiałem, nie wierzył, że eksperyment Disneya polegał na omijaniu teatrów Mulan z pewnością był sukcesem – albo że Netflix, Amazon i inni streamerzy po prostu zrobią zdjęcia do wielkich hitów filmowych, zabijając przy tym kina. Studia nadal potrzebują kin, aby zmaksymalizować swoje zyski. „Teatry przetrwają; po prostu mogą nie być prowadzone przez tych samych ludzi ”- mówi Pachter. Zwraca uwagę, że nie jest łatwo po prostu zamienić multipleks w dom towarowy i sugeruje, że podczas gdy setki lub tysiące kin mogą zostać zamknięte, upadające sieci filmowe mogą zostać po prostu zdruzgotane przez nowych inwestorów.

„Nadchodzi szczepionka. Jeśli nadejdzie za rok, myślę, że właściciele sieci aukcyjnych się zmienią. Jeśli nastąpi to w ciągu najbliższych trzech miesięcy, wszyscy przeżyją ”- mówi Pachter. „Nawet jeśli ogłoszenie nastąpi za 10 miesięcy, myślę, że właściciele będą współpracować z sieciami filmowymi i nie zmuszać ich do odejścia. Ryzyko polega na niewiedzy ”.

Tak jak reszta społeczeństwa USA, teatry pozostają w zawieszeniu.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook