Nowości

GM prezentuje elektryczny samochód dostawczy o zasięgu 250 mil w ramach nowej działalności spin-off

General Motors ogłosił we wtorek, że będzie rozwijać nową firmę dostawczo-logistyczną o nazwie BrightDrop, której pierwszymi produktami będą zelektryfikowana paleta i samochód dostawczy. Oba pojazdy, które będą napędzane platformą akumulatorową GM Ultium, mają zostać wprowadzone na rynek w tym roku.

Ogłoszenie nowej działalności logistycznej następuje w momencie, gdy GM przechodzi ogromny, 27 miliardów dolarów przestawienie się na projektowanie i produkcję pojazdów elektrycznych. Na przykład firma, która jest największym producentem samochodów w Ameryce Północnej, właśnie zaprezentowała nowe logo w ramach ogólnego przeprojektowania marki. GM depcze po piętach Tesli i innym producentom pojazdów elektrycznych, próbując przekonać swoich inwestorów, że dobrze orientuje się w przyszłości transportu z napędem elektrycznym.

BrightDrop będzie kluczowym elementem tej osi, w ramach której w nadchodzących latach na drogi pojawią się setki tysięcy elektrycznych samochodów dostawczych. GM przewiduje, że nowa firma „stworzy kompleksowy sklep, kompletny ekosystem” dla dostaw z napędem elektrycznym, w tym pojazdów, oprogramowania i innych usług – powiedziała Pamela Fletcher, wiceprezes globalnego programu GM w zakresie pojazdów elektrycznych.

Pierwszym pojazdem, który pojawi się pod marką BrightDrop, będzie paleta dostawcza o nazwie EP1. Paleta, która może służyć do transportu paczek z pojazdu dostawczego do drzwi wejściowych klienta, będzie wyposażona w elektryczny napęd Ultium, który pozwoli na osiągnięcie maksymalnej prędkości 3 mil na godzinę. Paczki można zabezpieczyć na palecie EP1, która jest wyposażona w regulowane półki i zamykane drzwi w stylu szafy. Ponadto EP1 może przewozić do 23 stóp sześciennych ładunku i będzie miał ładowność 200 funtów.

Fletcher mówi, że EP1 ma na celu rozwiązanie problemu, który pojawia się obecnie przy dostawach paczek, w którym „paczki są często rozrzucone po miejskich chodnikach”, przypadkowo i niezabezpieczone. „Postrzegaliśmy to jako rozwiązanie pozwalające na stworzenie zupełnie innego środowiska dla dostaw” – kontynuował Fletcher – „naprawdę pomagające w pakowaniu punktów styku, zmniejszające liczbę błędów, zmniejszające fizyczne obciążenie osób dostarczających towary, pomagające zoptymalizować czas postoju i pomóc w zmniejszeniu ogólnej liczby operacji koszty dla firm ”.

GM współpracował z FedEx Express podczas pilotażu w zeszłym roku, aby przetestować EP1. Fletcher powiedział, że korzystanie z palety elektrycznej pozwoliło pracownikom FedEx obsłużyć o 25 procent więcej paczek dziennie.

EP1 wejdzie do produkcji „na początku 2021 roku” – powiedział Fletcher. Następnie pojawi się EV600, furgonetka dostawcza o zasięgu 250 mil z 600 stopami sześciennymi przestrzeni ładunkowej i dopuszczalną masą całkowitą 10000 funtów. Po podłączeniu do szybkiej ładowarki 120 kW DC osiągnie szczytową szybkość ładowania do 170 mil na godzinę. Pojazd ten wejdzie do produkcji pod koniec 2021 roku, a pierwsze pojazdy zostaną dostarczone pod koniec roku.

BrightDrop EV600 będzie zawierał system bezpieczeństwa z czujnikami ruchu, które pomogą zabezpieczyć przestrzeń ładunkową. Inne funkcje obejmują przednie przesuwne drzwi kieszonkowe, szerokie przejścia do kabiny i duże automatycznie otwierane drzwi grodziowe. Pojazdy użytkowe będą wyposażone w szereg zaawansowanych funkcji wspomagających kierowcę, w tym wykrywanie martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz asystenta parkowania z przodu iz tyłu. Dość spory 13,4-calowy cyfrowy ekran informacyjno-rozrywkowy z pewnością będzie centralnym elementem wnętrza.

FedEx wyraził zainteresowanie zakupem nieokreślonej liczby samochodów dostawczych EV600, powiedział Fletcher, który nawiązał również do kilku innych nienazwanych zainteresowanych klientów. „Mamy podpisane listy intencyjne od kilku innych klientów i chcemy z wami porozmawiać o tych w niedalekiej przyszłości” – powiedziała. Fletcher odmówił ujawnienia sugerowanej ceny detalicznej EP1 i EV600.

BrightDrop oferuje również gamę oprogramowania klientom kupującym nowe pojazdy użytkowe. Umożliwi to klientom śledzenie lokalizacji każdej palety EP1, zdalne blokowanie i odblokowywanie każdej palety oraz monitorowanie stanu baterii. EV600 otrzyma również funkcje monitorowania stanu baterii i lokalizacji, a także wskazówki dla kierowcy dotyczące bezpieczeństwa i nagrywania zdarzeń, zdalną diagnostykę, alerty bezpieczeństwa i informacje dotyczące konserwacji predykcyjnej oraz aktualizacje bezprzewodowe.

Pogłoski o elektrycznej furgonetce GM, nazwanej „BV1”, pojawiły się po raz pierwszy w zeszłym roku, po tym, jak firma zaprezentowała platformę Ultium EV oraz plany wprowadzenia dwóch tuzinów nowych pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych kilku lat.

GM odniósł sukces dzięki Chevroletowi Express i, w mniejszym stopniu, samochodom dostawczym GMC Savana. Ale to nie jedyna firma pracująca nad elektrycznym vanem. Mercedes-Benz tworzy elektryczną wersję swojego popularnego Sprintera, a Ford niedawno zaprezentował E-Transita o zasięgu 126 mil i cenie 45 000 dolarów. Amazon pracuje nad całkowicie elektrycznym pojazdem dostawczym ze start-upem EV Rivian. Dwa inne startupy niedawno zaprezentowały elektryczne furgonetki: Bollinger ze swoim Deliver-E i Canoo ze skalowalnym pojazdem, oba mają się pojawić w 2022 roku.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook