Nowości

GM przedstawia rodzinę silników elektrycznych „Ultium Drive”

General Motors ujawnił nowe szczegóły dotyczące platformy akumulatorów Ultium do przyszłej gamy pojazdów elektrycznych. Producent samochodów powiedział, że akumulator będzie zasilał „rodzinę pięciu wymiennych jednostek napędowych i trzech silników” zwanych łącznie „Ultium Drive”, co pomoże GM w przejściu na „całkowicie elektryczną przyszłość”.

„GM zbudowało skrzynie biegów dla wielu znanych producentów samochodów” – powiedział w oświadczeniu Ken Morris, wiceprezes GM ds. Programów pojazdów autonomicznych i elektrycznych. „Produkcja silników, skrzyń biegów, elementów układu napędowego i systemów to jedne z najbardziej znanych kompetencji GM, a nasze doświadczenie w produkcji okazuje się nie tylko możliwe do przeniesienia, ale także korzystne, gdy przechodzimy na pojazdy elektryczne”.

Napęd Ultium
GM

Platforma Ultium ma być elastyczna i wielopłaszczyznowa, mając na celu ostatecznie podparcie różnych typów i kształtów pojazdów. W ten sposób przypomina modułową matrycę napędu elektrycznego Volkswagena, znaną również jako platforma MEB.

Na przykład, oczekuje się, że Ultium stanie się fundamentem dla nadchodzącej ciężarówki i SUV-a Hummer firmy GM; luksusowy SUV Cadillac Lyriq; elektryczny samochód dostawczy; oraz dwa pojazdy elektryczne, które producent samochodów produkuje we współpracy z Hondą.

GM twierdzi, że Ultium Drive będzie „bardziej responsywny niż jego odpowiedniki ze spalaniem wewnętrznym, dzięki precyzyjnej kontroli momentu obrotowego silników w celu zapewnienia płynnej pracy”. Pięć silników platformy będzie miało „wiodący w branży” moment obrotowy i gęstość mocy „w szerokim spektrum różnych typów pojazdów”.

Ultium Drive będzie również opłacalny dzięki konsolidacji okablowania i innym ograniczeniom, mówi GM. Ta konsolidacja części i funkcji ułatwia również skalowanie Ultium Drive w przyszłej ofercie pojazdów elektrycznych GM, mówi GM, cytując wprowadzony w zeszłym roku „cyfrowy system nerwowy”, który umożliwia bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania w stylu smartfona.

Wcześniej GM powiedział, że zmniejszyło o około 80 procent ilość okablowania z architektury EV używanej obecnie w jego pojazdach Chevy Bolt. Istnieje nadzieja, że ​​spowoduje to obniżenie kosztów ogniw akumulatorowych poniżej poziomu 100 USD / kWh i pozwoli firmie GM uzyskać większy zwrot z inwestycji w miarę zwiększania możliwości produkcyjnych pojazdów elektrycznych.

GM jest w trakcie 20 miliardów dolarów zwrotu w „całkowicie elektryczną przyszłość”, która obejmuje wydanie 2,2 miliarda dolarów na modernizację swojej pierwszej „w pełni wyspecjalizowanej” fabryki montażu pojazdów elektrycznych. W ubiegłym tygodniu producent samochodów nabył udziały w buzującym startupie zajmującym się pojazdami elektrycznymi Nikola, co wywołało kolejną rundę spekulacji, że GM może wydzielić swoją działalność w zakresie pojazdów elektrycznych, której wartość szacuje się na 100 miliardów dolarów.

Te ogłoszenia są postrzegane jako trwająca próba uspokojenia inwestorów z Wall Street, którzy byli zdenerwowani zdolnością GM do dogonienia Tesli. Wycena firmy Elona Muska gwałtownie wzrosła, mimo że cała branża motoryzacyjna ucierpiała na skutek pandemii koronawirusa. W przyszłym tygodniu Tesla będzie gospodarzem wydarzenia „Dzień baterii”, podczas którego spodziewa się kilku ogłoszeń o swoich wysiłkach zmierzających do obniżenia kosztów i rozszerzenia asortymentu akumulatorów.

Zostaw komentarz

Maciek Luboński
Z wykształcenia jestem kucharzem , ale to nie przeszkadza mi pisać dla Was tekstów z wielu ciekawych dziedzin , których sam jestem fanem.Piszę dużo i często nie na tak jak trzeba , ale co z tego skoro tak naprawdę liczy się pasja.

Najlepsze recenzje

Video

gallery

Facebook